Jag har en amazon -67 här ute på landet som har något problem med kopplingen och jag vill inte lämna in den innan jag har uteslutit saker som
Det är inget motstånd när jag trycker ner den och det låter och känns som att den slår ner i metallbotten.
Växellådan är full med olja och normalt sett om kopplingsvajern går av så faller väl kopplingspedalen ner i botten, eller?
Från början har jag för mig att att kopplingen inte gick speciellt långt ner när jag trampa på den, typ ett par centimeter. Efter att vi dragit undan bilen från den platsen sen stod på så går det att trampa ner kopplingen flera centimeter. Känslan av att det inte finns något motstånd är kvar och det blir samma ljud och känsla av att den slår i en metallbotten.
Vad är felet?
Inget motstånd i koppling och den slår i metall.
Re: Inget motstånd i koppling och den slår i metall.
Om man har en kopplingsvajer så kommer pedalen att vara väldigt lättryckt men eftersom du har en Amazon från 67 så skall det vara hydralisk koppling om det fortfarande är i original!
Har du hydralisk koppling och den har stått, så låter det som att du behöver renovera huvudcylinder och eller slaven.
/Janne
det är av bland annat den här orsaken som jag förespråkar DOT5 vätska iställer för DOT3, 4 ,5.1 eller dyligt
Har du hydralisk koppling och den har stått, så låter det som att du behöver renovera huvudcylinder och eller slaven.
/Janne
det är av bland annat den här orsaken som jag förespråkar DOT5 vätska iställer för DOT3, 4 ,5.1 eller dyligt
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: Inget motstånd i koppling och den slår i metall.
Hela bilen är i original så då lär det vara en hydralisk koppling.
Vad lär det kosta om man lämnar in den för att renovera huvudcylindern eller staven?
Är det svårt att byta ut eller renovera den på egen hand?
Vad lär det kosta om man lämnar in den för att renovera huvudcylindern eller staven?
Är det svårt att byta ut eller renovera den på egen hand?
Re: Inget motstånd i koppling och den slår i metall.
Hej!
Att renovera huvudcylindern är inga problem, läs lite här på forumet om hur man gör så löser du det nog. Slaven har jag aldrig provat på själv, men jag har svårt att tänka mig att den är speciellt klurig.
Rep-satser för båda två går på knappt ett par hundringar tillsammans (åtminstone där jag handlade dem.).
Lycka till!
Att renovera huvudcylindern är inga problem, läs lite här på forumet om hur man gör så löser du det nog. Slaven har jag aldrig provat på själv, men jag har svårt att tänka mig att den är speciellt klurig.
Rep-satser för båda två går på knappt ett par hundringar tillsammans (åtminstone där jag handlade dem.).
Lycka till!
Re: Inget motstånd i koppling och den slår i metall.
Det är inte svårt att byta och köper du helt nya delar torde det kosta 2500 har dock inte kollat i någon prislista
Att byta detaljerna är lätt men bilen måste lyftas upp och då använder man pallbockar
/Janne
Att byta detaljerna är lätt men bilen måste lyftas upp och då använder man pallbockar
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.