Hjälp med val av stående weberförgasare.

Moderatorer
JonR
Posts: 43
Joined: Fri Nov 05, 2010 6:23 pm
Location: Kungsör

Re: Hjälp med val av stående weberförgasare.

Post by JonR »

Det är i övre delen! Så som förgasaren ser ut på bilden så ser min också ut, sen sitter luftburken rakt uppe på där. På den här bilden så sitter det en mässingsfärgad låsbricka, det är det enda som skiljer sig från min och verkar vara det som jag saknar!

Nån som vet vad det satt för förgasare orginal på min 68? Eller fanns det olika alternativ 1968 till och med?

MVH/Jon

Image
Last edited by JonR on Sun Jan 02, 2011 1:12 am, edited 1 time in total.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Hjälp med val av stående weberförgasare.

Post by Hasse63 »

JonR wrote:Lite glappa är dom men inte så pass mycket som jag trodde
Om de nu är glappa så kanske du skulle sattsa på en Stromberg som är original...
:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
JonR
Posts: 43
Joined: Fri Nov 05, 2010 6:23 pm
Location: Kungsör

Re: Hjälp med val av stående weberförgasare.

Post by JonR »

Jo precis. Som jag skrev så är det tidsödande att hålla på o krångla med denna. Synd att den går så förbaskad bra med webern när den väl går som den ska! Nån som törs gissa på hur många hk jag tappar om jag sätter dit en strombergare? Förövrigt så har motorn planad topp, lättat svänghjul och en K-kam(Har för mig att förra ägaren sa K-kam).. Så nu drar den jämt med en standard 740 med 115hk i, det är väl inte så pjåkigt! :D

Jag har ju en drös med strombergare ligger så ska kolla om nån av dom är i bra skick, så det är bara ett insug som saknas!

Har ju ett annat motorpaket ligger med en stående enkelportsförgasare från en 66:a, heter inte dom Zenith eller liknande? Men dom kanske inte är nåt att satsa på?

Är det dyrt att renovera upp en stromberg? Tänkte på nål o allt sånt, så man håller soppaförbrukningen nere...

Mvh/Jon
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Hjälp med val av stående weberförgasare.

Post by Hasse63 »

Den kommer inte dra jämnt med nån 740 om du sätter dit en Stromberg det är ett som är säkert.

Förgasarteknik renoverar förgasare, han sätter dit ny spjällaxel, det andra kan man göra själv... om man vill
:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply