Hej!
Någon som vet vilken typ av fett det ska vara i vindrutetorkarens växelhus (i anslutning till elmotorn)? Har plockat isär vindruteaggregatet på min Amazon -64 och tagit bort all gammal hårt fett som satt i båda växelhusen. -Massor av korrosion och gulnat fett!
Nu återstår växelhuset vid elmotorn!
Ska det vara någon sorts silikonfett eller duger det med vanligt hjullagerfett ??
I växelhuset sitter två "släpskor" av koppar och i botten finns ett huvuddrev av nylon.
Kan verkligen "vanligt fett" vara idealiskt när det gäller att dels skapa kontakt för släpskorna samtidigt som huvuddrevet är av nylon??
Vindrutetorkaraggregat till Amazon-64
Re: Vindrutetorkaraggregat till Amazon-64
Hej!
Efter letande i den "Gröna boken" hittade jag följande: Använd Auto-Lite ST 294A Växelhusfett! Fyll växelhuset till 3/4 delar.
Någon som kan upplysa vad Auto-Lite ST 294 är för slags fett????
Efter letande i den "Gröna boken" hittade jag följande: Använd Auto-Lite ST 294A Växelhusfett! Fyll växelhuset till 3/4 delar.
Någon som kan upplysa vad Auto-Lite ST 294 är för slags fett????
Re: Vindrutetorkaraggregat till Amazon-64
Svara här istället för via PM.
Ingen vet så ingen har svarat... så är det nog/kanske
Jag tror att det går bra med vanligt ljust fett, typ kullagerfett, och det tror nog fler än mig
Ingen vet så ingen har svarat... så är det nog/kanske
Jag tror att det går bra med vanligt ljust fett, typ kullagerfett, och det tror nog fler än mig
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/