Bamazon`S Amma Custom
Re: Bamazon`S Amma Custom
Sidorrutorna kan man ta från en annan bil som är större o sen skära till, sen bakrutan är ju rätt form från början så den kapar man ner o samma me framrutan
Re: Bamazon`S Amma Custom
Nu får vi se om rödpennan kommerBamazon wrote:Sidorrutorna kan man ta från en annan bil som är större o sen skära till, sen bakrutan är ju rätt form från början så den kapar man ner o samma me framrutan
Har en bakruta som inte passar hundra i min kaross. Tyckte att den kan ju slipa ner lite i hörnet så blir det kalas.
Pratade med glasmästaren som svarade "vist, vill du ha en hög med glassplitter på golvet så slipa du"... Skriv gärna hur det går så vi vanliga dödliga får veta om det går. Själv plockade jag ut rutan från 61'an och plockade in i bilen, passar 98. kanske har problem med gummilisten också. Någon som vet om det finns flera tillverkare på den listen eller är det samma hos alla säljare?
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: Bamazon`S Amma Custom
dom säger att de är svårt men de går ju..
Re: Bamazon`S Amma Custom
Nu är allt färdigsvetsat på insidan o även en del plåt ha hamnat på taket
Dock återstår de en massa slipning :/ så de är bara o kommentera
Dock återstår de en massa slipning :/ så de är bara o kommentera
Re: Bamazon`S Amma Custom
Sidorutorna och bakrutan går inte att kapa ner eftersom dom är härdade. Framrutan däremot går alldeles utmärkt att få nerkapad. Sidorutor gör man oftast nya i lamellglas och bakrutan blir ju i lexan eftersom den är välvd. Har man gott om slantar så kan man göra en mall och skicka den till Finland för där finns en firma som gör härdade rutor efter mallar. Kan ju tänkas att det är rätt kostsamt...Bamazon wrote:Sidorrutorna kan man ta från en annan bil som är större o sen skära till, sen bakrutan är ju rätt form från början så den kapar man ner o samma me framrutan
Även sidorutor säjs ska gå göra från vanligt glas och skicka på härdning här hemma numera. Det är ju att föredra då lamellglaset lätt kan spricka när man stänger dörren och har lite kassa u-kanaler...
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
Re: Bamazon`S Amma Custom
snygga linjer! blir det att göra nått åt övriga bilen? dvs ombyggnation av skärmar, dyl?
EDIT: kanske ska kika igenom tråden före man öppnar sin stora käft...., Ser bra ut!
EDIT: kanske ska kika igenom tråden före man öppnar sin stora käft...., Ser bra ut!
"Nothing bolt-on, everything custom"
Re: Bamazon`S Amma Custom
Nää de kommer o bli en mild låg custom äre tänkt, flake tak mm, men den står i garaget nu o motor o låda är på väg ner, även inhandla nya dörrar som är i bättre skick, så nå nya bilder kommer väll snart
Re: Bamazon`S Amma Custom
Håller på o bygga om instrumentbrädan lite...
Re: Bamazon`S Amma Custom
Snyggt med PV/Duettens klassiska mätare !
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
Re: Bamazon`S Amma Custom
Japp dock redan många som gjort de tidigare men...
Re: Bamazon`S Amma Custom
Då va panelen klar
Re: Bamazon`S Amma Custom
Svetsat klart fästena till instrumentet..så nu sitt allt där..har även måttat in motorn o kapa hejvilt i torpedväggen, går rätt sakta men framåt iaf
Re: Bamazon`S Amma Custom
Helgen har vari hellugn, men fick iaf motorfästena gjorda, så imorrn blire växellådsbalk