Nostalgiafestivalen 2009

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Nostalgiafestivalen 2009

Post by Amapola »

Idag har jag återigen bevistat Nostalgiafestivalen i Ronneby Brunnspark. Fullpackat med olika fordon i en mycket rofylld och sevärd omgivning. Där fanns allting från mopeder till lastbilar och traktorer. Bilderna jag kommer att visa är dock enbart på de Amazoner jag lyckades upptäcka. Det är inte omöjligt att jag missat någon. Faktiskt lite förvånande att det var så många med tanke på att Amazonträffen hölls på så nära håll som i Älmhult. Håll till godo.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Se där ja! Där fick jag med min egen också.

PS. Jag såg att en del av Amazonerna hade Amazonklubbens märke. Om någon av dessas ägare läser forumet, kan ni väl lägga in en kommentar om vad ni tyckte.
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Nostalgiafestivalen 2009

Post by hakano »

Hur är det på denna tillställning...är det bara utställning av bilar eller är det reservdelsmarknad också?
Mats Lysekil
Posts: 62
Joined: Sat Jan 05, 2008 5:09 pm

Re: Nostalgiafestivalen 2009

Post by Mats Lysekil »

Stort! Tack! För att du delade med dig av bilderna.
Mvh Mats
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Re: Nostalgiafestivalen 2009

Post by Amapola »

Hakano: Det är väl i första hand utställning och de vanliga tävlingsmomenten med gamla fordon inblandade, men även artistuppträden och marknadsstånd av de alla slag. Festivalen växer för varje år, och i år var det enligt uppgift 1300 fordon utställda och minst lika många på "finbilsparkeringen".

Mats: Det var så lite så. (Det var det ju inte egentligen, med tanke på allt jobb med att lägga upp bilderna, men man säger ju så.) :D
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
Post Reply