GT experter, Finn Fem Fel...
GT experter, Finn Fem Fel...
...eller fler...
Jag haller pa att bygga en GT fakta sida. Ta en titt och kritisera, om du ser nagot fel eller har annan information som kompletterar, lat mig veta.
http://www.classicroad.com/volvo/123GTinfo.htm
Ocksa, om nagon kan hjapla med nagra bilder jag saknar vore det fullt uppskattat.
Jag behover veta coden pa forgasarblickan t.ex. Alla arsmodeller.
Bilder:
En bra narbild pa ett 67:a laddningsrela och andra arsmodeller acksa.
Narbild pa altenatorn, alla arsmodeller.
narbild pa Vaxelstroms lappen under huven.
OK at maila direkt ocksa: rolf@classicroad.com
Tackar pa forhand.
Moderatorer: Om detta ar in fel avdelning, flytta garna.
Jag haller pa att bygga en GT fakta sida. Ta en titt och kritisera, om du ser nagot fel eller har annan information som kompletterar, lat mig veta.
http://www.classicroad.com/volvo/123GTinfo.htm
Ocksa, om nagon kan hjapla med nagra bilder jag saknar vore det fullt uppskattat.
Jag behover veta coden pa forgasarblickan t.ex. Alla arsmodeller.
Bilder:
En bra narbild pa ett 67:a laddningsrela och andra arsmodeller acksa.
Narbild pa altenatorn, alla arsmodeller.
narbild pa Vaxelstroms lappen under huven.
OK at maila direkt ocksa: rolf@classicroad.com
Tackar pa forhand.
Moderatorer: Om detta ar in fel avdelning, flytta garna.
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
numret på förgasarbrickan skall vara AUD 230 F och AUD 230 R , resten får jag se om jag har foto på ... och givetvis kolla din sida !!
Ragge
Ragge
-
- Posts: 15
- Joined: Tue May 31, 2011 10:01 pm
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
[quote="Rolf"]...eller fler...
Jag haller pa att bygga en GT fakta sida. Ta en titt och kritisera, om du ser nagot fel eller har annan information som kompletterar, lat mig veta.
http://www.classicroad.com/volvo/123GTinfo.htm
Motor och bagagerumsbelysningen är inte rätt, fästet är inte rätt, ska vara något längre och det ska vara bockat
Jag haller pa att bygga en GT fakta sida. Ta en titt och kritisera, om du ser nagot fel eller har annan information som kompletterar, lat mig veta.
http://www.classicroad.com/volvo/123GTinfo.htm
Motor och bagagerumsbelysningen är inte rätt, fästet är inte rätt, ska vara något längre och det ska vara bockat
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Bra, har du bild? Garna monterat pa bilen eller separat.Volvo owner wrote:Rolf wrote: Motor och bagagerumsbelysningen är inte rätt, fästet är inte rätt, ska vara något längre och det ska vara bockat
Satte kvicksilver kontakten mellan glodlampan och botten kontakten?
-
- Posts: 15
- Joined: Tue May 31, 2011 10:01 pm
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Rolf wrote:Bra, har du bild? Garna monterat pa bilen eller separat.Volvo owner wrote:Rolf wrote: Motor och bagagerumsbelysningen är inte rätt, fästet är inte rätt, ska vara något längre och det ska vara bockat
Satte kvicksilver kontakten mellan glodlampan och botten kontakten?
Har ingen bild, har några nya belysningar liggande men fixar inte det här med att lägga in bilder ännu, sitter nog som du beskriver, men se upp så du sätter den på rätt håll så inte lampan tänds när du stänger motorhuv
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Flyttar tråden till Övrigt då det inte bara är motor som kommer diskuteras
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Du kan garna maila direkt till mej, jag lagger upp dom om det ar OK.Volvo owner wrote:
Har ingen bild, har några nya belysningar liggande men fixar inte det här med att lägga in bilder ännu
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Hei Rolf.
Har mailet deg en kopi av de originale homologeringspapirene til 123GT fra FIA/Kungliga Automobil Klubben.
Har mailet deg en kopi av de originale homologeringspapirene til 123GT fra FIA/Kungliga Automobil Klubben.
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Fick det, man tackar. Mycket intressant.OddSverre wrote:Hei Rolf.
Har mailet deg en kopi av de originale homologeringspapirene til 123GT fra FIA/Kungliga Automobil Klubben.
Fran detta kan man utga att Volvo byggde mer ar 5000 GT bilar?
...och detta pa mycket kort tid?
Later otroligt, vad tycket experterna?
Jag hor hela tiden om en siffra pa 1500-1700 bilar totalt.
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Siden 121, 122 og 123 er bygget på samme chassis tror jeg disse også teller med.
5000 produserte eks. var (og er) kravet for å kunne stille til løp i en del klasser.
Har tilsvarende papirer for 122S også.
5000 produserte eks. var (og er) kravet for å kunne stille til løp i en del klasser.
Har tilsvarende papirer for 122S også.
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Mmmm, det betyder ju att 122S var definitivt en annan modell. Om detta ar sant sa byggde Volvo over 5000 123GT pa sex manader ! Det later lite otroligt. 67:orna byggdes ju fram till Aug. I sa fall byggdes det kanske 10000 GT bilar??OddSverre wrote:Siden 121, 122 og 123 er bygget på samme chassis tror jeg disse også teller med.
5000 produserte eks. var (og er) kravet for å kunne stille til løp i en del klasser.
Har tilsvarende papirer for 122S også.
A andra sidan, pa sista sidan i detta dokumnet star det listad alla "exclusions" och dar ar ju nastan all GT utrustning listad. Det kanske var sa dom lyckades snika in 122S i produktionssiffrorna?
Hur manga bilar producerades totalt i 1967 arsmodell?
Hur manga 2 dorrars producerades?
Nagon som vet?
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Det ble produsert 62950 P130 i 1967. 121, 122S og 123GT er P130 modeller, og altså godt innenfor FIA's krav om 5000 produserte.
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Gyllengul (84)
414-247
50233
Re: GT experter, Finn Fem Fel...
Ja, det kanske så det är, låter vettigt.OddSverre wrote:Det ble produsert 62950 P130 i 1967. 121, 122S og 123GT er P130 modeller, og altså godt innenfor FIA's krav om 5000 produserte.
Behöver fortfarande en bra bild på växelströmsetiketten om någon har den.