Spackel är starkt. Spackel är bra. Spackel har möjligjort att det finns många renoverade pärlor att vila ögonen på.D59471 wrote:Och ack så mycket spackel.Thomas wrote:men ack så mycket jobb det är
Men den kan nog bli fin, kanske?
Custom amazon, renovering
Re:
till en viss del håller jag med dig, men man ska ha så lite som möjligt ,pga att det sjunker ner efter ett tag och "gropar" bildas , vilket inte är så kul.trevor wrote:Spackel är starkt. Spackel är bra. Spackel har möjligjort att det finns många renoverade pärlor att vila ögonen på.D59471 wrote:Och ack så mycket spackel.Thomas wrote:men ack så mycket jobb det är
Men den kan nog bli fin, kanske?
vi får väll se hur slutresultatet blir
har justerat dörrar igår , även slagit ur sprinten till gångjärnen och borrat upp dom och bultat med 10mm bult istället, glappfritt
och bytt ut skruvarna till gångjärnen då spåret i dom var helt förstört.
har även svetsat klart vänster sidans hål från sidepipen nu.
ska börja med springan i dörren härnäst.
bilder kommer..
(jag ser faktiskt ett slut på svetsadet!)
/snippsnapp slut så var inlägget slut
/monster
"Nothing bolt-on, everything custom"
idag har jag hållit på med höger dörren (vilket AS ) nu är den perfekt justerad och sedan har jag lagt på med svetsen på vissa kanter och slipat ner andra, har tagit bilder men bror är och härjar med kameran nu i skrivadets stund. så dom kommer senare ikväll.
jag har även puttat ut amazonen och tagit kort för att planera ändringar som ska ske framöver och även hur stuket kommer att bli!
som den ser ut nu:
som skärmkanten ska se ut(och även med rutor och sänkning ):
jag har även puttat ut amazonen och tagit kort för att planera ändringar som ska ske framöver och även hur stuket kommer att bli!
som den ser ut nu:
som skärmkanten ska se ut(och även med rutor och sänkning ):
Den skärmkanten blev riktigt snygg gämfört med hur det ser ut nu. som inte är vacker. Går det inte att få någon färg på aman i samma program och behålla 3d?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Satt och lekte lite. Jag vet, det blev inte snyggt, men det var kul
Klicka! Forumsregler
Se där. höll på att lägga lite ljusa delar jag med efter att jag lagt upp den första, det blir lite 3d av det. Du fick då till fälgarna rigkit bra. fast färgen gillar jag inte. Jag hatar grönt. Jag menar då inte att mitt val är snyggt.
Klicka! Forumsregler
Re:
du ändrar nog dig när den är lackadHasse63 wrote:Se där. höll på att lägga lite ljusa delar jag med efter att jag lagt upp den första, det blir lite 3d av det. Du fick då till fälgarna rigkit bra. fast färgen gillar jag inte. Jag hatar grönt. Jag menar då inte att mitt val är snyggt.
nämen smaken är som baken och det är ju tur den är delad!
men färgen är inte 100% spikat än!
just nu är ekonomin inte så bra...så vi får se
nu har det hänt lite grejer och även några äldre bilder har äntligen hittat hit.
högerdörren var nått att bita i, men det var bara att sätta igång.
lägger på med svetsen.
slipar svetsarna vid dörrspringan.
springan klar för färg.
lite svartfärg,(ska dit sprutspackel och grundfärg sen)
som sagt så slog jag ut spintarna i gångjärnet som glappade rejält och borrade upp till 10mm och bultade istället.(färg kommer senare)
dom nya bultarna..
tajjjjt
slipade ner volvo bokstäverna och polerade lite med autosol.
men när jag började slipa så såg jag ett stort jack i kanten ajja jag göra det bästa av saken...
spacklat sista lagret på Instrumentpanelen.
sen började jag med grillen, jag har sneglat på den och sett att den inte går ihop på mitten utan är förskjuten åt vänster.började punkta, SEN TOG GASEN SLUT!
AAHH nu är de 5e flaskan! dyrt
svetsade dit en kant på stötfångaren, så den inte ser lövtunn ut.
hålet från sidepipen igenlagt och lite färg på, och ja! jag vet att jag ska måla med etsade grundfärg, men hade inget vid tillfället.
monterade bakluckan och insåg att den behöver smalnas av, pga bakskärmarna har slagit sig innåt(? ).
näe nu ska jag ut och fortsätta, so long!
högerdörren var nått att bita i, men det var bara att sätta igång.
lägger på med svetsen.
slipar svetsarna vid dörrspringan.
springan klar för färg.
lite svartfärg,(ska dit sprutspackel och grundfärg sen)
som sagt så slog jag ut spintarna i gångjärnet som glappade rejält och borrade upp till 10mm och bultade istället.(färg kommer senare)
dom nya bultarna..
tajjjjt
slipade ner volvo bokstäverna och polerade lite med autosol.
men när jag började slipa så såg jag ett stort jack i kanten ajja jag göra det bästa av saken...
spacklat sista lagret på Instrumentpanelen.
sen började jag med grillen, jag har sneglat på den och sett att den inte går ihop på mitten utan är förskjuten åt vänster.började punkta, SEN TOG GASEN SLUT!
AAHH nu är de 5e flaskan! dyrt
svetsade dit en kant på stötfångaren, så den inte ser lövtunn ut.
hålet från sidepipen igenlagt och lite färg på, och ja! jag vet att jag ska måla med etsade grundfärg, men hade inget vid tillfället.
monterade bakluckan och insåg att den behöver smalnas av, pga bakskärmarna har slagit sig innåt(? ).
näe nu ska jag ut och fortsätta, so long!
Last edited by MoNster on Wed Sep 21, 2005 6:08 pm, edited 2 times in total.