inte custom men uppfräschninga av en 68!

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
k3ZZk
Posts: 4
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:34 pm

inte custom men uppfräschninga av en 68!

Post by k3ZZk »

jaha dags att dra igång en egen tråd om mitt projekt! tänkte bara länka till "våran" hemsida till att börja med!

har som sagt en amazon sedan 68 som jag håller på att göra i ordning!
ny lack överallt! dvs golv motor kaross osv!

http://amazon.liljeros.net/#home <-------- länk!

jag har som sagt sedanen och en vän till mig ägen kombin!

kommer bilder även i denna tråd men har inte riktigt tid då jag har en liten grabb på 8 mån som är helt galen! 8)


jag återkommer


mvh stefan
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: inte custom men uppfräschninga av en 68!

Post by A-masen »

Jag läste din sida där du presenterade projektet.
Du visade att du satte in några Wunderbaum, eller vad dom nu kan heta i ditt fall?
Hursomhelst, ättika är väldigt effektivt för att ta död på dålig lukt. "Skitlukt" är till mesta delen kväve. Ättika neutraliserar kvävet. Naturligtvis måste man ta bort källan till lukten om det finns någon sådan. Sedan ställer man in en öppen glasburk med ättika förslagsvis på natten eller när man inte jobbar med bilen. Men ättika är frätande, så lyft ut burken försiktigt när du skall jobba igen, och sätt lock på burken och ställ på en säker plats.

Vi flyttade in i en lägenhet där "värsta superduper extra" kedjerökaren hade bott före oss. Ok, vi fick måla om taket, men lukten fanns kvar ändå. Då prövade vi ättikan och det fungerade bra. Efter någon vecka blev det riktigt friskt i lägenheten. Om det är små utrymmen som en bil, husvagn eller båt, så luktar det naturligtvis ättika i stället, men det går att vädra ut. Det tränger inte in på samma sätt som skitlukt gör.

Gör man detta "industriellet" eller i proffssyfte, så har man ozon i stället, men ozon är giftigt, så det måste ske under speciella förhållande.
k3ZZk
Posts: 4
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:34 pm

Re: inte custom men uppfräschninga av en 68!

Post by k3ZZk »

hej inte dött här inte!

finns massor som jag gjort men inte har kort på! :)

har lackat skärmat huv skuff samt en massa annat!
har även snävt i hop ett turbo kit som ska testas!=)
ska ta lite bilder på det och visa för er!


rovan e lackad karossen hoppar in på jobbet i morgon! chefen e på semester! i en vecka!
borde kunna slipa spackla och lacka på den tiden=)

dåligt med bild bevis men det kommer=) ska packa ner kameran direkt!


mvh steve!
Post Reply