En -62 ser ljuset igen efter 15år i en Lada

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: En -62 ser ljuset igen efter 15år i en Lada

Post by QV »

plåtbiten som relät satt på är något hemmameck. De enda monteringsplåtar som fanns till "vanliga" bilar var den till GT och den sitter på andra sidan samt har ett annat mått.

Har du ställt brytaravståndet korrekt samt tändningen.
För hårda stift gör ingen bra motorgång, är det rätt stift i?

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ingvarh
Posts: 35
Joined: Wed Sep 10, 2008 6:25 pm

Re: En -62 ser ljuset igen efter 15år i en Lada

Post by Ingvarh »

QV wrote:plåtbiten som relät satt på är något hemmameck. De enda monteringsplåtar som fanns till "vanliga" bilar var den till GT och den sitter på andra sidan samt har ett annat mått.

Har du ställt brytaravståndet korrekt samt tändningen.
För hårda stift gör ingen bra motorgång, är det rätt stift i?

/Janne

Aja, då få jag ser hur jag gör angående biten, men hur var infästningen först till reläerna? Var de bara nitade direkt i plåten, ev skruvade?

Men jag har ställt in brytaren på 0,4, även tändningen vid cirka 23 f.öd med stroboskoplampa och kör med ngk bp6hs stift i, vilket jag antar stämmer. Annars vilka stift har ni sitter i bilen?
Sedan gällande förgasaren var det läckage vid packning runt flottörhuset vilket ska vara tätt nu, och nu går han även när man trycker in choken ( jag som hade glömt att ställa upp tomgången....) men det händer fortfarande inget när man vrider på justeringsskruven, några idéer där?

// Ingvar
Post Reply