Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Ragge »

haha Rolf ... skäller jag ??? njaee, jag vill bara att du skalll vara SÄKER på att du verkligen skall sälja , många försöker få mig att sälja med, av många anledningar och den största är ju för ekonomin och levernet , men jag nekar hårdnackat . visst vore det ju skönt att kunna få in pengar och kunna leva "normalt" ett tag , men det kommer ju inte att vara sålänge innan dessa pengar är slut och man står där pank igen . JAG anser ju att det är totalt vansinne att sälja såna här samlarobjekt, även om jag nu har flera .. och vet att jag kommer att ångra mig enormt och bittert inse att det inte går att återställa igen ... ALDRIG ... suck , så jag biter ihopa och drar in på ALLT annat , t.om mat för att genomleva lågkonjukturen .
Det har ju även tidigare likt dig gällt platsbrist, men har alltid löst sig och jag har då förstått att jag gjorde rätt . Jag vet även att man inte kan ha allt och har fått rannsaka mig vid fleral tillfällen och fick för några månader sedan sälja min fina BMW 323i -83 (e21) som bara gått 17.000 mil och endast fanns kvar i 24 ex i sverige , så dessa pengar blev istället NOS kofångare till amazon ... haha , jaa jag är sjuk ... men det är en härlig sjukdom , och en gång i framtiden kommer jag att skratta och vara nöjd över valen jag gjort .
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Eiler »

Rolf wrote:Image

Skivbromsar pa en 62/63:a ? Kom inte det '65? Utbytt?
Hej Rolf!
Skivbromsar kom 61/62 på Amazon Sport
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Eiler wrote:
Rolf wrote:Image

Skivbromsar pa en 62/63:a ? Kom inte det '65? Utbytt?
Hej Rolf!
Skivbromsar kom 61/62 på Amazon Sport
Aha, man lär sig något nytt varje dag.

Hade en vit 64:a i Sverige med trumbromsar, ush den var inte så rolig.
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Eiler »

Jag har en Amazon Sport 61/62 och en Amazon Sport 62/63 med skivbromsar.
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Eiler wrote:Jag har en Amazon Sport 61/62 och en Amazon Sport 62/63 med skivbromsar.
Skivbromsar 1961...I USA körde dom omkring i 2 tons bilar med 400 hästar och 14 tums trumbromsar...och 1 1/2 tums breda band :roll:

Men dom satte ju en man på månen instället :mrgreen:
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Ragge »

Rolf wrote:
Eiler wrote:Jag har en Amazon Sport 61/62 och en Amazon Sport 62/63 med skivbromsar.
Skivbromsar 1961...I USA körde dom omkring i 2 tons bilar med 400 hästar och 14 tums trumbromsar...och 1 1/2 tums breda band :roll:

Men dom satte ju en man på månen instället :mrgreen:
här i sverige det året , tittade jag ut i världen 1,a gången .... och för er som känner mig vet ni ju hur det blev ... hahaha !
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Ragge wrote: tittade jag ut i världen 1,a gången .... och för er som känner mig vet ni ju hur det blev ... hahaha !
Ha,ha...Yuri Gagarin blev förste man i rymden, lasern uppfanns, Amazon Sporten fick skivbromsar...och Ragge föddes!! Sicket år det blev :mrgreen:
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Eiler »

Stackars alla Amazonälskare när Ragge tittade ut, han rensar ju hela Sverige på alla Amazon 123GT :mrgreen: :mrgreen:
_426_HEMI_
Posts: 172
Joined: Tue Sep 22, 2009 8:00 pm
Location: Karlshamn

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by _426_HEMI_ »

Idag provade jag Folksams assistance-försäkring.. Vart precis utanför ett hus som är till salu för att titta på det, och just när jag skymtar huset så dör bilen.. Gick inte att starta sedan. Ibland blir man bara ledsen på sånt :(



Image
Volvo 142 DL -73 (Såld)
Volvo 121 -66(Såld)
Volvo 142 -68 (Såld)
Volvo 121 -69 (Såld)
Volvo 122 S -65 (Såld)
Volvo 121 -64
Josefin - Forsbacka
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Amazon relaterat...Absolut !

Tillverkade Vintage Volvo Coasters. (vad dom nu hetter pa svenska)


1. Ta en gammal sondertrampad Volvo gummi matta.
2. Skar ut Volvo loggan.

Image

3. Servera:

Image

4. Fika
Last edited by Rolf on Mon Jun 20, 2011 11:33 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Hasse63 »

10 poäng till dig Rolf :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by LABBE »

_426_HEMI_ wrote:Idag provade jag Folksams assistance-försäkring.. Vart precis utanför ett hus som är till salu för att titta på det, och just när jag skymtar huset så dör bilen.. Gick inte att starta sedan. Ibland blir man bara ledsen på sånt :(



Image
hoppas bärgarn spände fast bilen bättre än på bilden. e ju lättare å spänna innan man kör upp flaket. ett spännband per hjul SKA det va.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by daniel_sandberg »

Gillar muggunderlägget! Riktigt bra och finurligt Rolf =)

Idag pysslade jag på lite med Amazonen. Har fått ett jobb vecka 28 och ev 29 som är 5-6 mil enkel väg så den fick sig en liten översyn. Den har velat gå lite varm men just under kokpunkt som oftast så har inte orkat bry mig men nu köpte jag mig en termostat och tänkte byta.. Mötte mig av denna syn och behöver jag säga att problemen verkar vara ur världen? =)

Image

Sen kopplade jag in en lite modernare radio och några tillfälliga högtalare som ligger under stolarna än så länge. Ska försöka hinna att montera lite ljuddämpande matta på insidan av torpedväggen för att få bort lite motorljud. Får bara hoppas att inte allt SU-bröl försvinner..

Nu är det dags för sängen och ladda inför en lång dag imorgon med Wheels =) Ha de!
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Mats »

Vad gör vi idag då... ? :roll:

Jo, vi sörjer att sista Amazonen tillverkades idag för exakt 41 år sedan... :cry: :(
(3:e Juli 1970)

/Mats
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by A-masen »

En Amazon med gengasaggregat har i går och i dag 3/7 -11 varit synlig i östra Småland. Naturligtvis hade jag ingen kamera till hands, men om någon moderator eller annan "ansvarskännande" person PM-ar mig så kan jag meddela regnummer till den som har "direktkoppling" till bilregistret. Då kan den som är intresserad få veta årsmodell och andra intressanta uppgifter.
Post Reply