Amazon -66 [Ny bild 2/8 -07]
-
- Posts: 184
- Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
- Location: Stockholm/Söderort
Om färgen tog slut så kan jag höra me gubbarna på jobbet om jag kan få tag på lite prima 2 komponents epoxy primer om vi har nått på lagret som dom känner för att donera .
Nu väntar vi med spänning på nästa samling bilder och \"dekaltrimmning\" och angående VM. Är det inte VM i onödiga sporter?
Nu väntar vi med spänning på nästa samling bilder och \"dekaltrimmning\" och angående VM. Är det inte VM i onödiga sporter?
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
näh, ska bara grunda golvert nu, lackar kanske senare, hela bilen ska ju bli mattgrå
hehe, har lite filmer på mobilen nu, men kan inte lägga in dom på datorn då jag inte har blåtand i datorn, har tatt lite bilder med,
dekaltrimmningen blir nog senare, när bilen är lackad
jo det är VM i helt fel sporter, skulle vart i snabb meck, o förgasar justering
idag så har det startats motor båda dörrarna är påhängda, bakluckan är bytt mer el är kopplat, tändspolen är fastsatt, osv osv. hänt mycket, hittade även en temp givare som funkade med givaren som satt i toppen, sdå jag har koll på tempen på motorn.
motorn ja, den är startad, men går alldeles för fett, håller på att justera in tomgången samt tomgångsblandningen, men det går inget vidare, har iaf fått den att gå utan att man håller gas. men men.
hehe, har lite filmer på mobilen nu, men kan inte lägga in dom på datorn då jag inte har blåtand i datorn, har tatt lite bilder med,
dekaltrimmningen blir nog senare, när bilen är lackad
jo det är VM i helt fel sporter, skulle vart i snabb meck, o förgasar justering
idag så har det startats motor båda dörrarna är påhängda, bakluckan är bytt mer el är kopplat, tändspolen är fastsatt, osv osv. hänt mycket, hittade även en temp givare som funkade med givaren som satt i toppen, sdå jag har koll på tempen på motorn.
motorn ja, den är startad, men går alldeles för fett, håller på att justera in tomgången samt tomgångsblandningen, men det går inget vidare, har iaf fått den att gå utan att man håller gas. men men.
undra om man verkligen ska lacka den? nu står den med röd kaross o röda framskärmar, svarta dörrar, ljusgul front och huv o baklucka som är svarta med 2 röda stripes på ballt!! kommer nog köra inte den till bes så. om ingen drastiskt händer som att jag kommer över färg gratis
är det nån som vet om bilprovningen har stängt i juli? en kompis sa det igår nämligen.
har kollat upp lite bestyckningsråd i KG's katalog. den går ju \"en smula\" fett nu. o baknyser oxå, (meter långa lågor ur gasaren när jag startade första gången)
och munstyckena som ska bytas är:
halsring port 1, är 27, ska ha 26
luftmunstycken, ska ha 210 på 1:a o 190 på 2:a, har 200 på båda
lågfart, är 55 ska ha 47-50
huvudmunst. är 145 på 1:a o 150 på 2:a, ska ha 135 på 1:a o 155 på 2:a
sen stämmer resten enligt KG, undra om man kan få den att gå hyfsat ändå?
det va väl poppis att montera webrar på fiatar? borde väl finnas på skroten tycker man, skaffa lite munstycken där, ist för att köpa nytt o dyrt.
är det nån som vet om bilprovningen har stängt i juli? en kompis sa det igår nämligen.
har kollat upp lite bestyckningsråd i KG's katalog. den går ju \"en smula\" fett nu. o baknyser oxå, (meter långa lågor ur gasaren när jag startade första gången)
och munstyckena som ska bytas är:
halsring port 1, är 27, ska ha 26
luftmunstycken, ska ha 210 på 1:a o 190 på 2:a, har 200 på båda
lågfart, är 55 ska ha 47-50
huvudmunst. är 145 på 1:a o 150 på 2:a, ska ha 135 på 1:a o 155 på 2:a
sen stämmer resten enligt KG, undra om man kan få den att gå hyfsat ändå?
det va väl poppis att montera webrar på fiatar? borde väl finnas på skroten tycker man, skaffa lite munstycken där, ist för att köpa nytt o dyrt.
