B18 med SU gasare dör på tomgång ibland.
Posted: Sun May 20, 2018 2:16 pm
Hej!
Min första tråd i detta forumet får handla om mitt nuvarande problem i Amazonen. Problemet uppstod för snart ett år sedan. De va en cruising vi for på, personen som körde tyckte vi va såpass obegåvad att vi övertalade att fara hem till den och byta från min Amazon till denna bil. Det visade sig vara väldigt tur när vi dagen därpå vaknade upp på sjukhuset. Nåväl hela olyckan är en historia i sig, och historien om mitt problem började några dagar efter.
Det var när jag och min far (och bror) for för att hämta bilen (läkarna hade sagt att jag ej fick köra själv). När jag sedan skulle starta bilen hörs ett klonk under huven. Och det stora locket/kupolen högst upp på förgasaren (enkel su) låg under bilen. Med lite eltejp så var det avhjälpt och bilen kom hem.
Efter det har bilen varit lite jävligt att starta ibland men oftast lättstartad. När jag sedan fått börja köra igen så dog den ibland (oftast) när man hade varvat lite (över ca 2000rpm) och vart efter det svårartad, startade endast med hjälp av startgas. Kommer inte ihåg om den gick skapligt med choke på eller ej.
Andra problemet i denna historia är att jag flyttade över 100 mil söderut och lämnade bilen hemma. Nu är semester hem och en körning till studentbalen är halvt inbokad. Så jag hade gärna velat ha idéer om vad jag ska göra för att få igång bilen helst samma dag som jag kommer hem.
Om jag vill komma ihåg att den gick med choken utdragen, tror ni besiktningsmannen har några åsikter på det isåfall?
Min första tråd i detta forumet får handla om mitt nuvarande problem i Amazonen. Problemet uppstod för snart ett år sedan. De va en cruising vi for på, personen som körde tyckte vi va såpass obegåvad att vi övertalade att fara hem till den och byta från min Amazon till denna bil. Det visade sig vara väldigt tur när vi dagen därpå vaknade upp på sjukhuset. Nåväl hela olyckan är en historia i sig, och historien om mitt problem började några dagar efter.
Det var när jag och min far (och bror) for för att hämta bilen (läkarna hade sagt att jag ej fick köra själv). När jag sedan skulle starta bilen hörs ett klonk under huven. Och det stora locket/kupolen högst upp på förgasaren (enkel su) låg under bilen. Med lite eltejp så var det avhjälpt och bilen kom hem.
Efter det har bilen varit lite jävligt att starta ibland men oftast lättstartad. När jag sedan fått börja köra igen så dog den ibland (oftast) när man hade varvat lite (över ca 2000rpm) och vart efter det svårartad, startade endast med hjälp av startgas. Kommer inte ihåg om den gick skapligt med choke på eller ej.
Andra problemet i denna historia är att jag flyttade över 100 mil söderut och lämnade bilen hemma. Nu är semester hem och en körning till studentbalen är halvt inbokad. Så jag hade gärna velat ha idéer om vad jag ska göra för att få igång bilen helst samma dag som jag kommer hem.
Om jag vill komma ihåg att den gick med choken utdragen, tror ni besiktningsmannen har några åsikter på det isåfall?