Hej o tack,
det blir (har blivit redan) polering och precis som du säger bara fixa det akuta. Min amazon är ju dessutom 2 cm kortare än alla andra, något som måste fixas, räta ut lite plåt både fram o bak....
Gårdagen gick ju också under benämningen--> det stora vattenprovet...efter 24 mil i ösregn så kommer jag nog byta några lister här och där...
Nej en schysst rullande originalbil får det bli...Den är ju riktig bra mekaniskt idag, så det får man väl fortsätta med. Saknar vissa originaldelar som är bytt under årens lopp men det löser sig säkert. Inredningen är ju ny men fel, men den är ju så pass bra och unik så den får nog vara..
En fråga: hur gör man, skall man fixa till bilen under = underredsbehandla, låta vara eller? Vad skulle ni ha gjort?
// C
1962 S USA import
Re: 1962 S USA import
Den är ju bara original en gång
Som du säger polera och vaxa och ev. lacka i där det lyser brunt.
Under hade jag tvättat och sen fixat den rost som är med allt var det innebär och sista varvet mer underredsmassa men bara där rosten varit. hålrumsvätska i alla balkar och pensla linolja på fram och bakvagn.
Kanske finns bättre sätt att bevara det som är
Som du säger polera och vaxa och ev. lacka i där det lyser brunt.
Under hade jag tvättat och sen fixat den rost som är med allt var det innebär och sista varvet mer underredsmassa men bara där rosten varit. hålrumsvätska i alla balkar och pensla linolja på fram och bakvagn.
Kanske finns bättre sätt att bevara det som är
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Re: 1962 S USA import
Ett riktigt bra miljövänligt sätt är att köra med linoljebehandling.
Titta bara på Staffans 123:a och hur fin den är trots att han kört så många mil i ur och skur..
Jag har länge tänkt ta min gråa till Staffan för att få det ordnat.
Står lite om linoljebehandlingen här http://www.kraftoljan.se/
Titta bara på Staffans 123:a och hur fin den är trots att han kört så många mil i ur och skur..
Jag har länge tänkt ta min gråa till Staffan för att få det ordnat.
Står lite om linoljebehandlingen här http://www.kraftoljan.se/
Re: 1962 S USA import
Linolja känns onekligen mest tidstypiskt! Jag läser på och återkommer i denna faktiskt ganska trista fråga...