Haha ja den går nog att sälja dyrt där som allting annat! Jo M41an ska i den vita, men tyvärr så har den ju dålig backväxel(låter som ett tröskverk när man backar) och lite vinande missljud på 3:an, så antingen ska den få sig en översyn eller så säljs den som den är och en M41 i bättre skick inhandlas! Kostar ju en bra slant om tex Svis ska renovera den123GT wrote:...hoppsan...den kanske ger minst dubbelt sin vikt i värde på en känd Svensk auktionssida om du nu skulle sälja den !
Överväxel är inte aktuellt för den vita då... eller ?
/ sven
A-masen wrote:Jo, polisbilar hade en sådan dörrplåt, men detta är nog ett eftermontage för samtidigt hade dom ett extra handtag också. Som ett kurvhandtag, men hängande och ledat. Och om det vore en polisbil skulle ju dörren ha varit svart i stället för blå.
Jag gissar på att någon före dig har "kommit över" plåten när en polisbil har avrustats, och monterat den i din bil.
Förr var det en omständig procedur när före detta polisbilar skulle säljas. Först skulle dom som sagt avrustas på all teknisk utrustning. Sedan skulle dom gås igenom grundligt och renoveras på minsta funktionsanmärkning. Därefter fick dom säljas på dåvarande Kronbilsförsäljningen, det finns nog inte kvar i dag? I alla fall inte i den formen. Men där såldes i alla fall alla statligt ägda bilar, Försvaret, Posten, SJ, Televerket, Tullen m.fl. Dom såldes i "befintligt skick", med en anteckning om en brist eller fel. T.ex. växellåda trasig, eller vad nu problemet kan ha varit. Då körde t.ex. Försvaret bilarna så länge att det inte var lönsamt att reparera dom längre. Detsamma torde ha varit regel inom dom andra statliga verken. Om man för bok och journal över hur man kör, så får man ju även lite koll på kostnader också.
Intressant läsning! Den tackar vi för! Ja mest troligt är väl att nån kommit över dörrsidorna och sättit i dom i denna, det ser ju ut som att båda bakdörrarna är bytta så troligtvis så har dörrsidorna hängt med där i från!
Mvh/Jon