Dubbelförgasarmontage.

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by Spilloljan »

Amapola wrote:De är bara lackade med silver, typ fälgfärg. (Som också är en form av ytbehandling. :wink: )
Jovisst är det de. Tänkte om de var blåkromaterade eller något liknande, tror det bli något sånt med mina om jag får lust :).
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by Amapola »

Det är ju enklast och billigast med en sprayburk, men det håller naturligtvis mycket sämre.
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
reedlig
Posts: 11
Joined: Mon Nov 09, 2009 10:04 pm
Location: Oravais,Finland

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by reedlig »

vart går dom 2 slangarna som går ner mot grenröret?bränsleretur?
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by Amapola »

De slutar där, ungefär där du ser dem försvinna. Det är avluftning av flottörhusen. Och eventuellt överflöd, t.ex. om nålventilen inte stänger som den ska.
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
reedlig
Posts: 11
Joined: Mon Nov 09, 2009 10:04 pm
Location: Oravais,Finland

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by reedlig »

okej,tackar
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by ClassicVolvoShop »

Amapola wrote:De slutar där, ungefär där du ser dem försvinna. Det är avluftning av flottörhusen. Och eventuellt överflöd, t.ex. om nålventilen inte stänger som den ska.
Hmm.. Nu ha du fåt många fina ord med på vägen om dit fina arbeta.. :) - så jag frågar nu, värför har du avsatt säkerheten kring bensin så "dumt"? (forlåt språket!)

Som du har gjort, leder du evt. bensin direkt i närheten av grenrör och avgas-systemets mest varma delar!

Originalt med dom sena SU du har i uppsättningen, är avluftnings-röret förbunden med luftfilteret - så att bensin-ång ledes retur i systemet.. Du leder just nu bensin-ång direkt ut i närheten av det mest farliga stället!!
13134VD, 22134VD, 22244VD
weber45
Posts: 73
Joined: Tue Mar 06, 2007 6:44 pm
Location: kalmar

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by weber45 »

tjenare! tänkte jag lägger upp min lösning på trattar och filter i denna tråden jag med om de är okej? :)
ifall nån behöver ideer! kan intyga att de morrar på duktigt! påminner lite om weber snark :mrgreen:

Image
nyrenoverade hifare


Image

å såhär ser det ut i bilen, filterna hade jag innan på mina dellorto 48or :wink:

över och ut
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Re: Dubbelförgasarmontage.

Post by Amapola »

ClassicVolvoShop wrote: Originalt med dom sena SU du har i uppsättningen, är avluftnings-röret förbunden med luftfilteret - så att bensin-ång ledes retur i systemet.. Du leder just nu bensin-ång direkt ut i närheten av det mest farliga stället!!
Det ser värre ut på bilden än det är i verkligheten men dina synpunkter är beaktningsvärda. Ska fundera ut en lösning med nipplar på bottenplåtarna till filterna eller något liknande. Tack för tipset.

Weber45: Så länge det är SU, går det väl an. :wink:
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
Post Reply