Amazon -66 [Ny bild 2/8 -07]

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Om färgen tog slut så kan jag höra me gubbarna på jobbet om jag kan få tag på lite prima 2 komponents epoxy primer om vi har nått på lagret som dom känner för att donera 8) .

Nu väntar vi med spänning på nästa samling bilder och \"dekaltrimmning\" och angående VM. Är det inte VM i onödiga sporter?
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

näh, ska bara grunda golvert nu, lackar kanske senare, hela bilen ska ju bli mattgrå :)

hehe, har lite filmer på mobilen nu, men kan inte lägga in dom på datorn då jag inte har blåtand i datorn, har tatt lite bilder med,

dekaltrimmningen blir nog senare, när bilen är lackad :)

jo det är VM i helt fel sporter, skulle vart i snabb meck, o förgasar justering :P

idag så har det startats motor :D båda dörrarna är påhängda, bakluckan är bytt mer el är kopplat, tändspolen är fastsatt, osv osv. hänt mycket, hittade även en temp givare som funkade med givaren som satt i toppen, sdå jag har koll på tempen på motorn.

motorn ja, den är startad, men går alldeles för fett, håller på att justera in tomgången samt tomgångsblandningen, men det går inget vidare, har iaf fått den att gå utan att man håller gas. men men.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

undra om man verkligen ska lacka den? nu står den med röd kaross o röda framskärmar, svarta dörrar, ljusgul front och huv o baklucka som är svarta med 2 röda stripes på :D ballt!! kommer nog köra inte den till bes så. om ingen drastiskt händer :P som att jag kommer över färg gratis :P

är det nån som vet om bilprovningen har stängt i juli? en kompis sa det igår nämligen.

har kollat upp lite bestyckningsråd i KG's katalog. den går ju \"en smula\" fett nu. o baknyser oxå, (meter långa lågor ur gasaren när jag startade första gången)

och munstyckena som ska bytas är:

halsring port 1, är 27, ska ha 26
luftmunstycken, ska ha 210 på 1:a o 190 på 2:a, har 200 på båda
lågfart, är 55 ska ha 47-50
huvudmunst. är 145 på 1:a o 150 på 2:a, ska ha 135 på 1:a o 155 på 2:a

sen stämmer resten enligt KG, undra om man kan få den att gå hyfsat ändå?

det va väl poppis att montera webrar på fiatar? borde väl finnas på skroten tycker man, skaffa lite munstycken där, ist för att köpa nytt o dyrt.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

då har man snickrat avgassytem igår, byggde om det som satt på 142an, behövde bara kortas lite annars så sitter det fint, med en ljuddämpare framför bakaxeln, tyvärr så går inte bilen som den ska än, så man vet inte riktigt hur det kommer låta

sen så har jag backar ut den ur garaget för att städa där, hann inte klart så den sov utomhus inatt, givetvis med de plåtrena ställena grundade.

ska koppla färdigt elen idag tror jag så man har alla kontrolllampor fungerande, o dra lite mer seriös el, kanske, har inga skarvhylsor kvar, så det får nog vänta lite.

måste se till o få upp lite bilder på den oxå, tråkigt med ett projekt utan bilder.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Matzie
Posts: 48
Joined: Tue May 09, 2006 7:41 pm

Post by Matzie »

Men vart är bilderna då? :O
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

på telefonen, har ju som sagt inget bluetooth på datorn så. men det kommer det kommer..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Jag hade lite tråkigt men kollade upp lite BlueTooth grejer på Clas Olsson. Som kan hjälpa dig och inte kostar hela budgeten, http://www.clasohlson.se/shop/store/mai ... +PM#q21491
Nu efter lön och allt.

Mvh Danne
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

arbetslös nybakad stundent, ekonomin är körd helt i botten. men tack ändå, har en kompis som har blå tand på datorn, men han har kraschat hela skiten, så det får vänta lite, dessutom är jag i sundsvall nu, eller, rättare sagt i stöde, på semester, kommer hem till helgen.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

efter att ha kollat upp min ekonomi en gång till, o kommit fram till att jag inte har råd att bestycka webern, så jag böt till en SU jag hade liggandes. o efter lite fippel så fick jag idag igång bilen, o den går själv, vilket är otroligt skönt, o efter \"ett par\" varvningar så backade jag ut den o körde en liten vända på byn, har inga bromsar så jag tog det nätt, o när jag körde in i garaget så började skiten koka, o jag kom just då på att jag inte har den mekaniska fläkten monterad, :? klantigt!

