VÄXELSPAKSDAMASKEN - HUR SKA DEN SITTA?????

Moderatorer
Post Reply
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

VÄXELSPAKSDAMASKEN - HUR SKA DEN SITTA?????

Post by soulbrother »

Nu har jag kommit till montering av golvmattan och växelspaksdamasken och kan inte komma ihåg hur det satt i höstas när jag bara slet isär allt..
Har en ny främre gummimatta och en ny växelspaksdamask men för att det ska sitta snyggt,ska man lägga "kragen" på damasken mellan kardantunnelplåten och värmekanalen till baksätet eller ska kragen vila ovanpå värmekanalen alldeles under golvmattan? Att lägga in kragen underst, alltså under kardantunnelplåten verkar i.a.f. inte troligt,då kommer den väl för djupt ner eller......?
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: VÄXELSPAKSDAMASKEN - HUR SKA DEN SITTA?????

Post by QV »

utan att ha sett montaget med värmekanal (har inte det på min bil) så skulle jag lägga en peng på "alldeles under golvmattan"

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: VÄXELSPAKSDAMASKEN - HUR SKA DEN SITTA?????

Post by Pälle »

Onödigt citat borttaget av Lars Bd, för information läs http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=1733" onclick="window.open(this.href);return false;

Så gjorde jag på min 63a med värmekanal, funkade utmärkt men lite jobbigt att göra om man inte vill ta ut mattan. :shock:
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

Re: VÄXELSPAKSDAMASKEN - HUR SKA DEN SITTA?????

Post by soulbrother »

Jag mitt dumma nöt hade ju redan lagt in golvmattan och tyckte det var för besvärligt att ta ut den igen när damasken skulle dit men till slut lyckades jag pula in kragen runt damasken så att den ligger närmast under golvmattan och det verkar bli bra!!
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
Post Reply