Page 1 of 1

Kam till b18

Posted: Tue Sep 18, 2012 7:56 pm
by 1964
Har en original b18 a i min 1964 har monterat overdrive den blev slö tänkte montera en ny kam i den vilken är bäst att montera i motorn ,c,d kam elle k ?? någon som kan ge mej tipps ska ha kvar original :D förgasaren bara få några mera hästar om det går

Re: Kam till b18

Posted: Wed Sep 19, 2012 10:18 am
by Hasse63
D eller K kan du ta för dom är nästan identiska.

Re: Kam till b18

Posted: Wed Sep 19, 2012 5:02 pm
by Torbo
Jeg har D-kam og den gir mye kraft... Og så går den greit på tomgang. Kjørete med R-kam, men den var nesten umulig. Dårlig tomgang, spytting, dårlig moment i bunn og i det hele tatt...
har også slitt ut en K-kam, men D er minst like bra....
D-kammen gir nok og er mer behadgelig å kjøre med. På Amazonen ble den flyttet fram ca 4 grader for å få ytterligere bra moment i bunn (ved lave turtall). Merker ingen problemer opp mot 6000 o/min. - kanskje 10-20 hk mindre? men oppi det turtallsområdet er jeg sjelden elelr aldri.
Men at jeg får ca. 20 hk mer runt 2000 o/min er mye mer verdifullt...

Re: Kam till b18

Posted: Wed Oct 17, 2012 6:06 am
by 1964
En fråga hur vilken moment ska toppen ha :D ??
köpte en d2 kam av elleman jackobsson + att de plandae toppen 1 mm sätte in nya vintiler så att den går att köra på blyfri bensin

Re: Kam till b18

Posted: Wed Oct 17, 2012 9:59 pm
by Hasse63
kolla länken nedan... där ser du också i vilken ordning du ska dra bultarna
:wink: