Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

Hasse63 wrote:Det är naturligtvis mycket roligare att få se dina projektbilder direkt här utan att klicka på nån länk...

Så jag skriver också Upp med bilderna bara!

:wink:



Okeej ,, menar du att jag ska lägga upp bilder här med ?? eller :P
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

Image


tror att det kan bli rätt så snyggt med lite breddning :twisted: eller vad tycker ni :)
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by sn@kesh!t »

Jo de kan bli snyggt :) Dock är de snyggast om man breddar hela bakskärmen så att säga. Eller böjer ut den så att säga
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

llinne wrote:Image


tror att det kan bli rätt så snyggt med lite breddning :twisted: eller vad tycker ni :)


fixade ihop stolpen med ,, den va gö inte det finaste man ha sett i sina dagar om man säger så :P
Image
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

sn@kesh!t wrote:Jo de kan bli snyggt :) Dock är de snyggast om man breddar hela bakskärmen så att säga. Eller böjer ut den så att säga


aa jag för stå hur du menar :)
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by Andréamazon »

Du kan väll ta ett oljetråg från 960 som de brukar göra med femmorna när de slänger i dem i 940, så blir de säkert bra med framvagnsbalken :) kör med 240 bakaxel, svetsat fästen för orginal upphängning, o så en aussie locker diff i, så de ska gå brett när jag e färdig :D
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

Andréamazon wrote:Du kan väll ta ett oljetråg från 960 som de brukar göra med femmorna när de slänger i dem i 940, så blir de säkert bra med framvagnsbalken :) kör med 240 bakaxel, svetsat fästen för orginal upphängning, o så en aussie locker diff i, så de ska gå brett när jag e färdig :D


Okeej tack för tipset :) så ska jag göra då :) låter bra de hehe brett ska det gå :P


Hur länge har du hållt på med ditt projekt då :)
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

Tanken va idag att få lite gjort i garaget i dag. men det var så att min far kom och hämtade mig hos bruden och skulle hem och pilla amazon :twisted: och som alla vet är det SNOR HALT UTE och 100M innan huset så glider vi av vägen i snigel fat kunde inte göra ett skit så vi åkte ner i diket :evil: fan va tanken så hela kvällen gick åt att få upp Opel fan.. så stog vi där mitt ute i skogen 2styckna och tänkte humm hur fan ska vi 2 få upp bilen ?? men då kom vi på att allt går med våld så vi hämta spänband och spänner fast bilen, sen ett rep i ett träd och sen fan så fick vi upp bilen efter mycket om och men.. och ett par svordumma hehe.. men men så det få blir att pilla Amazon på lördag :twisted:

Image

Uploaded with ImageShack.us
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by sn@kesh!t »

Fint med riktigt garaget :) Står själv i en dragig lada :( Ska väl slå upp hål i väggen vid ladugårds delen så får man någorlunda isolering iaf :)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

sn@kesh!t wrote:Fint med riktigt garaget :) Står själv i en dragig lada :( Ska väl slå upp hål i väggen vid ladugårds delen så får man någorlunda isolering iaf :)


jaa men fan vad kalt det blir när man ha ett garage i en lada asså :P nu på vinten ha det varit lika kalt ute som inne fan :P men som dom säger de finns inget dåligt väder bara dåliga kläder hahaha stämmer tills en måtta :)
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by sn@kesh!t »

Jo så sant, funderar på at sätta in en ved kamin :) Lite varmare då iaf.
Står i ett mindre rum o grejar med motorn just nu, där är de värme som tur är :) 15 grader är lagom
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

sn@kesh!t wrote:Jo så sant, funderar på at sätta in en ved kamin :) Lite varmare då iaf.
Står i ett mindre rum o grejar med motorn just nu, där är de värme som tur är :) 15 grader är lagom


Haha inte en dum tanke asså :P nu tycker ja att det låter lite fuskigt det här hahah det är gutt :)
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by sn@kesh!t »

Jo 15 grader är perfekt, varken varmt eller kallt
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

sn@kesh!t wrote:Jo 15 grader är perfekt, varken varmt eller kallt

precis hehe :D
llinne
Posts: 77
Joined: Tue Feb 01, 2011 10:11 pm

Re: Volvo Amazon 64 / 850 turbo motor

Post by llinne »

Image

Tror de kan blir rätt så snyggt med hel svarta lysen ,sen då bilen vit och hel tonade rutor :) och ett par feta Fälgar :twisted:
Post Reply