Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor
Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor
Spännande fortsättning...vad tänker du dig för framvagn när du har kapat bort orginal Amazon fronten ?
/sven
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
123GT wrote:Spännande fortsättning...vad tänker du dig för framvagn när du har kapat bort orginal Amazon fronten ?
/sven
ja kommer att bli spännande. just nu tänker ja på villken framvagn som är mest lämpad.. kanske 240 framvagn eller något liknande
Tjaa idag ha man plockat ut motorn hur 850in , har inte gjort så mkt på bilen på länge men börja nu igen så fixa en M90 låda och ett torg från en 760 och så ska motorn i
-
tjena, du fråga hur långt jag kommit på mitt projekt för ett tag sen, turbo amazonen från 1968 heter tråden så kan du ta en titt på mitt projekt kul med t5:a, men fy fan va trångt det måste bli ? räckte gott o väl att jag precis fick i min b230ft. men men du ska nog få ner den med våld vilja och vaselin kanske
Andréamazon wrote:tjena, du fråga hur långt jag kommit på mitt projekt för ett tag sen, turbo amazonen från 1968 heter tråden så kan du ta en titt på mitt projekt kul med t5:a, men fy fan va trångt det måste bli ? räckte gott o väl att jag precis fick i min b230ft. men men du ska nog få ner den med våld vilja och vaselin kanske
Okeey ska ja kolla.. ja jag får nog kapa lite i toped väggen , och kapa lite i inne skärmarna hoppas de kommer gå
-
yes, men det ska nog gå, e nog att det tar i orginal länkarmar med t5:an, annars e det säkert ungefär som jag kapat kanske
har du testat hissa ner motorn nått än ?
Andréamazon wrote:yes, men det ska nog gå, e nog att det tar i orginal länkarmar med t5:an, annars e det säkert ungefär som jag kapat kanske
Ja då de ska ne hehe ne inte än för ja håller på att renovera framvagnen nu men de kommer dit snart så ska den hissas ner
Tjabba, idag har jag mätt ut lite i framvagnen ska lägga nya balka. sen så skulle ja kolla lite efter mer rost men som vanligt döljer de sig alltid någonstans hittade rätt mkt under främre tröskelådan så blir att kapa ner skiten och fixa de, sen ha ja kapat upp in så lådan få plats så imorgon kommer plåt och balka
-
låter fint, tråkigt med rost, men de får man väll tyvärr räkna med efter alla år blir kanon sen iaf.llinne wrote:Tjabba, idag har jag mätt ut lite i framvagnen ska lägga nya balka. sen så skulle ja kolla lite efter mer rost men som vanligt döljer de sig alltid någonstans hittade rätt mkt under främre tröskelådan så blir att kapa ner skiten och fixa de, sen ha ja kapat upp in så lådan få plats så imorgon kommer plåt och balka
ska bli kul och se hur mycket större du måste göra över växellådan, jag har ju nyss svetsat om min. har m46 låda nu, men gjorde den lite större så en bmw låda kanske får plats (hoppas man men ) som jag nog kommer köpa efter några rasade m46:or, får se hur bra de håller
tänk på att om du kapar upp i själva balken i torpeden ( precis där värmepaketet sitter ) så som jag kapat om du kollat mitt projekt, så e de nog bra att svetsa på en balk som går över där man kapat balken, fast nu på insidan.
så bilen inte viker sig med lite häst och så
ta o lägg upp lite bilder på de du kapat o så, alltid kul att se
Andréamazon wrote:låter fint, tråkigt med rost, men de får man väll tyvärr räkna med efter alla år blir kanon sen iaf.llinne wrote:Tjabba, idag har jag mätt ut lite i framvagnen ska lägga nya balka. sen så skulle ja kolla lite efter mer rost men som vanligt döljer de sig alltid någonstans hittade rätt mkt under främre tröskelådan så blir att kapa ner skiten och fixa de, sen ha ja kapat upp in så lådan få plats så imorgon kommer plåt och balka
ska bli kul och se hur mycket större du måste göra över växellådan, jag har ju nyss svetsat om min. har m46 låda nu, men gjorde den lite större så en bmw låda kanske får plats (hoppas man men ) som jag nog kommer köpa efter några rasade m46:or, får se hur bra de håller
tänk på att om du kapar upp i själva balken i torpeden ( precis där värmepaketet sitter ) så som jag kapat om du kollat mitt projekt, så e de nog bra att svetsa på en balk som går över där man kapat balken, fast nu på insidan.
så bilen inte viker sig med lite häst och så
ta o lägg upp lite bilder på de du kapat o så, alltid kul att se
haha jaa så är de alltid men men de går att fixa.. aa ska kolla lite hur du ha gjort och så
Tycker allt att de är lite för lite snack här inne om ni kolla så kan ni väl skriva nått
Där e ju en del "norskt" krom på din bil....
Tänk på att inte kapa för mycket bara, innan du bygger ihopa igen.
Lätt att tappa bort hur de ska sitta osv.
Lycka till framöver !!!!
Tänk på att inte kapa för mycket bara, innan du bygger ihopa igen.
Lätt att tappa bort hur de ska sitta osv.
Lycka till framöver !!!!
Have a nice day !!!