Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) nybes.

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 16/1 s.1

Post by Amazon_B16_Sport »

Sunneslor wrote:
Amazon_B16_Sport wrote:Trevligt att mina bilder kommer till användning, bilden har jag fota på POWER BIG MEET i Västerås, minns dock inte vilket år.... Coolt bygge du håller på med, gillar Cab-bygget skarpt !! 8)

stor bild på länken.
http://photo.qip.ru/users/gazv8/9612007 ... ull_image/

Image
Tackar för den stora bilden. nu ser men ju den lite bättre och tydligare=) har du fler bilder på den? tackar så mycket för visat intresse för mitt projekt.

Nix, några fler bilder på bilen blev det inte, så denna bild är den enda jag har i mina samlingar !!
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 16/1 s.1

Post by Sunneslor »

Amazon_B16_Sport wrote:
Sunneslor wrote:
Amazon_B16_Sport wrote:Trevligt att mina bilder kommer till användning, bilden har jag fota på POWER BIG MEET i Västerås, minns dock inte vilket år.... Coolt bygge du håller på med, gillar Cab-bygget skarpt !! 8)

stor bild på länken.
http://photo.qip.ru/users/gazv8/9612007 ... ull_image/

Image
Tackar för den stora bilden. nu ser men ju den lite bättre och tydligare=) har du fler bilder på den? tackar så mycket för visat intresse för mitt projekt.

Nix, några fler bilder på bilen blev det inte, så denna bild är den enda jag har i mina samlingar !!
Okej synd. för den finns ju inte i livet lägre denna bilen. får tacka för bilden iallafall
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 16/1 s.1

Post by Amazon_B16_Sport »

Det va som fasen, är den oxå skrotad... jag har märkt att fler av bilarna jag fota på 80 och 90-talet inte finns i livet längre, eller så har dom gått på export !!
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 16/1 s.1

Post by Sunneslor »

Amazon_B16_Sport wrote:Det va som fasen, är den oxå skrotad... jag har märkt att fler av bilarna jag fota på 80 och 90-talet inte finns i livet längre, eller så har dom gått på export !!
Ja undrar vad som hänt med alla bilar från förr. finns inte alls många kvar. iförsej kan ju stå undanstoppade nön stans i sverige och bara ramlat ur registret eller skrotade eller gått på export
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
skrotnisse
Posts: 70
Joined: Sat Dec 03, 2011 7:50 pm
Location: Räfvåla

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 16/1 s.1

Post by skrotnisse »

Det finns nog mycket amazoner som ramlat ut registret men finns kvar,
Har 2st stånde jag som har ramlat ur för länge sen
har även två stycken som blivit skrotade men dom saknar alla skyltar samt ur kapat ram nr
så nog finns det mycket fler amazoner än vad som står i registret
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 16/1 s.1

Post by Sunneslor »

Uppdatering 17/1

idag har jag svetsat högerdörren, lagat ett rosthål i nedre hörnet under baklampan mot stötfångaren, lagat tröskeln i bakkant och tagit bort dropplisten och börjat bygga om förstärkningen mellan b-stolpen och hjulhuset och rostskyddsmålat lite=)

Här kommer bilder på dagens jobb

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dropplisten borta
Image

Image

Image

allt för idag. imorgon blir nog en lugn dag tror ja. börjar bli förkyld och sen bränt sönder ansiktet då jag ej använt svetshjälm. men innen helgen ska jag försöka börja spackla iallafall. ska försöka få tag i någon som kan sänka rutramen åt mej oxå. nogon som gjort det förut och kan hjälpa mej hör av er! får jag ingen hjälp med det blir det ingen sänkning av rutan denna sommaren.
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 17/1 s.2

Post by Amazon_B16_Sport »

Snyggt jobbat, du sliter hårt med projekt !! 8)
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 17/1 s.2

Post by Sunneslor »

Amazon_B16_Sport wrote:Snyggt jobbat, du sliter hårt med projekt !! 8)
TACKAR TACKAR. jodå ligger i så gott jag kan iallafall.. =)
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 17/1 s.2

Post by Sunneslor »

Uppdatering 18/1

idag ännu mer svetsning.

börja kommentera myckt nu=)

