Amazon custombilar

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
AndreasJ
Posts: 68
Joined: Mon Jul 26, 2004 9:43 am
Location: V:a Götaland// Tibro
Contact:

Post by AndreasJ »

En custom klubb för amazoner: http://www.freewebs.com/volvoamazon/index.htm
Amazon -65
Amazon -69
Volvo 142 -72
Cheva Malibu HGW -76

http://www.jungleriders.tk
Sveriges hårdaste amazonklubb..
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Jag respekterar ombyggda fordon och kan titta på vissa av dom och se att de lagt ner massa tid och pengar på att få det snyggt.
MEN att skapa en tråd som heter \"Amazon custombilar\" och första och andra bilden visar allt annat är custom så är det inte konstigt att bilderna får kretik. för där kan man se att det inte är nerlagt massa tid och pengar på att få det snyggt. Det är som att skapa en tråd om vackra damer och visa bilder på häxor från blåkulla.

Alla har väll rätt att få utala sig om vad han eller hon tycker, oavset \"ranking\" utan att få på käften så fort han eller hon utalas sig.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Ledsen om jag upprörde någon med mina åsikter imorse. Horgalaten reagerade över ett inlägg där jag minsann påpekade att jag inte tyckte att det fanns något direkt \"intresse\" bakom dylika skapelser. Visst är det kreativt i någon mening, men inte fasen finns det väl något intresse för amazoner?

(pga. dennes upprördhet raderade jag inlägget, vilket jag nog inte borde ha gjort då det inte var direkt opassande utan bara en åsikt)

Jag har inget emot customiserade bilar, och jag bryr mig heller inte om någon tar fram släggan och spackelspaden för att \"forma om\" sin amazon. Men att kalla det custom? Njaee...! :)

De där gubbarna kanske var avundsjuka på studenterna som fick ha så kul?

Image


Det är fritt för alla att ha en åsikt samt att uttrycka den på det här forumet
så länge man följer lagen om anslagstavlor på internet.
Last edited by D59471 on Sat May 21, 2005 6:43 pm, edited 1 time in total.
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

Känner väldigt mycke ilska nu, så för att råda bot på det lägger jag in en bild på en orginalbil. Känner mig lite ansvarig faktiskt :?

Image
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Re:

Post by amazon64 »

AndreasJ wrote:En custom klubb för amazoner: http://www.freewebs.com/volvoamazon/index.htm
Sidan är under uppbyggnad. Finns även ett forum och galleri till sidan.

"Jungleriders Svenska Amazon Custom klubben".
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Raggarn wrote:så för att råda bot på det lägger jag in en bild på en orginalbil.
Snygg bil, årsmodel? ska inte backspeglarna sitta på skärmarna?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Raggar_plingen
Posts: 98
Joined: Sun Oct 03, 2004 10:46 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Raggar_plingen »

Amazoncustom klubben Jungleriders har fått en bättre hemside adress nu,
http://www.jungleriders.tk
Volvo Amazon 67a
#Betty#
Ser original ut, men går som fan!
(Snart)
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Re:

Post by Raggarn »

Hasse63 wrote:
Snygg bil, årsmodel? ska inte backspeglarna sitta på skärmarna?
Inte en aning såg ingen ägare till bilen som man kunde fråga, tog bilden i Köping
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Post by horgalaten »

Tack för gehöret.

Allt e lugnt D59471.

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
ivanhoe
Posts: 4
Joined: Sat May 14, 2005 9:49 pm

custom

Post by ivanhoe »

bilen på bild 1 tror jag inte e något vidare projekt, verkar vara lite i för dåligt skick
bild 2 kan bli ricktigt grym med lite lack men inte i detta skick
bild 3 ser också rätt ok ut lite ny lack så e allt den fin med

jag tycker ju att original e fint men inget går upp mot en amazon som sticker ut från mängden

hittar jag något gammalt vrak utan motor med ej allt för mycket rost så ska jag försöka bygga om den med nersänkta hjulhus bak bakljus som på ford coustom 49-50 (lr liggande amazon bakljus) sidopipes o en v8 o gärna taksänkt så att taket blir som coupestuket som i sfros bygghandbok
rally-amazon
Posts: 128
Joined: Wed Apr 07, 2004 8:02 pm

Post by rally-amazon »

Är själv lite oenig i det hela då jag tagit över vår familje ägda 66a som varit i vår ägo i snart 30 år kanonfin skick aldrig svetsad!

När man kör den behöver man inte bli kallad \"raggare\" är lite mer manligt med en fin originalre!

Sen har jag ju en värsting dock ganska orginal utvändigt förutom fälgar o lack den inger ju lite respekt oxå med snart 300 sugis hk :D :D

Sen råkade en kompis smälla med en 67 så det blev fokrace bil av den många tycker man e dum i huvet som försstörde e så pass fin bil!!

BIL NR 1 - skulle jag inte sätta mig i för 1000000000000kr fulaste jag sätt
BIL NR 2- kan nog bli hyffsad dock ingen för mig!
BIL NR 3- kan nog vara fin i andras ögon så småning om!
VOLVO AMAZON 67a B230 2,5L 531 weber 55or
VOLVO AMAZON 68a Banbil
VOLVO AMAZON 66a Orginalbil (b18)!!
Ann-Katrin
Posts: 16
Joined: Tue Nov 16, 2004 8:33 pm
Location: Lycksele

Post by Ann-Katrin »

Hahahaha :lol: Vissa ämnen väcker starka känslor :lol: Men lite små kul är det allt att läsa dessa diskutioner om orginal vs custom!!

Och bilderna som startade det hela kan jag inget annat än att skratta åt. De ser ju för jävliga ut!!!!

Självklart får man bygga om sin amazon, man bestämmer ju om sin egen bil. Själv tycker jag att det ska ske med stil. Stilrent ska det va och inte en massa krims krams och utspökandet.
Amazon_64
Posts: 41
Joined: Thu Jan 27, 2005 9:07 pm

Post by Amazon_64 »

fy FAN det var fan i mig det värsta jag sett.....det blir ju en bättre död att skicka dem till skoten ist....
Renoverar en Amazon 64:a
Hillman
Posts: 157
Joined: Mon Feb 16, 2004 4:48 pm
Location: Västerås

Post by Hillman »

Jag bidrar med två bilar jag stött på.
Den första stod på parkeringen utanför huset då jag bodde i Eskilstuna.
Såg senare bilen ett par ggr på blocket och den blev tydligen rollad mattsvart av nån av de senare ägarna.
Den hade dubbla utblås därbak och de var nog inte fejk utan jag misstänker att den hade 2 cylindrar kopplade till varje utblås för den lät lite likt en V8 på tomgång men hade ett väldigt lustigt ljud när den varvades lite. Hursomhelst tycker jag det var ett ganska snyggt bygge med mycket tid nerlagt, tyvärr hade bilen börjat förfalla när jag fotade den.
Image
Image

Den andra bilen fotade jag på Västerås motormarknad ute på Johannisberg för bara nån månad sen. Personligen tycker jag framändan ser riktigt bra ut, ev lite bättre puts på kofångaren skulle lyfta.
Bakändan är lite för kantig i nedkant och jag gillar inte bakljusen men man måste ju våga prova nya grepp. Hursomhelst ser det ut att vara välgjort.
Image
Image
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

den sista bilen är kanske inte i min smak! men om man ser till detaljerna!
att ha bakljusena på tvären är nog inte gjort i en handvändning!
samma med vecket på huven, framlysena, grillen, inga handtag osv. man KAN inte bortse från alla förändringar o bara säga \"fan va ful\"

tänk på att det finns nån som gillar den!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply