Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

Ser nu att planeringen är i full gång för Classic Barkarby träffen 7 augusti men jag kan inte se att Amazonklubben kommer att närvara i år heller?
Jag kanske har fel men då borde vi annonsera om dessa träffar liknande Eskilstuna?
http://www.amazonklubben.se/traffkalender.html

http://www.classicmotor.se/artiklar/art ... -7-augusti

Förra året kom rätt många Amazoner dit men nästan alla undrade var Amazonklubben var!

Image
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by LABBE »

jag missa ju förra året då hmm aman den låga stannade efter vägen, ja jag vet en ama stanna hur, jag vet inte , den har funkat sen den kom hem, utan att jag gjort nåt, så den ville nog inte dit!! men iår ska jag dit. för tillfället så har jag klubbflaggan i säkert förvar hemma :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by QV »

Vi har en Amazonklubbsflagga i närområdet till Stockholm just nu, så skyltning med klubben går lätt att ordna.
Om det räcker för att få en samlingspunkt till träffen är det lätt ordnat.

Skall man sälja klubbregalia så går det också att ordna men man behöver då en träffansvarig med lite mera ansvar än bara för flaggan.

Det är som vanligt att det går åt folk för att visa upp klubben, och det är det som brukar saknas även om viljan är god.

/Janne
som är med i styrelsen...
som aldrig har varit på denna träff i Barkaby
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
SorundaRagge
Posts: 35
Joined: Wed Apr 27, 2011 8:21 pm
Location: Sorunda

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by SorundaRagge »

Go kväll.. Vi har ju träffansvariga i klubben och dom har säkert full koll på den största bilträffen i Sthlm . Så vad är problemet med flagga och lite försäljninga av klubb grejer .. Och även en plats för Amazonklubben på söndagen som PV klubben hade förra året

122S66a
Röd 122S 1966
SorundaRagge
Posts: 35
Joined: Wed Apr 27, 2011 8:21 pm
Location: Sorunda

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by SorundaRagge »

Det blev dubbelt
Röd 122S 1966
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by QV »

Javist har vi/dom koll på de flesta träffar i Sverige men folket i Göteborg/Örebro/Västerås annordnar inte träffar i Stockholm.. Det är det medlemarna i Stockholm som gör träffar i Stockholm.

Om den frivillige träffansvarige har plats i sitt privata liv så blir det en träff med Amazonklubben. Ingen av oss har lön från klubben och ibland så händer det saker i livet som går före Amazonlivet.

Problemet brukar vara tid. Ställer man ut på träffar brukar man behöva vara där någon timme innan och åka någon timme efter det är slut. Är man då ensam så ser man inget av träffen och har ont om tid att äta. Har man gått om kompisar är detta inget bekymmer oavsett tid eller väder, då hjälps man åt.

/Janne

Problemet med föreningar i Sverige är att "ideellt arbete" inte verkar ha någon status. Det gäller ALLA föreningar oavsett typ.

Jag är med i friluftsfrämjandet och där får man intrycket av att folk hellre betalar mer i avgift och får allt serverat än att betala mindre och vara med att arrangera. Om det är lika i Amazonklubben har jag inget svar på.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

För två år sedan försökte jag driva detta själv på Barkarby, då ordnade jag och Henrik själva en reserverad plats för alla Amazoner.
Då fick vi först dagen innan träffen (efter mycket tjatande) ut information på klubbsidorna om att vi skulle samla alla Amazoner.
Förra året kunde vi trots avsaknad av klubbrepresentant samla en lång rad Amazoner längs med ena kanten, vilket uppmärksammades i dom flesta tidningar.

Vore verkligen kul om vi kan göra det bättre i år speciellt eftersom uppslutningen på Amazoner var riktigt bra förra året vore det väl ett mycket bra tillfälle att engagera nytt folk till klubben, och kanske därigenom ordna mer folk som kan hjälpa till framöver?

Noteras bör QV att jag i April fick ett mail från Leif P där det efterfrågades om jag kunde ställa upp på olika träffar över hela Sverige där Amazonklubben skulle finnas representerat. Jag meddelade att pga familj så kunde jag endast kunde lova att ställa upp på träffar runt Mälardalen samt att det behövs flagga och att man får hjälp med att få ut information på hemsidan.
Efter det svaret blev det väldigt tyst från Leif.
Så frågan jag ställer mig är om klubben verkligen plockar upp folk som vill hjälpa till?

Image
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Ragge »

såvitt som jag har förstått så vill ju klubben ha ett antal personer som kan tänka sig hålla i lite träffar på sina egna hemmaplaner , får man då folk från hela landet så är ju lösningen enkel . det borde ju inte vara så att en som bor t.ex i örebro skall hålla i en träff i sthlm där det redan finns ett gott gäng som känner varann , sedan har det varit ett tufft jobb i klubben och är fortfarande att hitta personer som vill ställa upp . Jag vet att Leif har skjortan full och det fanns andra som tog på sig att avlasta han , men även dessa killar fick att bita i då de även har hand om den nya prylshopen . Numera finns amazonklubben på facebook och samtliga inblandade i klubben är där dagligen och besvarar frågor, kommenterar foton och rekomenderar träffar ... där kan alla skriva och få svar nästan medsamma och om det går att få vissa klubb attiraljer levererade inför vissa träffar och meetings . tidigare har det så gott som endast bara varit en enda person som skött och drivit klubben under en tid , så massor blev eftersatt och man försöker nu lösa allt så gott det går .
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

Ah ok så man skall gå via Facebook för att vara med där det händer. Men var finns länken till "Amazonklubben på Facebook"?
Jag kan då inte hitta den på hemsidan? Borde väl vara under "Kontakt" kanske?

Efter lite sökande på forumet hittar jag faktiskt en länk om Amazonklubben på FaceBook med en länk till "Facebook"
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... t=facebook
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Ragge »

hoppsan , ja det blir lätt snurrigt av alla sidor hit och dit , men det är ju inget MÅSTE att skriva där . Har för mig att någon beskrev nyligen mycket bra hur dessa sidor dom forumet och facebook "sågs på" men har glömt vem som skrev och var ...
Jag själv är ju inte med i styrelsen , men är en flitig besökare i alla sammanhang och läser allt som händer på alla ställena , försöker hjälpa till med nån kommentar och får titt som tätt samtal från personer som blivit hänvisade av klubben till mig då jag är enorm 123 GT fantast .
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by QV »

Det är ju synd om du Rasmus inte känt dig tillräckligt omhändertagen, detta eftersom vi är i stort behov av folk som ställer upp för just träffar.

När det gäller uppdatering av hemsidan så sker det mycket snabbare nu, det är som vanligt bara en person som håller på så har han semester så kan det säker dröja några veckor men nu för tiden så sker uppdateringarna mera i dagar än månader samt att man inte behöver tjata...

Vi vill ställa ut på Barkaby och frågan gick ut till de två styrelsemedlemmarna som bor närmast det vill säga jag och Peter, Till Barkaby har jag 8-9 mil och Peter har nog en 30-35 drygt.....

Om vi plockar upp folket som vill ställa upp för klubben så hoppas jag att vi gör det, men styrelsen ihoppsatt av de som vissat intresse för att vara med. Det finns liksom ingen "väntelista" för att bli upptagen i styrelsen. Vore det många som sökte poster till styrelsen så kunde man ju välja ut passande personer till de olika posterna samt att en person bara hade ett område att "sköta om".

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by LABBE »

jag ska till barkarby jag kan åka dit tidigt om så måste, jag e nog tvungen oxå, om flaggan e kvar i mitt förvar då. dock tror jag att jag börjar jobba 18.00 på kvällen så jag har en tidslimit.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by Rasmuss »

Jonathan skulle försöka fixa länk på hemsidan till Facebook imorgon och jag har nu lovat att dra i Classic Barkarby.
Jag har redan mailat "Classic Motor" för att försöka ordna en avsatt plats för alla Amazoner och där vi kan ha tält (ev) och flagga.

Har en lite ide om att det vore trevligt att ställa upp ett pågående projekt i närheten av klubbtältet typ Peter Widells fina blåa 62:a?
Han har ju inte så långt till Barkarby :)

Så nu hoppas jag på svar från arrangörerna, sedan gäller det att få ut information på hemsidan.
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Amazonklubben på Classic Barkarby

Post by Rasmuss »

Har nu fått ok med arrangören och dom ordnar plats för Amazonklubben och yta för att ställa upp Amazoner.
Har även pratat lite med Peter W och vi skall på något sätt försöka få över hans blåa 62:a projekt och ställa den bredvid klubben.
Vi kommer att behöva hjälp med bemanning av tältet mm..
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazonklubben på Classic Barkarby ??

Post by LABBE »

jag hjälper gärna till vid tältet med info å ev förs... klubbprylar.mm en lov på swappmetet e allt jag ber om
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Post Reply