Hej,
Jag håller på att plocka ihop min B20 med lite godis, jag funderar på om någon vet vart gränsen går för att man borde byta
till ståldrev.
Mitt recept är följande
B20 renoverad
4:1 extraktor
2" avgassystem
Dubbla dellorto DHLA40
En skum kam som skall komma från NH men den verkar inte existera ska testa den annars blir det byte till någonting annat
Egen portad och planad topp "ca 1,2mm" med 0,8 topppackning
Egen modifierad oljepump för ökat tryck
Håller fiberdrevet för det här receptet? jag vill ha lite effekt i motorn även om jag inte kommer att busköra med bilen när den är klar, är mest ute efter lite klassisk skön 70 tals motorsång
//Gravis
Ståldrev
-
- Posts: 90
- Joined: Sun Nov 09, 2008 9:46 pm
Re: Ståldrev
Det är kammen som avgör detta.
Lyfter den mindre än en R-kam bör det funka med fiberdrev
Mät kamlyftet med skjutmått så får vi se.
Har du enkla eller dubbla ventilfjädrar?
Lyfter den mindre än en R-kam bör det funka med fiberdrev
Mät kamlyftet med skjutmått så får vi se.
Har du enkla eller dubbla ventilfjädrar?
Re: Ståldrev
med dom grejerna blir det nog bra o då kul att gasa också ståldrev är alltid STÅL drev en volvomotor tåler det mästa synd då om dreven är kanske lite slitna o skulle haverera dreven kostar väl lite över en tusenlapp det kan det va värt bättre att köra då motorn är färdig än att skruva igen
BJÖRN
JAG KÖPTE MINA VP AUTOPARTS dock några år sedan
BJÖRN
JAG KÖPTE MINA VP AUTOPARTS dock några år sedan