Amazon kombi projekten!

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
ammakillen
Posts: 228
Joined: Sat Jul 24, 2010 7:46 pm

Re: Amazon kombi projekten!

Post by ammakillen »

blev snyggt de :) ska själv fixa nån ny matta till min 67a,
volvo 144a 72 sommarbilen
volvo amazon 67a sommarbil,bruks
passat 99 bruksbil
volvo v40-01 sambons kärra
saab 99-83 bruks,
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Amazon kombi projekten!

Post by daniel_sandberg »

Men då kanske mina tankar om högtalarmatta skulle funka. Den är ju riktigt mjuk och formbar dock lite väl tunn för att ha på golv där fötter nöter. Men om man "grundar" med nålfilt som du har och sen gör man antingen bara över kardantunneln där det oftast är mest problem eller så gör man en 2-delad heltäckande matta som "ytfinish" över den tjockare nålfilten.

Högtalarmattan är ju då hyfsat billig vilket gör att man kanske kan byta ut den när den blir för dålig och då har man ju redan en mall =)
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
JonR
Posts: 43
Joined: Fri Nov 05, 2010 6:23 pm
Location: Kungsör

Re: Amazon kombi projekten!

Post by JonR »

Ammakillen: Tack tack! Ja det är värt besväret! Iaf om man hade som jag, helt plåtrent! :)

Ja det är en jäkligt bra idé! Att lägga nålfilt i botten som man kan göra snitt i överallt så den blir som formgjuten, sen täcker man allt med högtalarmatta så försvinner ju skarvarna/snitten! Bara att köra med spraylim om man vill att det ska sitta kvar överallt också! Skulle nog kunna bli jäkligt bra! Är ju inte direkt jättemycket mer jobb heller... Ska man inte ha "finish" på nålfilten så går den ju mycket fortare att stoppa i den än vad det gjorde för mig! :)

Mvh/Jon
Martin G
Posts: 49
Joined: Sat Sep 26, 2009 9:05 am
Location: Uppsala

Re: Amazon kombi projekten!

Post by Martin G »

Snyggt jobbat!
MVH

Martin
_____
Volvo 944 Demobil från Volvo i Uppsala 1992: http://www.garaget.org/?car=184650
Volvo Amazon -1966 "Rostfritt veteranprojekt"
Post Reply