Fick ett svar på härdningen men råka glämma posta det här.. he he..
Sitat: Den är härdad på rätt sätt för ändamålet. Finns många faktorer som avgör valet av härdmetod.
(Sliparen verkar ha lite hemligheter i mina öron)
Tänkte lägga upp ett litet b20 bild rally här med...
Dock orkar ja inte skriva ett nytt utan kopierar...
Postat söndagskväll på savar:
Började i fredags med att stapla upp en hög med grejer på en vagn...
Sen vart det inte så mkt mer gjort...
Sen igår kl23 på kvällen så kom ja på att ja skulle "blänka" upp transmisionskåpan lite... Så kasta i den i tumlaren på jobbet... Efter att ja tvättat den... :hihi: Va ju som ett utsketet äppelmos...
Men nu efter en halv tub autosol och x antal timmar ser den ut såhär:
Hum, chromfebern..? :doh: Så onödigt...
Lasta även av block, kamdrev, kolvar och diverse annat andvändbart...
Fick dock inte med någon bild på det...
Sen idag vart det endel gjort med, började med att montera kamlager, sen frostpluggar och pluggen för kamlager, alla med locktite på... Har inte tid tappa pluggar...
Sen monterades kamen och nytt ståldrev, låste muttern med stark locktite, inte för att det låssat för mej utan, mest för att känna sej säker på det inte släpper... Snurrade lätt o fint iaf..
Passade även på att låta lyftarna glöta i dyrfinolja från ok..
Sen hamnade nya ståldrevet på veven och även hylsan efter att ha polerat lite på den, vände den även åt andra hållet så att nya packboxen i transmisions kåpan ska slippa slitag spåret i den..
Sen monterades lagerhalvorna i blocket och överfallen...
Under vagnen ligger det 4 st oljepumpar som ska ses över lite, minst en av dom hoppas ja på ska vara försedd med förstärkt fjäder och stålkula... om inte annat får ja beställa... Måste ändå köpa lite packningar och sånt...
Sen lades väl veven i... Fint...
Sen hände inte så mkt mer mer än att överfallan hamna på plats efter lite om o men...
Hur va ordningen nu, ram/axiellt nr 5 o sen 4,3,2,1 längst fram vid drevet.. Vid den ordningen gick det iaf snurra på veven..
:doh: Minnet är bra men kort..
Börja sen titta lite på kolvringsgapen, bilder i ordningen oljering, mittenring och övre ring...
Kolvarna efter att ha fått ringarna rätt monterade..
Det var väl allt för i dag det..
Ska iväg tanka bilen nu och pumpa upp slotsmagsen... Polerat lite där med... Chromfebern...