Rydbergs Kombi -65

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by weber50 »

Slipa slipa slipa, avbröt allt slipande med att slipa sparklådorna och förardörren plåtren för o se hurpass friska dom va, en bit på högra sidan måste bytas men det visste jag sen en tid tillbaka, nästan alla porer borta på förardörren så den och vänstra sparklådan rostskyddas imorgon är det tänkt. Bilder kommer imorgon.
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by weber50 »

Fortsätter att slipa, har slipat skuffluckan plåtren nu o ska lägga igen den så den blir slät, blir nog en rostgrundning av den också imorgon får se vad klockan blir för ska hämta ett par andra fälgar också. Rostgrundade dörren diag också.


Image

Image

Image
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by weber50 »

Några fälgar blev det inte idag, bokade om det tills fredag när man är ledig iställe.
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by amazon123gt »

:D Mycket jobb du lägger ner!!!Ser bra ut. :mrgreen:
klöver kung
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by weber50 »

Denna dag gick at till att tennspackla min skärm och lägga på finspacklet på resten av karossen. Kan säga att tennspackla är sjukt roligt men lika mkt sjukt svårt, men ska definitivt fortsätta meddet iställe för o spackla!

Har ingen före bild men såhär såg d ut efter jag tennat.

Image

Efter jag slipat/skrapat tennet.

Image


Några spackel bilder blev det inte då det fortfarande håller på o torkar. Tennade mer på skärmen men tog inte bild på resten.
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by weber50 »

Gud så kul det är med underarbete, men ska ytterlacken bli bra så måste man lägga ner tid på underarbetet. Har köpt på mig en reservdelsbil som jag tagit lite delar ifrån. Har lagt igen hålen på bakluckan nu, självklart svetsade jag igen dom, återstår lite spacklingsjobb nu bara.


Fy fan va jag vill bli klar nu :cry:
ATS
Posts: 282
Joined: Mon Mar 08, 2010 11:04 pm
Location: Trelleborg

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by ATS »

Tennspackling är ett riktigt hantverk.
Ska själv köpa ett "kit" för att börja lära mig, då jag har en bekant(håller på med Alfor)som har lovat att lära mig den ädla konsten...
Men det får bli till mitt nästa projekt. :)
Vad har du för värmekälla??
Har hört att många kör med gasolbrännare.
Trevligt projekt du har!! Kul med "kombisar" ! 8)

Mvh Thomas
Have a nice day !!!
weber50
Posts: 187
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:58 pm

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by weber50 »

xyz
Vi kör också med gasolbrännare, sen har vi som ett typ gasmunstycke som för lågan mot en typ av kolv längst ut som vi sedan håller tennet emot och "värmer fast" tennet i plåten. Sjukt svårt att få det bra märkte jag men ack så roligt.
Emil
Posts: 46
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:57 pm
Location: Örnsköldsvik

Re: Rydbergs Kombi -65

Post by Emil »

Tråkigt att du ska sälja den :(
Emil Sundberg
Volvo Amazon 1968
Post Reply