´66 Amazon hgv custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon delivery

Post by Henrik Landin »

Image
Monterat gammfälgarna! :)
Administratör
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by M@rQz »

sådär ja, börjar bli gött stuk på'n! ;) undra hur de skulle bli me vita sidor, kanske kapsel?
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

M@rQz wrote:sådär ja, börjar bli gött stuk på'n! ;) undra hur de skulle bli me vita sidor, kanske kapsel?
Har ju en uppsättning dassiga kapslar till dom där fälgarna, man kanske skulle prova dom, vitsida vet jag inte, nån som vågar sig på en photoshopmodifiering?
Administratör
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

Image
Med kapslar

Image
Utan kapslar

Tror nog jag gillar utan kapslar mest, skulle dock vilja ha kromade kåpor i centrumhålen, alltså små koppar bara
Administratör
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by LABBE »

Så djävla snyggt med kapslar, utan kapslar blir det lite pundaraktigt,,,,,,,,,
Tycker dessutom den ser lägre ut med kapslar på :-)
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

LABBE wrote:Så djävla snyggt med kapslar, utan kapslar blir det lite pundaraktigt,,,,,,,,,
Tycker dessutom den ser lägre ut med kapslar på :-)
Fördelen med kapslarna är ju att de inte syns att jag bara har fyra muttrar på ett framhjul, du ser de på bilden... så då slipper man ju förklara de

Dom är rätt dassiga mina kapslar, men de kanske bara passar mot resten av bilen ;)
Administratör
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by M@rQz »

kapslar tycker ja såg bäst ut. en liten sänkning fram, (ett varv skulle nog räcka) så du får lite "tilt" skulle bli klockrent!
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

M@rQz wrote:kapslar tycker ja såg bäst ut. en liten sänkning fram, (ett varv skulle nog räcka) så du får lite "tilt" skulle bli klockrent!
Problemet är att de går inte ens sparka fast kapslarna :S dom är för små av nån anledning :S men de är amazon fälgar, och som synes är de den äldre kapseln, men de går inte få fast dom, på bilden hänger dom bara på en "kant" så att säga

Sänkning fram vet jag inte, den är låg som de är redan, men de är ju knappast svårt, dom är så korta redan så hissar man upp den under balken så lär dom nog ramla ut själva :P

Lyckades på nått vänster få en skaplig mod i paint shop, och få en halv inblick i hur de blir med merca w123 skärmkanter bak, de blir PERFEKT! bättre val av skärmkant går inte göra
Administratör
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by M@rQz »

släng upp den bilden då! ;)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

Image
Är gooooode värdelös på sånt här men fick till de nästan iaf, ska försöka göra de bättre, nuvarande kant lyser igenom lite, därför ser den "fet" ut, men formen är ju iaf rätt
Administratör
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by M@rQz »

kan nog bli bra. dom där navkapslarna är inte lätta att få dit. man får lägga den snett (på två av "piggarna") och sen böja dit den på den tredje samtidigt som du håller mot på de andra. handlar nog mest om att va försiktig å ta de lugnt ist för att "sparka" dit dom. är lite lirkande innan de sitter men inte så farligt jobbigt.. brukar va lättast att hänga på dom på övre, vänstra och sen trycka/ bända dit den sista.. hoppas du förstår ;)
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

M@rQz wrote:kan nog bli bra. dom där navkapslarna är inte lätta att få dit. man får lägga den snett (på två av "piggarna") och sen böja dit den på den tredje samtidigt som du håller mot på de andra. handlar nog mest om att va försiktig å ta de lugnt ist för att "sparka" dit dom. är lite lirkande innan de sitter men inte så farligt jobbigt.. brukar va lättast att hänga på dom på övre, vänstra och sen trycka/ bända dit den sista.. hoppas du förstår ;)
Bända/böja är bara glömma, de är helt enkelt omöjligt att få nån av kapslarna att fastna, på 5.5orna vet jag man fick ta i lite för att få fast dom, men de är en ren omöjlighet att bända dit den sista utan att förstöra kapslarna helt och hållet, men de må då vara, de här är ju bara "i brist på de jag vill ha-fälgar", dom fick två varv med enkomp halvmatt industrigrund direkt på blästrade ytan, sen hämtades fyra gamla Firestone i polarens skrothög, så seriöst var de, men jag vill ju ha 14" hjul på den :P
Administratör
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Blomquist »

Skumt det där med fälgarna, låter som om att det inte är Amazon/PV-fälgar.
Vad står det inne vid fälgcentrum? (instansat alltså)
210 -64, 223 -68
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by Henrik Landin »

1/62 (vilket jag förmodar är datumstämpeln) sen stod de 89991
Administratör
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: ´66 Amazon hgv custom

Post by LABBE »

Dom e från Eiler. Så nog fan e de amazon fälgar alltid.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Post Reply