Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Eiler »

Den blev ju som ny :D
Härligt att se att du håller på.
Rekordabilly
Posts: 282
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:40 pm
Location: Malmö

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Rekordabilly »

Klart att man ska försöka att spara så mycket som möjligt av orginal delarna trots allt så är detta som är "själen" i bilen och jag måste säga att jag är mycket imponerad av ditt jobb som du gör på din gamla amiz snyggt jobbat Uffe :P
Köra veteran är gött!
Amazon -66 Såld!
Opel Rekord -59 Min Opel Gick till Tyskland Snyft!!
Whitesand
Posts: 93
Joined: Sat Jan 24, 2009 9:20 am
Location: STOCKHOLM

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Whitesand »

Vad bra det blir Uffe, Kanon!

MVH
Carnis
1959 Amazon Sport 12206UVB, Rubinröd/gråbeige 51, renoveringsobjekt
1967 Amazon Kombi Sport 22234, Pärlvit 79-1, B18/M40 under renovering
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Uffe »

Har tyvärr inte haft tid och ork att göra någonting på senaste tiden. Inväntar fortfarande framskärmar och en grill (skall göras om till tidig modell senare) så att jag kan sätta dit framskärmsinfästningarna. Inväntar även en ny yttre tröskelplåt på vänstersidan. Innan dess kan jag inte svetsa dit den bakre hjulhusskärmkanten. Det står still och jag försöker att inte bli frustrerad av detta, men det är inte lätt då jag vill att det flyter på framåt. Skall nu iväg på 2 veckors semester i värmen :) som efterföljs av 1 vecka jobbresa. Blir nog snällt att inse att det inte händer ett skit på en månad framåt.
Amazon 1957
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by horgalaten »

Din stackare Uffe..:!!!!

jag kan tänka mig hur du känner. Jag ska in o opereras på Måndag, sen ska jag vara sjukskriven i två veckor......Inget skruvande under den tiden dirrekt. Men du får ha en trevlig semester....... :o :o :o

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Eiler »

Hej Uffe!

Tråkigt att du inte kan göra färdigt renoveringen.
Hoppas du hittar en färdig Amazon du kan köra med.

Ha det så bra.
//Eiler
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Ragge »

ja fanken , såg annonsen idag och tänkte faan ... hade jag bara haft råd ... men jag kan dessvärre inte köpa varenda amazon som lockar , så jag hoppas att du ändrar dig och låter den stå ett tag medan du samlar kraft , inspiration och delar .
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by LABBE »

tråkigt att du måste sälja den. :( hade jag haft råd hade jag köpt den, ställt den åt sidan. sen förhoppningsvis sålt tillbaka den. så du kunde gjort färdigt den när tillfälle funnits. hoppas dock den hittar rätt köpare.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Uffe »

Bra ide LABBE :) Köp den, sälj av en massa överblivna reservdelar jag har över, spara den ett tag och sälj den tillbaks till mig. Dåså, då saknas bara ett banklån på 40 lök så e du hemma ;)
//Uffe
Amazon 1957
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by LABBE »

Uffe wrote:Bra ide LABBE :) Köp den, sälj av en massa överblivna reservdelar jag har över, spara den ett tag och sälj den tillbaks till mig. Dåså, då saknas bara ett banklån på 40 lök så e du hemma ;)
//Uffe
ja å där va problemet. :(
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Ragge »

vi har visst samma problem allihopa på detta forum ... förlite pengar , förlite amazoner och förlite tid ???
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by horgalaten »

För himla tråkigt Uffe........ Saknar du det för mycket så kan du komma förbi och o titta på min.....hehe
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
amazonx5
Posts: 154
Joined: Sat Aug 15, 2009 5:54 pm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by amazonx5 »

Aj...missade denna tråd :(
Blev tipsad om den av Eiler som jag och familjen besökte idag (tack för ett trevligt besök)
Synd att det blev som det blev med ditt härliga projekt..men hur kommer det sig att du till sist gav upp?
Det såg ju så lovande ut och jag tycker du var mycket flitig, duktig och snabb.
3 Juli 1970...dagen som världen borde sörja
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by Uffe »

Anledningen är tyvärr att min reumatiska sjukdom (Bechterews) har accelererat grymt den sista tiden. Medicinerna gör tyvärr inte sitt jobb med mig. Jag får mediciner för flera hundra tusen om året men resultatet är bara smärta, stelhet och osannolik trötthet. Jag orkar helt enkelt inte med att ha prylar precis överallt i huset och ett påbörjat långtidsprojekt i garaget som jag inte har ork med. Hittar jag ingen som tar över hela bilen så får jag sälja av delarna som jag har skaffat genom årens lopp. Bilen är i stort sätt komplett med alla unika detaljer från 57. Trist att klaga och gnälla men detta är i alla fall svaret på din fråga amazonx5.
Amazon 1957
amazonx5
Posts: 154
Joined: Sat Aug 15, 2009 5:54 pm

Re: Röd/Vit tidig 57:a - En oslipad diamant!

Post by amazonx5 »

Det är väl inte att gnälla....hälsan måste gå före allt..till och med amazoner..tro det eller ej :)
Hoppas att du snart blir bättre Uffe och kan komma tillbaka med den otroliga inspiration du sprider här på forumet...alla dessa bilder du lägger upp...grymt jobbat...
Jag har fortfarande inte satt i eller provat B16 motorn jag köpte av dig....jag har kombi projektet som är klart nu i sommar...sen lite puts på en orginal -65 automat...sen mitt -57 projekt.
Du har gett mig en otrolig vilja,lust och inspiration att sätta igång...nästan så att jag skulle vilja börja svetsa på 57an NUUUUUU :)
Krya på dig...
3 Juli 1970...dagen som världen borde sörja
Post Reply