Köptes 2003, köpt på mig grejer eftersom. Men har hela tiden varit i trafik. Bytte ut den 3-växlade lådan det första jag gjorde. Renoverades vintern 2008/2009 med nya skärmkanter, skärmar o.s.v. Efter vintern ska en nyrenoverad B20 och en Overdrivelåda stoppas i. Självklart finns alla originaldelar kvar så den går att återställa.
Lite bilder.....
Innan renovering
Under renovering
Under renovering
Ny skärmkant
Nylackad skärm
Blev lite spacklande!
Strippad
Nylackad med 5,5 tums KPZ-fälgar. Gräsliga klistermärken på rutorna som en "snäll" kompis smetat dit.
Mer kommer till våren! Ska försöka ta lite bättre bilder på den i skicket som den är nu.
Du har ju inte varit så aktiv med att kommentera andras bilar heller
Men det var då en riktig skönhet du har i ägorna! Fälgarna du har nu gjorde verkligen susen.
Vad är meningen med att sudda över regnumret när det syns på dom gamla bilderna Snygga bilder annars, vill också åka amazon men när man envisas med att ha risiga bruksbilar hinner man inte med amzingen som fattig studerande
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Blir det inte snyggare med extraljusen utanför hornen, eller är det bara i min värld?
Bilen ser bra ut, låt den rulla många mil på våra vägar.
einar- wrote:Vad är meningen med att sudda över regnumret när det syns på dom gamla bilderna Snygga bilder annars, vill också åka amazon men när man envisas med att ha risiga bruksbilar hinner man inte med amzingen som fattig studerande
tog ett beslut om att inte visa (mitt eller andras) regnummer vid ett tillfälle. Då var det bara att börja ändra alla bilder. Nuförtiden har man lärt sig att göra snyggare maskeringar än i början. Men du måste ju helt klart sälja av "möket" du har och köpa dig en risig Amzing som bruksbil.
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Hej! Har lite problem.... Efter motorbytet så går motorn jättetungt. Den gick runt lätt och fint innan installationen, men nu orkar startmotorn inte ens dra runt den?? Det går att få runt den om man drar på veven med spärrskaft. Men det går skittungt! Någon som har några teorier? Finns det olika längder på växellådsaxlar? Tänkte om den är för lång så det är orsaken? Men då hade jag kanske inte fått ihop motor och låda?
Jag har en (väldigt) gammal synd när det gäller motorrenovering.
Jag lyckades vända vevstaksöverfall åt fel håll (man skall ha nummerstämpens på samma sida, desutom åt rätt sida) och fick då detta fenomen som du har. Jag kollade ju bara att veven gick runt lätt vid vevlagermonteringen men inte efter monteringen av kolvar och vevstakar.
Vred du runt motorn när den var helt klar, innan du monterade lådan?
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.