Skogsvrak

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Bssse
Posts: 45
Joined: Thu Aug 17, 2006 2:14 pm
Location: borlänge

Post by Bssse »

Ja det borde nog vara så.

Jasså.. Har du hitta något spännande i skogen då t.ex?
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Re:

Post by Micke_ed »

Henke 12136 wrote:
Bssse wrote:får man stjäla de användbara delar man hittar ifrån gamla vrak eller måste man leta på nån "ägare" och fråga om lov? Hittade ett gammalt åk ute i skogen när jag var liten och var väldigt imponerad av ratten som satt i.
Borde vara markägaren?

Ang. rattar: Jag har utvecklat intresset för rattar på senare år. Man kan säga att de senaste 20 åren varit en ständig jakt faktiskt.
Vanlig företelse för oss män... :D
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

HAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) :) :) :) :D :D :D

det var det roligaste på 100 år ,(jag vill inte verka hånande,jag hade bara väldigt roligt när jag läste det)
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re:

Post by Amakombi »

Micke_ed wrote::shock: Vart!? Ska vi dra dit och göra en liten utgrävning!? :D

jadu haha :lol: rätt jobbigt och gäva i sanden, ja o kompisen var där och provgrävde lite för 2 år sen och fick upp framdelen på nån bil, märke har ja ingen aning om :?: men sånna grejer är häftiga man kan ju inte låta bli och fundera på vad som ligger mer under sanden :shock:
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Jobbigt och jobbigt :!: Bara viljan finns så brukar orken komma!
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Post by Caltex »

Det påminner mig om när jag grävde upp en ljungman -76 ur backen..
Det var en lyckosam stund , jag såg en vit lackerad plåtbit som stack upp ur marken och bredvid den en plastskylt i bitar , när jag pusslade ihop den så insåg jag att det stod BENSIN :D gräva gräva :D !!
Pumpen som var nergrävd med hjullastare var något ramsned , men ganska komplett... Image
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Om du vill ha dag på delar till den så kan du skicka mig ett pm, jag har lite kontakter på vissa grejjer till dom.
Det ser ut som att den har klarat åren i backen jävligt bra!
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Post by Caltex »

Det är den fina dörren man ser på bilden , den andra var jag tvungen att skrota :?
Chassiet var vikt 90 grader i sida... så jag har minsann riktat lite :)
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Har du gjort dig av med dörren :shock: !? Du kommer inte hitta en ny (med all säkerhet). Så hur knögglig den än är så är den värd att rädda. Har du kvar den och hur förstörd är den?
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Post by Caltex »

Jo, den är körd på tippen , en del gånger är det lättare att hitta (göra) en ny än att rädda ett riktigt offer... Jag har redan hittat en ny dörr och ett helt chassi... så nog går det få tag på grejer.. (om än det inte är lätt)
Micke_ed
Posts: 836
Joined: Wed Apr 27, 2005 8:39 am

Post by Micke_ed »

Då har du haft en jäklans tur! Det låter som att du har hittat en skrotad pump till altså. Av två blir ju en! Grattis!
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

Caltex wrote:Jo, den är körd på tippen , en del gånger är det lättare att hitta (göra) en ny än att rädda ett riktigt offer...
Jag och farsan hämtade ett skogsvrak i Västervik för 5 år sedan som var tänkt att kunna bli reservdelsbil till hans projekt. Bilen var både rak och fin men så där klassiskt helrostig på ytan. Men tyyvärr, när man tittade närmare så upptäckte vi att plåten var såå tunn. Det gick att trycka fingret igenom precis var som helst, som typ aluminiumfolie. Visst hade säkert ett proffs kunnat göra något, men det blev kapen och tippen med hela bilen. Synd på en bil från -36. Det endå som vi hade nytta av var en klämma som håller reserven på bakstammen, så resan var ju inte förgäves. :D
-anglofil-
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Post by Caltex »

Mer (vrak) objekt:

Rod ?


Image
Image
AMAZZZON
Posts: 319
Joined: Thu Oct 06, 2005 3:35 pm
Location: Sveg(Härjedalen)

Post by AMAZZZON »

hehe rolig trår det här :D jag har några bilder på ett skogsvrak kan slänga upp några bilder om det är okej. kan ta bort dom om det inte går bra.

Glömde skriva att det är en Hillman Minx mark 2.

Bilen:
http://i40.photobucket.com/albums/e216/ ... 550336.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e216/ ... 550334.jpg

Inredningen :lol: http://i40.photobucket.com/albums/e216/ ... 550333.jpg

Motorn: http://i40.photobucket.com/albums/e216/ ... 550338.jpg

//Steffe
Gör som Ford köp Volvo 8)
Har nu en PV - 1960 :D
Member of Wolfman Cruisers! 8)

8) raggarportalen.se Bevara raggarkulturen! 8)
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Post by Caltex »

Trevligt med fler vrak :D
:D
Post Reply