lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by LABBE »

6 st amazoner rullar iväg från botkyrka.
Image
vilken härlig syn i backspegeln
Image kisspaus
Image
vet inte om det berodde på körningen
Image

men stoppade blev vi alla 6 :shock:
Image
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by LABBE »

vi fick blåsa alla 6 med godkänt resultat såklart :D
Image
avfärd nyköping 9st amaz. till ett trevligt fik i vagnhärad :D
Image
framför
Image
bakom
Image
tack för en trevlig dag allihopa
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by kim »

Trevliga bilder Labbe. En underbar dag, med kanonväder. Vad mer kan man begära.
Kim
Peter Widell
Posts: 209
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:37 pm
Location: Upplands väsby

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by Peter Widell »

Mycket fina bilder det va bra väder.
Volvo amazon 61-62 topp skick
Medlem 7187 Svenska Volvo Amazonklubben
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by ASF421 »

Jag vill bara tacka för en underbar roadtrip , troligen den sista för i år om ingen kommer på nåt spontant när solen skiner ... att jag sedan fick möjligheten att visa upp Runtuna på hemvägen får väl ses som en extrabonus :oops: dock så har i alla fall jag lärt mig att ha bättre kartor tillhands när man aviker från motorvägen...

Jag ser redan nu fram emot nästa sommar med flera resor av detta slag, både Janne ( den gråa ) och jag smider redan på några av den mindre sorten med lagom avstånd... sen att jag när min Amazon är färdig skulle kunna tänka mig en Europaresa med LeMans och Normandie som delmål är en anna sak...

Nu när vi blivit en liten Stockholmsgrupp tycker jag vi håller fanan högt och fortsätter nästa sommar med förhoppningsvis fler som hänger på.

/ Lunkan

Våga vägra motorväg!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by QV »

Runtuna!

På väg hem till mig alltså..... Det stället har man sett många gånger. Bor förövrigt en person som håller tapetserarkurser där. Har köpt material till stolarna hemma av honom.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by pvfreak »

Tror ni inte att det var så att polisen var intresserade av bilarna. Att ni fick blåsa var var nog bara en
anledning till att stoppa er. :lol: Trevliga bilder!!
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
DANNE GOTLAND
Posts: 2
Joined: Tue Oct 13, 2009 11:32 am

tack för i lördags

Post by DANNE GOTLAND »

jag måste tacka för en kanonutflykt till nyköping,kanonväder och trevligt sällskap,
tänkte kolla om det finns nåt intresse att träffas nånstans i stockholm under vintern
för att ta en fika och prata skit?man kanske kunde träffas en gång i veckan(typ onsdagkvällar)
nån som har nåt förslag på ställe?
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by Rasmuss »

Ja det var en riktigt trevlig road-trip tillbaks till Stockholm som höjde en rätt tråkig marknad till en härlig höstavslutning.
Vi var tre amazoner som åkte egen liten (tidig) karavan ner till Nyköping.
Ingen som har mer bilder från resan tillbaks till Sthlm?
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by the grey one »

nu känns det som vi är på väg,det blev en suverän heldag som jag naturligtvis dokumenterade 8)

två pigga som redan är på plats
Image
Image

sex amazoner med ägare möttes upp vid shell i botkyrka kl 8.00 för avfärd via riksettan till marknaden i nyköping
Image

lunkan har äntligen fått uppleva sin våta tonårsdröm,att montera gamla typen av emblemet under listen på sin -64.Och jag mäste säga att det blev klockrent-så skulle volvo ha gjort från början!!
Image

labbe visar stolt upp sin lilla kombi sittandes i sin stora kombi
Image

så då var vi äntligen på rull,det är lite knepigt att fota och köra samtidigt men det går...
Image

eftersom det är klassisk mark vi åker på så måste vi ju stanna och kissa efter det att vi har tagit oss om den där långtradaren som vi legat bakom.....
Image
Image

kling & klang såg lite förvånade ut när dom vinkade in en amazon och alla sex amazoner åkte in och stannade,vilket resulterade i att alla fick blåsa ballong,men det gjorde inget för alla var nyktra och polisen fyllde sin kvot för den dagen
Image

marknaden klarades av ganska snabbt och när vi skulle åka hem så hade antalet amazoner ökats till NIO stycken och jag tror att vi skapade lite oreda när vi åkte igenom Nyköping på vägen hem-glada miner,tappade hakor,en som höll på att cykla in i en lyktstolpe etc..
Image
Image

i vagnhärad så hade lunkat nosat upp ett trevligt fik,som visade vara väldigt trevligt och mycket prisvärt det kan verkligen rekommenderas!!
Image
Image

namnet på fiket kommer jag tyvärr inte ihåg men lunkan kan säkert friska upp minnet.

jag måste säga att den här resan gav verkligen mersmak och till nästa år skall vi genomföra liknande resor kom gärna med förslag!!

jag och lunkan kommer att ha kontakt i vinter och planera inför nästkommande sommar!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: tack för i lördags

Post by the grey one »

DANNE GOTLAND wrote:jag måste tacka för en kanonutflykt till nyköping,kanonväder och trevligt sällskap,
tänkte kolla om det finns nåt intresse att träffas nånstans i stockholm under vintern
för att ta en fika och prata skit?man kanske kunde träffas en gång i veckan(typ onsdagkvällar)
nån som har nåt förslag på ställe?

ja è me ,ska forska lite få se om jag hittar något,ett förslag är gyllene bågarna häggvik men det finns säkert bättre ställen..
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by LABBE »

härliga bilder ,den grå, håller med det e lite krångligt å fota under färd. ang vinterträffar gyllene måsen häggvik låter ok. låt inte vintern få oss å trappa ner nu när vi e ett gäng. å fler e välkomna å haka på.. :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
ASF421
Posts: 70
Joined: Mon Aug 03, 2009 8:35 am

Re: lite bilder från trippen till nyköping 10/10

Post by ASF421 »

Stället som förgyllde vår hemfärd lite extra heter Konditori Trollet, ett ställe som sagt mycket prisvärt och värt fler besök!

/ Lunkan nu med även höger sparklåda färdiglagad :)...

BTW... appropå kustvägar... http://www.utflyktsvagen.se/ tänk så nära, men ja ja ni fick ju se Runtuna :lol:
Post Reply