Eftermarknadspanel?

Moderatorer
Post Reply
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Eftermarknadspanel?

Post by granfot »

Hej!

Har köpt en udda instrumentpanel på Tradera som jag försöker få reda på lite mer om. Har inte hämtat den än, så jag har inte mer än annonsfotot från Tradera. Det är inte en R-Sport panel, och det är inte Lundins special-panel. Jag hittar faktiskt ingen annan panel som ser ut så här när jag letar på nätet.

Image

Någon som vet vad det är för panel? Var kommer den ifrån och var hör den hemma? Ska fota lite mer när jag hämtat den och se om det finns någon märkning någonstans. Frän blir den nog i amazonen i vilket fall som helst. :)
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Eftermarknadspanel?

Post by 123GT »

Såg ditt panelfynd i din tråd om bilen och känner inte heller igen designen, men tycker att den är snygg ! Den har bra flyt i den övre linje av instrumentens övre del och Amazonens ordinarie mösskärm, tycker jag ! Finns säkert någon här, som vet ursprunget ! :)
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Eftermarknadspanel?

Post by granfot »

Nu kan jag belysa det lite iallafall, även om jag inte har några bilder än. (Det hällregnade när jag kom hem, och jag har inte plats i garaget för att stå och fota den. :P )

Det är någon som gjort den hemma, den är i glasfiber och lackad. Det som ser ut som ett fack på högersidan är en skugga, och den är inte riktigt lika snygg i verkligheten. Men jag tänkte skaffa fuskskinn eller galon och spraylimma fast på den så kommer den nog se lite mer "original" ut. Hade egentligen inte brytt mig om jag inte haft förlängningar till instrumentbrädan på båda sidorna. :) Har dock inte klurat ut hur jag ska fästa den eftersom den är ihålig, så det går inte riktigt att limma dit den, men det löser sig nog när jag får tid till att montera den. Bara den "integrerade" varvräknaren gör ju att den är frän. :)
Post Reply