Verkstadshandbok

Moderatorer
Post Reply
Bernhard
Posts: 13
Joined: Fri Oct 15, 2004 3:16 pm

Verkstadshandbok

Post by Bernhard »

Undrar hur det gick med planerna att lägga ut verkstadshandboken på hemsidan?

Om detta gick i stöpet så är jag intressead av att köpe en. Någon som vill sälja?

VH Magnus
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det blev ingenting gjort i sommras, inte av mig iaf. Jobbade hela sommaren och hade fullt upp att hinna med allt annat. Hann knappt lufta min egen amazon ens. Var ute med den 2ggr under sommaren.

Det har postats en massa tips på var man kan köpa verkstadshandböcker. Sök lite här på forumet så bör du hitta. Finns både papperskopior av halvdasssig kvalité och de gröna originalhäftena hos \"gammelbil-litteratur-handlare\".
Hanse
Posts: 64
Joined: Fri Feb 06, 2004 7:46 pm
Location: Småland
Contact:

Post by Hanse »

Domhär gröna häftena, skiljer det sig nåt från en vanlig Haynes bok?
Prototypen
Posts: 215
Joined: Sun Oct 24, 2004 12:45 am

Post by Prototypen »

Ja \"de gröna\" är volvo original service maualer. Jag har inte kollat i någon Haynes till Volvo så jag kan inte bedöma dem, däremot har jag Haynes böcker till en del amerikanska bilar och dom värderar jag inte högt.

Om du tittar på http://www.1800philes.com/docs/volume/?volume_id=5 så finns det manualer till P1800 och de flesta är samma som för P120.
Hanse
Posts: 64
Joined: Fri Feb 06, 2004 7:46 pm
Location: Småland
Contact:

Post by Hanse »

Tycker inte det var helt olikt min Haynes
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Haynes har lånat mycket info från verkstadshandböckerna, men det är inte samma innehåll. För det första bör verkstadshandboken vara på flera sidor och sedan skiljer innehållet sig något så vitt jag vet.

Jag har ej tittat på just Haynes, men däremot på andra \"Gör det själv handböcker\" till Volvo Amazon och de är sällan lika heltäckande som verkstadshandboken. Sedan är det kanske inte alla gånger som man har behov av den bredd som verkstadshandboken erbjuder, men den finns där iaf. för de som vill.

GCP's kopia av reservdelskatalogen är en bra källa när man renoverar, en sprängskiss säger ofta mer än många ord. ;)
Post Reply