Page 4 of 4

Re:

Posted: Wed Aug 24, 2005 3:47 pm
by pof2
Persa wrote: Eller så köper jag en slang?
Ingen dum idé :)

Posted: Mon Aug 29, 2005 9:13 pm
by Arne från skåne
Fungerar choken?

Re:

Posted: Thu Sep 01, 2005 4:14 pm
by Persa
Arne från skåne wrote:Fungerar choken?
nej osäkert.. jag kan inte dra i vajjerin innefrån iaf för där sitter det fast.. men jag kan ju dra den direkt på förgasaren men den brukar inte göra någon större skillnad.

Posted: Sat Sep 03, 2005 7:09 am
by Arne
Har du kollat så bränsleslangen mellan pump och rör, den mot tanken (sugsidan) inte har någon spricka, för om den har det så får pumpen problem att suga upp bränsle från tanken eftersom den då suger luft. Då kan du få dessa problem då du ska starta bilen.

Posted: Sat Sep 03, 2005 6:08 pm
by Hasse63
Silen i tanken kan också sätta igen sig och då kommer det inte fram något bränsle. har hänt mig ett par gånger förut. Jag har då blåst med munnen på sugsidan av bränsle pumpen till jag blivit :oops: och att det börjat bubbla i tanken. sen för att hjälpa bränslepumpen har jag blåst i tankröret så det kommer bränsle i slangen. Kan ju funka en gång med sen bör man nog rengöra tanken.

Posted: Sun Sep 04, 2005 7:04 pm
by Persa
okey.. men jag tycker det är jobbigt att hålla på där under vid tanken då jag bara har en domkraft å ingen chans att få upp den högre :/

Posted: Sun Sep 04, 2005 10:47 pm
by Hasse63
För att kolla om silen sitter igenne så behöver du inte vara under bilen. lossa alangen på bränslepummpen och blås med munnen, låt någon kompis lyssna om det bubblar i tanken.

Posted: Wed Nov 30, 2005 11:24 am
by hakno
Hade du bytt tändstift?

Kan bara meddela att Biltemas tändstift Eqyem eller vad de nu heter är de absolut sämsta stift jag någonsin provat. Det ligger två uppsättningar i skogen, monterade dit dem, motorn gick som en påse skit. Satte tillbaka de gamla stiften och motorn gick som förr, kastade Eqyem stiften så långt jag orkade i vredesmod. Sedan var jag så dum att jag köpte en uppsättning till en annan bil men med samma resultat.

Köp en burk startgas som du sedan sprayar med kring förgasaren, på slanganslutningar, mellan förgasare och insug, mellan insug och topplock. Märker du att motorn går märkbart sämre eller bättre har du ett läckage, dvs. motorn drar tjuvluft. Kanske inte det största felet på din motor men det kan ju bidra till att motorn inte går som den ska.

Kolla även att bensinslangen till bränslepumpen är fräsch, finns det sprickor där kan bränslepumpen suga luft istället för bensin.

Läcker förgasaren bensin?

Och köp en ny vacuumslang mellan fördelaren och förgasaren (den du saknade)

Går den inte bättre efter ovansående är fixat borde du kolla brytaravståndet m.h.a. bladmått.

Men jag ger mig f*n på att det är stiften, intressant att höra från dig när du bytt dem.