Image

Image

La igen en spalt som va ful. ej klart
Image

Laggt igen springan på båda dörrarna som ramen till ventilationsrutan går upp i. sa helbrännas imorgon
Image

Image

gjorde iordning rören blinkersena ska sitta i insänkta i stötfångaren
Image

Slipat och rostskyddat
Image

Image

2St helhetsbildet bjuder jag på oxå
Image

provmonterade men såg förjävligt ut=)
Image

Allt för idag och mer kommer imorgon och imorgon är sista dagen för denna månaden

KOMMENTERA MYCKET NU!!
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Tartsmulan
Posts: 27
Joined: Mon Jan 17, 2005 5:48 am
Location: Eskilstuna

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 18/1 s.2

Post by Tartsmulan »

Kul projekt! gillar dina färska idéer och det är dessa projekt som ger en annan idéer om vad man kan göra... Nyfiken på dina infällda blinkers, känns som en lovande detalj. Grillen på sista bilden är något som jag aldrig skulle välja på en amzing, då tycker jag hellre ska satsa på en egentillverkning av något slag... Men smaken är ju som baken och du gör ju som du vill... Men fega inte är min åsikt, våga custom! =) keep it up
4-dörrars -64 objekt
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 18/1 s.2

Post by Sunneslor »

Tartsmulan wrote:Kul projekt! gillar dina färska idéer och det är dessa projekt som ger en annan idéer om vad man kan göra... Nyfiken på dina infällda blinkers, känns som en lovande detalj. Grillen på sista bilden är något som jag aldrig skulle välja på en amzing, då tycker jag hellre ska satsa på en egentillverkning av något slag... Men smaken är ju som baken och du gör ju som du vill... Men fega inte är min åsikt, våga custom! =) keep it up
tackar. tagit lite ideer från olika bilar till min men endel kom jag på själv såklart. ska slänka upp en bild på infällda/insänkta blinkers. grillen va bara en kul grej och inget jag skulle sätta på bilen. ser ju förjävligt ut. nej det blir sträckmetalls galler och amazon lister som grill gallret blir rött och listerna vita=) tror det kommer bli grymt snyggt. nejdå fegar gör jag sellan. men det jag små fegar lite på är rutsänkningen så ska försöka få hjälp av någon erfaren att göra det. hoppas du följer projektet=)
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Tartsmulan
Posts: 27
Joined: Mon Jan 17, 2005 5:48 am
Location: Eskilstuna

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 18/1 s.2

Post by Tartsmulan »

Jag har sett många varianter på frenchade lysen men just i kofångaren lät intressant. Låter coolt med grillen... =) Självklart följer jag tråden...
4-dörrars -64 objekt
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 18/1 s.2

Post by Sunneslor »

Tartsmulan wrote:Jag har sett många varianter på frenchade lysen men just i kofångaren lät intressant. Låter coolt med grillen... =) Självklart följer jag tråden...
Här har du en bild jag fann efter iden jag fick. ville ha bort original blinkersena men ville inte va som alla andra och sätta dom innanför grillen eller sänka in dom i skärmarna så jag kom på själv att jag kanske skulle sänka in dom i stötfångaren och det fastnade jag för och nön dag senare satt jag och glodde lite på amazoner på garaget och fan denna som har helgrill, tak/rutsänkt och blinkers insänkta i stötfångaren=)

VSG här får du ett smakprov
Image
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 18/1 s.2

Post by Amazon_B16_Sport »

Grillen från en Opel Kapitän 1954-55 skulle göra sig bra i fronten på din Amazon, eller vad tycker du !!?? :wink:

Image
Sunneslor
Posts: 35
Joined: Sat Jan 07, 2012 5:27 pm
Location: Sunne

Re: Volvo Amazon Cab -66 Custom Projekt=) UPDATE 18/1 s.2

Post by Sunneslor »

Amazon_B16_Sport wrote:Grillen från en Opel Kapitän 1954-55 skulle göra sig bra i fronten på din Amazon, eller vad tycker du !!?? :wink:

Image

Nja den grillen va inte fin enligt mitt tycke. ska bygga mej en egen grill=)
EN RIKTIG VÄRMLANDS PÖJK BLIR ALDRIG FULL, HAN BLIR BARA GLA!!!
Post Reply