Re: En -62 ser ljuset igen efter 15år i en Lada
Posted: Sat Apr 24, 2010 8:30 pm
Ja tänk att rost blir man aldrig befriad från
Janne: Nu lurar saaben runt hörnet igen.
Janne: Nu lurar saaben runt hörnet igen.
Välkommen till diskussionsforumet för Svenska Volvo Amazonklubben, Köp & sälj visas endast för inloggade forumsmedlemmar.
https://p120.se/phpbb/
Ingvarh wrote:Satt även och funderade på om det var svart dörrklädsel också när bilen var svart eller om det var beige som sätena, tänkte att det kanske blev mycket svart med ramen svartmålad och tyget också svart?
Tänkte ta och kolla igenom växellådan och motorn vid ett senare tillfälle, har inte så mycket utrymme och kan bli rörigt att hålla på mer massa saker samtidigt. Förhoppningsvis är det inte allt för sletna för om man kolla på milmätaren så har bilen rullat 5400mil Det finns lite annan information på papper som lutar åt att det kan stämma så har tummarna i kors!QV wrote:Yuok koppling mot kardan, det känner man igen från min egen bil.
Tycker du att spaken inte känns stum nog så har det nyrenoverade lock på SVIS. Passa på att renovera lådan också så kommer den att hålla bilens resterande livstid ut.
/Janne
Den ska bli svart 19, var det original och så ser det rätt så läckert ut tycker jag också . Mjo man försöker jobba på, är i behov av en bruksbil då körkortet är runt hörnet ,förhoppningsvis. Har sneglat in på din renovering också, blev inspirerad av din polering/tvättning av förgasaren och alla lister.cruisingphill wrote:Ska du ha bilen i röd 46 sedan eller vad blir det? Är precis som du i tagen att plocka ner det mesta på en och samma gång och laga efterhand som man också gör bilen klar för lack. Fasen vad tid det tar, du verkar dock ha ett något bättre tempo än en annan Fortsätt så, så jag har en måttstock att jobba mot
Mjo, har hört det angående förstärkningsplåten men kom inte det 63-? ( har för mig att jag har läst det någonstans, kan fått det om bakfoten ) Men sitter i tankar på att demontera bort den, känns inte som att man inte kommer nyttja den alltför mycket men få se med tiden, kanske ändra mig.QV wrote:Blädrade runt lite i tråden och fann en bild på objektet innan renoveringen. Bilen har dragkrok. Då skall man (om du vill ha kroken kvar) ha en förstärkningsplåt i reservhjulsbaljan. Du ser säker hur den skall sitta och storlek på plåten i den rostiga baljan.
/Janne
Har varit ute sökte, tyvärr så har jag misslyckas med ett av dina råd du gav mig, "Släng inget" den gamla plåten har försvunnit, dock så var den nerstyckad i smådelar. Men jag kröp under och tog ett foto se om jag är i närheten, jag ligger under bakaxlen och fota, är inte riktigt med hur förstärkningsplåten ska sitta, kan ju alltid vara bra att har plåten där ifall att vid slutet av renovering kanske montera dragkroken. En gammal SMV hade faktisk varit kul att ha ( dock på äldre dagar ) Ser nu att lagningen inte så allt för fin ut, få slipa till svetsfogarna och smeta på med bodyQV wrote:Det är riktigt att plåten kom standardmonterad 63 på alla bilar, men eftersom du har monterad krok så krävde besiktningen att denna skall vara monterad så därför borde den finnas i din gamla balja. Det gäller förövrigt plåtarna runt övre fjäderfäste bak. Tar du bort kroken så kan du inte dra en gammal husvagn efter bilen längre..... jag skulle behålla den.
/Janne