Oljering trimmad B18 1 delad VS 3 delad ?
Posted: Fri Apr 20, 2012 5:08 pm
Hej !
Planerar en B18 med ca 130 HK som mål, borrad 0,020"
Den skall ersätta en B20 då jag tycker B18 maskinerna har en trevligare karaktär & gång.
Denna bil har B18 som originalmotor så det blir ju rätt på mer än ett sätt))
Har en sats ringar i Volvo Original förpackning, märke GOETZE .
Oljeringen är i ett stycke dvs ngt ålderdomlig i jämförelse mot de 3 delade med expander.
Frågan är - Tål den typen av ring den effekten/varvtalshöjningen ?
Ngn här som har erfarenhet av den 1 delade versionen ?
Planerar en B18 med ca 130 HK som mål, borrad 0,020"
Den skall ersätta en B20 då jag tycker B18 maskinerna har en trevligare karaktär & gång.
Denna bil har B18 som originalmotor så det blir ju rätt på mer än ett sätt))
Har en sats ringar i Volvo Original förpackning, märke GOETZE .
Oljeringen är i ett stycke dvs ngt ålderdomlig i jämförelse mot de 3 delade med expander.
Frågan är - Tål den typen av ring den effekten/varvtalshöjningen ?
Ngn här som har erfarenhet av den 1 delade versionen ?