hus sänker man tak/rutramen enklast på en amazon cab?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

hus sänker man tak/rutramen enklast på en amazon cab?

Post by Sunneslor »

hej. ska sänka rutramen 10cm på min amazon cab. hur går jag till vägars på bästa sätt och enklast att få till framrutan för glasmästaren sen? böhöver verkligen hjälp med detta! tacksam för mycke info och bilder då jag aldrig gjort detta förut.

Tackar på förhand
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: hus sänker man tak/rutramen enklast på en amazon cab?

Post by Devil »

Kapa stolparna!! Skämt o sido. Det är bara kapa av stolparna, men kapa inte så mycket som du vill ha "taket" lägre!! Rutramen lutar, så du får kapa lite mer än det du ska sänka. Det enklaste är att göra en pappersremsa i rätt höjd(så mycket du vill ha ruta lägre),hålla den vågrätt mot A-stolpen och sätta tejpbitar efter kanten på den. Då har du markerat hur mycket du ska kapa. Kapa stolpen mellan tex tejpbitarnas kanter på dropplisten, men inte efter tejpens kant utan 90 grader mot stolpen. Svårt att förklara utan möjlighet att rita :oops: Tänk också på 2 saker till:1 öppna stolpen och svetsa plåten inne i stolpen(3 plåtar i alla stolpar på Amazon),tag kort ifall bilprovningen muttrar. 2 rutans välvning är olika i över och underkant! Om du sänker taket/rutramen så måste rutramens överkant böjas om, alltså utåt/framåt för att den sänkta rutan skall passa bra och täta. Fråga igen om du inte förstår min choppningsförklaring! Kanske kan försöka få till några bilder :?
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Post Reply