då har man snickrat avgassytem igår, byggde om det som satt på 142an, behövde bara kortas lite annars så sitter det fint, med en ljuddämpare framför bakaxeln, tyvärr så går inte bilen som den ska än, så man vet inte riktigt hur det kommer låta
sen så har jag backar ut den ur garaget för att städa där, hann inte klart så den sov utomhus inatt, givetvis med de plåtrena ställena grundade.
ska koppla färdigt elen idag tror jag så man har alla kontrolllampor fungerande, o dra lite mer seriös el, kanske, har inga skarvhylsor kvar, så det får nog vänta lite.
måste se till o få upp lite bilder på den oxå, tråkigt med ett projekt utan bilder.
sen så har jag backar ut den ur garaget för att städa där, hann inte klart så den sov utomhus inatt, givetvis med de plåtrena ställena grundade.
ska koppla färdigt elen idag tror jag så man har alla kontrolllampor fungerande, o dra lite mer seriös el, kanske, har inga skarvhylsor kvar, så det får nog vänta lite.
måste se till o få upp lite bilder på den oxå, tråkigt med ett projekt utan bilder.
-
- Posts: 184
- Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
- Location: Stockholm/Söderort
Jag hade lite tråkigt men kollade upp lite BlueTooth grejer på Clas Olsson. Som kan hjälpa dig och inte kostar hela budgeten, http://www.clasohlson.se/shop/store/mai ... +PM#q21491
Nu efter lön och allt.
Mvh Danne
Nu efter lön och allt.
Mvh Danne
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
efter att ha kollat upp min ekonomi en gång till, o kommit fram till att jag inte har råd att bestycka webern, så jag böt till en SU jag hade liggandes. o efter lite fippel så fick jag idag igång bilen, o den går själv, vilket är otroligt skönt, o efter \"ett par\" varvningar så backade jag ut den o körde en liten vända på byn, har inga bromsar så jag tog det nätt, o när jag körde in i garaget så började skiten koka, o jag kom just då på att jag inte har den mekaniska fläkten monterad, klantigt!
så bilfan kokade, o jag rev ner kylaren för att montera den, är ju lite trångt där fram, o då vattnet ändå var i gasform så... o jag passade på att svetsa ihop en spricka i vatten röret som går längs blocket.
sen är baksätet monterat golvet bakom passagerar stolen är svetsat, ska ta torpedsidan på förarsidan nån annan dag, sen ska det köpas bromsrör så man kan fixa bromsarna.
hade vart fränt att ta den till W&W i varberg den 14-15:e juli, men det blir snuskigt tajt, måste ju bli klar o besas innan dess. hinner inte. så jag får ta nån annan träff som premiär, vallåkra kanske
så bilfan kokade, o jag rev ner kylaren för att montera den, är ju lite trångt där fram, o då vattnet ändå var i gasform så... o jag passade på att svetsa ihop en spricka i vatten röret som går längs blocket.
sen är baksätet monterat golvet bakom passagerar stolen är svetsat, ska ta torpedsidan på förarsidan nån annan dag, sen ska det köpas bromsrör så man kan fixa bromsarna.
hade vart fränt att ta den till W&W i varberg den 14-15:e juli, men det blir snuskigt tajt, måste ju bli klar o besas innan dess. hinner inte. så jag får ta nån annan träff som premiär, vallåkra kanske
oj oj, nu har jag fått upp farten en smula
idag så har jag mest små pillat, men lite gjort blev det, har micklat med en kofångare, saknar dock lite bultar för att kunna montera den ordentligt på bilen,
sen har jag \"renoverat\" en slavcylinder till kopplingen. hade en extra som hade kärvat ihop. så lite pill så funkade den bra igen.
hittade lite delar till torkar mekanismen så man kan montera den med imorn.
ska imorn gå igenom garaget lite o städa samt lägga undan sånt som inte kommer användas på ett tag, o sen kanske man hittar mera roligt på vinden som kan användas.
idag så har jag mest små pillat, men lite gjort blev det, har micklat med en kofångare, saknar dock lite bultar för att kunna montera den ordentligt på bilen,
sen har jag \"renoverat\" en slavcylinder till kopplingen. hade en extra som hade kärvat ihop. så lite pill så funkade den bra igen.
