Amazon 223"GT"- 67

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Carlen
Posts: 71
Joined: Thu Jan 27, 2011 5:43 pm
Location: Granö

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by Carlen »

Sorry, glömde helt bort att uppdatera denna tråd, bilen blev klar och levererades i mitten av september förra året.
Christer hann väl med ca 100 mils körning innan vintern och detta repotage i Nostalgia gjordes i Oktober om jag minns rätt, kul att bilen kom med.
223 märkena är cnc frästa, filade och nerlagt en del jobb på, för er som undrar.
Kul projekt helt klart, men nu för tiden har jag påbörjat en tvåfärgad 4 dörrars amazon årsmodell 60/61, som jag ska helrenovera åt mig själv 8)
Här finns lite bilder på 223 kombin för er som vill se hur den blev http://www.garaget.org/?car=259424
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by pvfreak »

Blev ju naturligtvis tvungen att köpa nya numret av Nostalgia. Väldigt fint reportage av en väldigt fin bil. :D
Där ligger Ragge i lä. ;) :lol: Tänkte då närmast på att han har flera GT:ar men ingen Combi- GT. :wink:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by Ragge »

pvfreak wrote:Blev ju naturligtvis tvungen att köpa nya numret av Nostalgia. Väldigt fint reportage av en väldigt fin bil. :D
Där ligger Ragge i lä. ;) :lol: Tänkte då närmast på att han har flera GT:ar men ingen Combi- GT. :wink:

njaee, jag kan ju inte ha nåt som inte fanns ... men har det närmaste som går att komma i volvo original , en kombi sport -68 som hade b18 B på 115 hk .
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by pvfreak »

Ja, det är banne mig inte dåligt det. De växer inte på träd. :D
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by Pälle »

Carlen wrote:Sorry, glömde helt bort att uppdatera denna tråd, bilen blev klar och levererades i mitten av september förra året.
Christer hann väl med ca 100 mils körning innan vintern och detta repotage i Nostalgia gjordes i Oktober om jag minns rätt, kul att bilen kom med.
223 märkena är cnc frästa, filade och nerlagt en del jobb på, för er som undrar.
Kul projekt helt klart, men nu för tiden har jag påbörjat en tvåfärgad 4 dörrars amazon årsmodell 60/61, som jag ska helrenovera åt mig själv 8)
Här finns lite bilder på 223 kombin för er som vill se hur den blev http://www.garaget.org/?car=259424
Kanske kan vi få se lite bilder på din 60/61?
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Carlen
Posts: 71
Joined: Thu Jan 27, 2011 5:43 pm
Location: Granö

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by Carlen »

pvfreak wrote:Blev ju naturligtvis tvungen att köpa nya numret av Nostalgia. Väldigt fint reportage av en väldigt fin bil. :D
Där ligger Ragge i lä. ;) :lol: Tänkte då närmast på att han har flera GT:ar men ingen Combi- GT. :wink:
Tack så mycket, kul att höra.
Carlen
Posts: 71
Joined: Thu Jan 27, 2011 5:43 pm
Location: Granö

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by Carlen »

Pälle wrote:
Carlen wrote:Sorry, glömde helt bort att uppdatera denna tråd, bilen blev klar och levererades i mitten av september förra året.
Christer hann väl med ca 100 mils körning innan vintern och detta repotage i Nostalgia gjordes i Oktober om jag minns rätt, kul att bilen kom med.
223 märkena är cnc frästa, filade och nerlagt en del jobb på, för er som undrar.
Kul projekt helt klart, men nu för tiden har jag påbörjat en tvåfärgad 4 dörrars amazon årsmodell 60/61, som jag ska helrenovera åt mig själv 8)
Här finns lite bilder på 223 kombin för er som vill se hur den blev http://www.garaget.org/?car=259424
Kanske kan vi få se lite bilder på din 60/61?
Jo det går bra, kan lägga upp en projekttråd framöver om intresse finns. Just nu håller jag på plocka ner den.
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by 122 S 1966 USA »

Hej,

så bladet m artiklen på denne bil, myckett fint job, well done :)

har et par fråger, finns det inte repro dekal till undersidan av motorhuvan (org på GT)

Är det svårt at hitta GT torker armar ? så att bilen fortfarende inte har såna.
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Carlen
Posts: 71
Joined: Thu Jan 27, 2011 5:43 pm
Location: Granö

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by Carlen »

122 S 1966 USA wrote:Hej,

så bladet m artiklen på denne bil, myckett fint job, well done :)

har et par fråger, finns det inte repro dekal till undersidan av motorhuvan (org på GT)

Är det svårt at hitta GT torker armar ? så att bilen fortfarende inte har såna.
Tack så mycket, har inte koll på om det går att köpa dekalen om jag ska vara ärlig, vissa GT delar är inte så
lätt att få tag på, men jakten på dom GT delar som saknas har jag sedan ett halvår tillbaka överlåtit till den nya ägaren :lol:
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: Amazon 223"GT"- 67

Post by 122 S 1966 USA »

Carlen wrote:
har inte koll på om det går att köpa dekalen om jag ska vara ärlig, vissa GT delar är inte så lätt att få tag på,
men jakten på dom GT delar som saknas har jag sedan ett halvår tillbaka överlåtit till den nya ägaren :lol:
Inte jeg heller :?: har en NOS liggande nånstans :? kanska man skulle ta rede på varr den e ?

GT wiper arms, är heller inte lätt hittade :roll: och en av dom grejor, som man altid kan lura ut en oägta GT på :lol:
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Post Reply