Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Post Reply
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by Rasmuss »

Ekeby är alltså den 29 Augusti
Förra året åkte vi några stycken från Stockholm i gemensam trupp till Ekeby.
Sist samlades vi på morgonen i Södertälje om jag minns rätt.
Tänkte kolla om intresse finns i år med?

http://www.eskilstunaveterandag.se/Index.html
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by 122S1966 »

Hade tänkt mej att åka dit och ev åka Amazon om vädret är bra annars får det bli Golfen

//Ragge//
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by LABBE »

lessen jag jobbar i helgen. har ingen å byta jour med då alla ska till elmia å (supa) titta på lastbilar.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by QV »

Med två sommarbilar i huset så måste jag få ordning på övervintringsplats nr två rätt snart. Vet inte om jag hinner upp i år.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Hillman
Posts: 157
Joined: Mon Feb 16, 2004 4:48 pm
Location: Västerås

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by Hillman »

Jag ska dit men jag brukar inte bli insläppt med Amazonen så jag åker nog med farsan i år istället.
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by 122S1966 »

Vilket intresse...

//Ragge//
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by 122S1966 »

Hej igen . Vi va till E.tuna idag .. Och vart höll Amazonklubben till ??? Thunderbirdklubben P1800 klubben MB klubben PV klubben osv men inte AMAZONKLUBBEN en av Sveriges största bilklubbar ?!??! . Måste man hålla till runt Gbg Borås för att det ska hända något ? Kanske dax att göra som Corvetteklubben har olika regioner och en ett stort gemensamt sommarmöte ? Någon som har åsikter !!!

//Ragge//
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by QV »

Region eller inte, jag har en tråd om att vi inte är så träffsugna. Frågan är nog mera vad som får oss att prioritera en träff framför det andra vi håller på med. Om man vill att Amazonklubben skall vara där med flagga och allt så får man kanske låna utrustning från klubben att ta med sig.

Själv prioriterade jag vinterförvaringsplats före träffen.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by 122S1966 »

Det kanske finns mer än en uppsättning flaggor och vimplar som vi kanske kan ha här uppe i Sthlm ? . :roll: .

//Ragge//
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by 123GT »

Janne's fråga i ny tråd : Klubbmedlemmar inte så träffsugna? http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... f=8&t=9402

Janne och Ragge...precis min tanke, men ni hann att skriva det före jag gjorde det !
Från mitt lilla amatörmässiga hörne av Amazonklubben...kanske vi alla skulle fundera på VAR och på VILKA evenemang klubben vill vara synlig på ? Kanske någon centralt i klubben också kan fylla på med info kring hur många och var i landet vi har representanter som är synliga, med klubbmaterial, flagga osv !?

För övrigt håller jag (och säkert många med mig) med Janne om att det är svårt att få tiden att räcka till allt man vill göra.
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by 122S1966 »

Är det någon/några i Sthlms trakten som känner har tid och lust så kanske vi kan få till en 1a träffa 2011 på Upplandsmotor i Akalla och kanske ta kontakt med andra Volvoklubbar . Har vart i kontakt med tjejen som håller i alla jippon där ute och hon tyckte det lät som en bra idé .

//Ragge//
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Amazoner till Ekeby Eskilstuna nu på Söndag?

Post by Cornelia »

Det finns material som man kan låna av "klubben" men man måste säga till om man vill ha det. Klubben har inte några professionella träff och marknads nissar som åker runt och visar upp sig utan det är medlemmar på den ort som träffen och marknaden hålls på som har engagerat sig. Det stora problemet är inte materialet utan brist på personer som har anmält sitt intresse att se till att det fungerar. Men det blir ändring på det nu...........?

Klubben är vi medlemmar och vi får och har den klubb med vidhängande representation och synlighet som vi bestämmer att vi vill ha. Men det krävs att några andra än de 8 personer som på ideell basis sitter i styrelsen (och som redan jobbar häcken av sig) visar sitt intresse och engagemang.

Om du Ragge (och ni andra som är intresserade) lägger ett pm till mig så kan ni få mer info om hur ni kan få upp material att visa upp.

Nu hoppas jag att jag blir överöst av pm från hela vårt avlånga land så att vi kan se till att bussgods går med vinst när vi skickar material över hela Sverige.
/tina
Post Reply