hittade lite delar till torkar mekanismen så man kan montera den med imorn.
ska imorn gå igenom garaget lite o städa samt lägga undan sånt som inte kommer användas på ett tag, o sen kanske man hittar mera roligt på vinden som kan användas.
dåligt med kommentarer nu tycker jag
idag så började jag lite väl sent, kom inte ut i garaget förrän kl.14 men det gör inget tycker jag.
meckade ihop torkarmekanismen (som f.ö. inte är samma mellan 66 o 67 däremot så är det samma 65 o 66)
sen rev jag ner instrumentbrädan. för det gick inget vidare att lirka upp torkarmek. med den på plats. så efter ett litet tag så det ut såhär.
nu var det bara att skruva dit allt som skulle va under brädan. hängde dit defrostermunstyckena oxå (hade ju glömt allt under brädan nästan)
hängde dit brädan igen (ja min vinyl är löstagbar )
fin orginalratt! kommer nogf använda denna ist för sportratten.
sen roade jag mej med att leka elektriker, pillade o pillade, förlängde o kortade kablar, nånting jag hatar är när man skravar en kabel, som ex. vis är röd, då skarvar vissa rätt så korkade människor den med GRÖN kabel! sen är dte bästa när folk har dragit nya kablar till t ex. fotomkopplarn, där ALLA är GRÖNA! är SÅ kul o hålla på leta rätt på rätt kabel då. visst jag skarvar oxå kablar, men försöker hålla mej till rätt färg så gott det går.
sen så skulle jag koppla reläerna, ska ju ha ett till backstrålkastarn, o ett till ljussignalen. o letade efter den svarta som ska komma från lådans backkontakt, hittade fan inte ens kontakten, kan nån säga mej var den är
blev även lite fundersam över hur fan jag skulle få ihop ljussignal reläet! jag hade en brun en grå o 2 röda kablar! det ska inte va dom färgerna! efter lite funderande kom jag på att kabelhärvan som sitter i nu kommer från min gamla kombi. annan koppling! vände blad i verkstadshandboken o kikade på kombins elschema o vips så stämde det
lämnade henne för en halvtimme sen i detta ståndet!
hon ser lite hög ut, kan bero på att hon står på pallbocks.
kom igen o kommentera nu!
idag så började jag lite väl sent, kom inte ut i garaget förrän kl.14 men det gör inget tycker jag.
meckade ihop torkarmekanismen (som f.ö. inte är samma mellan 66 o 67 däremot så är det samma 65 o 66)
sen rev jag ner instrumentbrädan. för det gick inget vidare att lirka upp torkarmek. med den på plats. så efter ett litet tag så det ut såhär.
nu var det bara att skruva dit allt som skulle va under brädan. hängde dit defrostermunstyckena oxå (hade ju glömt allt under brädan nästan)
hängde dit brädan igen (ja min vinyl är löstagbar )
fin orginalratt! kommer nogf använda denna ist för sportratten.
sen roade jag mej med att leka elektriker, pillade o pillade, förlängde o kortade kablar, nånting jag hatar är när man skravar en kabel, som ex. vis är röd, då skarvar vissa rätt så korkade människor den med GRÖN kabel! sen är dte bästa när folk har dragit nya kablar till t ex. fotomkopplarn, där ALLA är GRÖNA! är SÅ kul o hålla på leta rätt på rätt kabel då. visst jag skarvar oxå kablar, men försöker hålla mej till rätt färg så gott det går.
sen så skulle jag koppla reläerna, ska ju ha ett till backstrålkastarn, o ett till ljussignalen. o letade efter den svarta som ska komma från lådans backkontakt, hittade fan inte ens kontakten, kan nån säga mej var den är
blev även lite fundersam över hur fan jag skulle få ihop ljussignal reläet! jag hade en brun en grå o 2 röda kablar! det ska inte va dom färgerna! efter lite funderande kom jag på att kabelhärvan som sitter i nu kommer från min gamla kombi. annan koppling! vände blad i verkstadshandboken o kikade på kombins elschema o vips så stämde det
lämnade henne för en halvtimme sen i detta ståndet!
hon ser lite hög ut, kan bero på att hon står på pallbocks.
kom igen o kommentera nu!