så bilfan kokade, o jag rev ner kylaren för att montera den, är ju lite trångt där fram, o då vattnet ändå var i gasform så... o jag passade på att svetsa ihop en spricka i vatten röret som går längs blocket.

sen är baksätet monterat golvet bakom passagerar stolen är svetsat, ska ta torpedsidan på förarsidan nån annan dag, sen ska det köpas bromsrör så man kan fixa bromsarna.

hade vart fränt att ta den till W&W i varberg den 14-15:e juli, men det blir snuskigt tajt, måste ju bli klar o besas innan dess. hinner inte. så jag får ta nån annan träff som premiär, vallåkra kanske :D
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

Nya, eller ja bilder iaf, men dom är nya.. :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

idag har jag fixat bromsarna, så nu funkar dom, kopplat lite mer el, ska dra lite mer imorn, så nu är de värsta grejerna gjorda. ska mickla lite med avgassystemet oxå bara, svetsa klart på en del ställen, sen är det mest finlir kvar..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

oj oj, nu har jag fått upp farten en smula :D

idag så har jag mest små pillat, men lite gjort blev det, har micklat med en kofångare, saknar dock lite bultar för att kunna montera den ordentligt på bilen,

sen har jag \"renoverat\" en slavcylinder till kopplingen. hade en extra som hade kärvat ihop. så lite pill så funkade den bra igen.

hittade lite delar till torkar mekanismen så man kan montera den med imorn.

ska imorn gå igenom garaget lite o städa samt lägga undan sånt som inte kommer användas på ett tag, o sen kanske man hittar mera roligt på vinden som kan användas.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

dåligt med kommentarer nu tycker jag :?

idag så började jag lite väl sent, kom inte ut i garaget förrän kl.14 :? men det gör inget tycker jag.

meckade ihop torkarmekanismen (som f.ö. inte är samma mellan 66 o 67 däremot så är det samma 65 o 66)

sen rev jag ner instrumentbrädan. för det gick inget vidare att lirka upp torkarmek. med den på plats. så efter ett litet tag så det ut såhär.
Image

nu var det bara att skruva dit allt som skulle va under brädan. hängde dit defrostermunstyckena oxå (hade ju glömt allt under brädan nästan)
Image

hängde dit brädan igen (ja min vinyl är löstagbar :) )
Image

fin orginalratt! :) kommer nogf använda denna ist för sportratten.
Image

sen roade jag mej med att leka elektriker, pillade o pillade, förlängde o kortade kablar, nånting jag hatar är när man skravar en kabel, som ex. vis är röd, då skarvar vissa rätt så korkade människor den med GRÖN kabel! sen är dte bästa när folk har dragit nya kablar till t ex. fotomkopplarn, där ALLA är GRÖNA! :evil: :evil: är SÅ kul o hålla på leta rätt på rätt kabel då. visst jag skarvar oxå kablar, men försöker hålla mej till rätt färg så gott det går.

sen så skulle jag koppla reläerna, ska ju ha ett till backstrålkastarn, o ett till ljussignalen. o letade efter den svarta som ska komma från lådans backkontakt, hittade fan inte ens kontakten, kan nån säga mej var den är :?:

blev även lite fundersam över hur fan jag skulle få ihop ljussignal reläet! jag hade en brun en grå o 2 röda kablar! det ska inte va dom färgerna! efter lite funderande kom jag på att kabelhärvan som sitter i nu kommer från min gamla kombi. :arrow: annan koppling! vände blad i verkstadshandboken o kikade på kombins elschema o vips så stämde det :roll: :D

lämnade henne för en halvtimme sen i detta ståndet!
Image

hon ser lite hög ut, kan bero på att hon står på pallbocks.

kom igen o kommentera nu!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
AMAZZZON
Posts: 319
Joined: Thu Oct 06, 2005 3:35 pm
Location: Sveg(Härjedalen)

Post by AMAZZZON »

Fan va fort du ska jobba då :D :shock: men det blir ju fin fint det här 8) Skulle oxå vilja ha en orginal ratt i min :wink: dom är lite fränare dom :twisted:
Gör som Ford köp Volvo 8)
Har nu en PV - 1960 :D
Member of Wolfman Cruisers! 8)

8) raggarportalen.se Bevara raggarkulturen! 8)
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hehe man tackar!

men hade jag jobbat fort så hade hon vart klar nu. men man måste ju passa på när flickan är bortrest :) hehe
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply