Lågmilare

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Lågmilare

Post by Amazonsport »

Detta är min drömfärg på lack o inredning, synd bara att priset förmodligen inte skulle passa min plånbok. Men vill ha faktorn är grymt stor..

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_Am ... ?ca=22&w=3

(LarsBd, jag vet inte vem ägaren är men det borde varit jag) :D
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Lågmilare

Post by Uffe »

Det var nu ett tag sedan jag höjde på ögonbrynen för en Amazon på Blocket. Jag har däremot kollat och drömt om denna raritet sedan 9-tiden idag. Sådana bilar är bara såå härliga och man tror alltid att det inte finns några sådana kvar. Till och med plasten på B-stolpen kvar :shock: Otroligt att man kan köpa en bil 1964 för att sedan bara bevara den och gömma den i överdragsklädsen och med plasten kvar. Den typen av ägare "tillverkas" inte mer :) Hade jag haft pengarna tillgängligt hade den varit min NU!
Amazon 1957
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Lågmilare

Post by einar- »

Ja tänk att få ha en osvetsad fin bil för en gångs skull och inte en som man ser framhjulen från framsätena :roll: Bara att drömma vidare 8)
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Riddarn
Posts: 59
Joined: Fri Jan 23, 2009 6:42 pm
Location: Ursviken
Contact:

Re: Lågmilare

Post by Riddarn »

Vad landar priset på tror ni?
Amazon 2-dörr 65:a, Yamaha ET250T 81:a, BMW 520i Touring -01:a, Honda Z50 82:a

Min mobilblogg
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Lågmilare

Post by PeterB »

Oj oj oj... :shock:
Och dessutom en automat...
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Lågmilare

Post by hakano »

Uffe wrote:Till och med plasten på B-stolpen kvar :shock: Otroligt att man kan köpa en bil 1964 för att sedan bara bevara den och gömma den i överdragsklädsen och med plasten kvar. Den typen av ägare "tillverkas" inte mer :)
Lite off-topic...1977 köpte min far en ny husvagn...plasten på alla dynorna inne i husvagnen plockades inte av. Utan istället syddes det en överdragsklädsel som sattes ovanpå plasten. Husvagnen användes årligen fram till ca 1995. Och han äger den fortfarande...
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Lågmilare

Post by einar- »

Så är min husvagn också. Tyget var solblekt och missfärgat här och där men genom ett hål såg jag att det fanns ett till lager under så jag sprättade bort det och det var också hemmagjort så jag tog bort det med och hittade då den mörkgröna originalklädseln i toppskick. Då är vagnen från 1973 och ser ut som kriget självt i övrigt.
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lågmilare

Post by Amazon »

Riddarn wrote:Vad landar priset på tror ni?
Om den är lika fin som på bilderna och allt stämmer så är 100-150K ingen omöjlighet, speciellt inte om holländare, norrmän och tyskar ger sig in i budgivningen. Men det beror ju mycket på säljaren också vad han har för uppfattning, kan ju hända han släpper den även för betydligt lägre bud.
Volvo P1200VB 1958
Riddarn
Posts: 59
Joined: Fri Jan 23, 2009 6:42 pm
Location: Ursviken
Contact:

Re: Lågmilare

Post by Riddarn »

Runt 50k hade jag tippat på, men...
Amazon 2-dörr 65:a, Yamaha ET250T 81:a, BMW 520i Touring -01:a, Honda Z50 82:a

Min mobilblogg
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Lågmilare

Post by kim »

Han vill ha 100 000 för den. Kan man ju förstå, han får nog det han vill ha.
Kim
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lågmilare

Post by Amazon »

Lite tråkigt kanske men fina originalamazoner har blivit riktigt dyra på de senare åren. När jag var runt och tittade på tidiga amazoner innan jag fick fatt i min 58a så siktade jag in mig på 50K klassen, tyckte att man borde kunna få en i nästan nyskick för de pengarna. Kollade på drygt 10st innan jag slog till och de flesta av dem var i mer eller mindre ganska dåligt skick faktiskt. Få som är beredda att släppa de riktiga klenoderna för ett acceptabelt pris :?
Volvo P1200VB 1958
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Lågmilare

Post by QV »

skall man renovera en bil till riktigt fint skick så kostar det minst 70-80 tusen och tar en 1000 timmar....

Vill man ge sig in i Amazonlivet direkt så får man ta kostnaden på ett bräde men slipper tidsförlusten.

Blien är fin men eftersom jag är en "brukare" som sliter på leksakerna så känner jag inget sug efter den även om det vore mycket roligt att äga.

/Janne

som bara har tid att använda en sommarbil
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Lågmilare

Post by hakano »

Amazon wrote:Få som är beredda att släppa de riktiga klenoderna för ett acceptabelt pris :?
Fast vad är ett acceptabelt pris? För den som har 10000 kr att köpa bil för är ju 50000 kr inte acceptabelt...men för den som har 50000 kr att köpa bil för är ju inte 100000 kr acceptabelt o.s.v.
Du förstår tanken? :wink:

Om vi antar att bilen blir såld till ungefär det begärda priset...vilket den säkert gör så småningom...så är det ju ett acceptabelt pris på den eftersom både säljare och köpare gått med på det.

Om du själv har en bil som går att sälja för 100 000 kr...skulle du säga till dig själv att det priset är ju inte riktigt acceptabelt så jag släpper iväg den för 50000 istället?
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lågmilare

Post by Amazon »

xyz

Finns folk med för mycket pengar som bjuder hutlösa summor för saker bara för att de kan. Kan ju ta den där tutknappen till 123GT som gick på tradera för över 7000:- som exempel, visst var den NOS men jag tycker i alla fall inte att det står i proportion till vad man får.

Priserna på fina Amazon och PV har trissats upp väldigt mycket de senaste åren till stor del p.g.a. all export vilket gör att få svenskar har råd att skaffa sig en.
Volvo P1200VB 1958
Hugger69
Posts: 332
Joined: Mon Feb 27, 2006 11:09 am
Location: Umeå/Teg
Contact:

Re: Lågmilare

Post by Hugger69 »

Grymt fin bil!!
Värdet på bilen sätts av den sk. marknaden. Säljs den för under 100 000 kr talar det bara om hur korkad och inkompetent den marknaden är! :evil:

...som nämndes tidigare så kommer bara renoveringskonstnaden på ett "vrak" att hamna där.....

Lycka till med försäljningen, synd bara på en så fin bil! :(
Håkan i Umeå
- Amazon 1965 *Såld till Tyskland 2007*
- Chevrolet Camaro 1969
- Essbåten Kurre, en mahognyracer från 1937
- Rexoped Fleetline, moped från 1956
Håkans Motorsida
Min sida på Garaget.org
Post Reply