INSTRUMENTHUSBYTE

Moderatorer
Post Reply
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

INSTRUMENTHUSBYTE

Post by soulbrother »

Nu ska jag göra nåt som jag aldrig gjorde ens i mitt förra Amazonliv på 70-talet. Ska byta ut hastighetsmätarhuset och enligt min kollega i branschen ska man vara tvungen att ta bort stoppningen,lossa brädan, värmereglaget och rattaxeln för att få ut "klumpen".
Själv tycker jag det borde räcka med hastighetsmätarwiren,kablarna till lamporna, lossa tempmätaren och anslutningen till tankmätaren,kanske värmereglaget och sedan lossa de 2 muttrarna och ta huset åt höger. Någon som vet säkert? Detta är en 1970.
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: INSTRUMENTHUSBYTE

Post by Arne »

Det stämmer det du beskriver.
AVG
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

Re: INSTRUMENTHUSBYTE

Post by soulbrother »

Stämmer min egen uppfattning eller den krångliga som min kollega beskrivit?
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: INSTRUMENTHUSBYTE

Post by Lars Bd »

Endast hastighetsmätarhuset och dess anslutningar behöver lossas, inget annat.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply