Custom amazon, renovering

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer

tror ni jag får klart den före 11 juni 2006?

nej
73
58%
ja
52
42%
 
Total votes: 125

Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

MoNster wrote:gratulerar, nu har ni inte bara fått mig att tappa gnistan utan förstört helt mitt sug att bygga klart bilen...
här har man jobbat i snart ett år som en tok på något man tyckte såg riktigt bra ut och sen kommer någon och gör en 10min modd i photoshop och alla tycker att det är mycket snyggare än det som jag har kämpat med..
Tack!
Ähh det är väll inget att deppa ihop och tappa suget för.Vem bygger du bilen för egentligen dig själv eller folk som tycker men inte bygger??
Bygg den som du vill ha den sen om folk inte tycker den är snygg vad spelar det för roll egentligen??
Det ser riktigt bra ut fortfarande.Men som jag sa nyss.Huvudsaken är att du gillar den sen är positiva kommentarer från andra när den är klar bara en bonus.
Sluta larva dig nu och gå ut i garaget och slit lite till för bövelen :twisted:
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Post by MoNster »

visst bygger jag för mig själv självklart :wink: , men jag vill ju att min bil ska uppskattas av folk och inte att folk ska tycka han skulle ha gjort si och så,
och inte hjälper det mitt motivations svacka med att göra en psmodd och tycka att jag ska kapa bort halva taket och bygga om en gång till.
Då det inte ens i nuläget räcker till att gå ut och göra nått alls på den.
larva mig? det är så lätt att säga: gå ut igaraget och slit, när man sitter framför datorn själv.

jag förstår ironin men det tar ändå :wink:
"Nothing bolt-on, everything custom"
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

MoNster wrote:visst bygger jag för mig själv självklart :wink: , men jag vill ju att min bil ska uppskattas av folk och inte att folk ska tycka han skulle ha gjort si och så,
och inte hjälper det mitt motivations svacka med att göra en psmodd och tycka att jag ska kapa bort halva taket och bygga om en gång till.
Då det inte ens i nuläget räcker till att gå ut och göra nått alls på den.
larva mig? det är så lätt att säga: gå ut igaraget och slit, när man sitter framför datorn själv.
Det spelar ingen roll hur du bygger så kommer folk tycka att du skulle gjort si eller så,det går inte att komma ifrån det kan jag garantera dig,bara att ignorera och bygga vidare.Gå ut och sätt dig och torrkör lite eller om det går att köra den nu så gör det,det kan hjälpa ibland att bara fantisera om det färdiga resultatet,eller kolla på gamla byggbilder eller andra byggen som inspirerat dig eller nått sånt.Jag skulle gärna va i garaget men av ekonmiska skäl och brist på delar så går det inte så därför sitter jag här och tjötar på dig :wink:
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Re:

Post by MoNster »

Amazon_V8 wrote:
MoNster wrote:visst bygger jag för mig själv självklart :wink: , men jag vill ju att min bil ska uppskattas av folk och inte att folk ska tycka han skulle ha gjort si och så,
och inte hjälper det mitt motivations svacka med att göra en psmodd och tycka att jag ska kapa bort halva taket och bygga om en gång till.
Då det inte ens i nuläget räcker till att gå ut och göra nått alls på den.
larva mig? det är så lätt att säga: gå ut igaraget och slit, när man sitter framför datorn själv.
Det spelar ingen roll hur du bygger så kommer folk tycka att du skulle gjort si eller så,det går inte att komma ifrån det kan jag garantera dig,bara att ignorera och bygga vidare.Gå ut och sätt dig och torrkör lite eller om det går att köra den nu så gör det,det kan hjälpa ibland att bara fantisera om det färdiga resultatet,eller kolla på gamla byggbilder eller andra byggen som inspirerat dig eller nått sånt.Jag skulle gärna va i garaget men av ekonmiska skäl och brist på delar så går det inte så därför sitter jag här och tjötar på dig :wink:
jo du kanske har rätt.....får väl ta och göra nå sånt
"Nothing bolt-on, everything custom"
thord
Posts: 91
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:53 pm

Post by thord »

:lol: den blir fin bin bil tycker jag ge inte upp det är inte mycket kvar.sen kan du glida med den jobba på . lite bilder behövs vi vill se 8)
mille
Posts: 70
Joined: Sat Oct 29, 2005 10:50 am
Location: Örebro

Re:

Post by mille »

MoNster wrote:gratulerar, nu har ni inte bara fått mig att tappa gnistan utan förstört helt mitt sug att bygga klart bilen...
här har man jobbat i snart ett år som en tok på något man tyckte såg riktigt bra ut och sen kommer någon och gör en 10min modd i photoshop och alla tycker att det är mycket snyggare än det som jag har kämpat med..
Tack!
det var apsolut inte menat så.. :cry: så jag ber så hämst mycke om ursäkt att din gnissta slåknade :cry: bilen blir riktigt bra det fins apsolut inga tvivel om det jag diggar den :D
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Post by amiz-raggarn »

MoNster: Se den där bilden som ett skräckexempel, jag tycker inte alls att den är snygg! Din bil och det resultatet du kommer få är bra mkt bättre än den där ps-bilen! Kämpa på och fortsätt med dina egna planer och ideer så kommer resultatet bli kanonbra!
Äger en amazon-65 i orginalskick

Amazon, Sveriges egna lilla jänkare!
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Re:

Post by MoNster »

amiz-raggarn wrote:MoNster: Se den där bilden som ett skräckexempel, jag tycker inte alls att den är snygg! Din bil och det resultatet du kommer få är bra mkt bättre än den där ps-bilen! Kämpa på och fortsätt med dina egna planer och ideer så kommer resultatet bli kanonbra!
tackar :D , har fortsatt på bakskärmen och en del av taket, även kapat av min balk, slagit ut taket och svetsat igen.
"Nothing bolt-on, everything custom"
amiz-raggarn
Posts: 222
Joined: Sun Oct 02, 2005 7:30 pm

Re:

Post by amiz-raggarn »

MoNster wrote:
amiz-raggarn wrote:MoNster: Se den där bilden som ett skräckexempel, jag tycker inte alls att den är snygg! Din bil och det resultatet du kommer få är bra mkt bättre än den där ps-bilen! Kämpa på och fortsätt med dina egna planer och ideer så kommer resultatet bli kanonbra!
tackar :D , har fortsatt på bakskärmen och en del av taket, även kapat av min balk, slagit ut taket och svetsat igen.
Okej:D kan du inte lägga upp lite bilder på det?
Äger en amazon-65 i orginalskick

Amazon, Sveriges egna lilla jänkare!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Jag vill inte stressa dig på något vis men nu skulle en uppdatering av bilen sitta fint. Du har ju jobbat och vill kanske ta det lugnt på kvällarna nu men jag hoppas du fortsätter med customen i den stilen du tänk dig, för det är den rätta :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
black_widow
Posts: 225
Joined: Sat Sep 24, 2005 6:23 pm

Post by black_widow »

håller helt med hasse! :)
Lite bilder vore mycket trevligt. Var så länge sen man såg något av bilen. Och självklart ska du fortsätta som som DU vill ha den. Det är du som ska ha den och vara nöjd, inte någon annan :wink:
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Post by MoNster »

Tackar allihopa!, blir ju sugen att gå ut och forsätta på den nu. :lol:

Det har ju som sagt inte hänt så mycket som sagt med amazonen,
men idag var jag och och hjälpte en polare att lacka hans Datsun pickup,
som han har renoverat från skabbåk till fin bil , vilket gav mig insperation!
Ni kommer att få sen en lackad amazon om några veckor,
(ska till classic car week i rättvik nu till veckan)
sen ska jag lägga på ett kol så den är lackad före snön är här iaf!

bilder bara för att ni bad snällt :wink:

Image
Kapade av balken, böjde ner och knackade upp taket.
Image
Tröck upp den med hjälp av domkraft och svetsade fast balken igen,
notera att jag även svetsade infästena, då det blev svagt när jag böjde
den fram och tillbaka..

Image
tyvärr så tog jag inget före kort på fördelaren som var smockfull i
metallflisor och sand:?:

Image
monterade lös motorn och lyfte ur den.

Image
en till före bild på motorn... tror det kommer bli lite skillnad mot efter :wink: 8)

Image
har spacklat och slipat klart i motorrummet. Den vänstra sidan som ni ser
är ogrundad för tillfället, ska jag tillverka en rostfri polerad plåt som
täcker dom sidorna. kommer se bra ut tror jag...
Image
och en till bild på motorummet som är klart för lack.(nästan)

Image
har fortsatt på skärmen bak, och bli nu inte rädd för den stora ytan med
spackel för det är max ca 2-3mm tjockt i bulorna. det är massa små,små
bulor i bilen, tror att förra ägaren har slagit in plåten med hammare för
att spacklet ska sitta bättre+ att plåten har slagit sig på några ställen....... :roll:
Image
har även spacklat det som behövs för att det ska bli en snygg övergång
från det nya taket från det gammla.
Image


Det var det för den här gången,
jag funderar på att inte slänga upp nå mer bilder på den förren den är lackad.....men vi får se! :wink: :P :twisted:

/MoNster
"Nothing bolt-on, everything custom"
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Post by MoNster »

så, nu har man kommit hem från Classic car week i rättvik!
Vilken träff alltså! garanterat inplanerad nästa år!
det vart 1300 st bilder på allt som har med bilar och motorer att göra
:wink: :D
bla en snygg amazon custom, lagomt taksänkt,ekerfälgar och lackad mörkgrön, MUMS!

nästa år ska man dit med amazonen och husvagn i samma tema :wink:

ska göra nån tråd och lägga in lite bilder därifrån..

nu har jag slipat och grundat lite mer på bilen , insperationen är tillbaka :) 8)

/Mon
"Nothing bolt-on, everything custom"
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Härligt att höra att insperationen är tillbaka och härliga bilder. Denna bil kommer bli hur cool som hälst.

Vad har du tänkt dig för husvagn då, en SMW/Opio?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Re:

Post by MoNster »

Hasse63 wrote:Härligt att höra att insperationen är tillbaka och härliga bilder. Denna bil kommer bli hur cool som hälst.

Vad har du tänkt dig för husvagn då, en SMW/Opio?
har siktat in mig på smw 10 även kallad "ägget" :wink:
"Nothing bolt-on, everything custom"
Post Reply