Spindelleder?
Posted: Mon Jun 21, 2021 7:07 pm
Då var det dags igen då man fått lite tid över för 66:an igen.
Tänkte ge mig på att byta samtliga spindelleder.. dvs både övre och nedre på båda sidor. Skall sedan gå vidare med nya skivor och ok/slangar och bromsrör för att få lite hyfs på framvagnen till besiktningen.
Är det något speciellt man skall tänka på ? Som moment lägen och liknande. De gamla skruvarna är fastrostade så jag köpte en mutterspräckare för att ha en chans att få bort det gamla. Det verkar som om KL trimnings kulbultar kommer i satser med nya bultar och muttrar så det borde vara riskfritt att kapa av de gamla.
Är det knivigt att få rätt position på kulbultarna eller bara att montera dit och dra åt ? Vilket moment skall det isåfall vara ? är det skillnad i moment på övre och nedre ?
Tacksam för svar.. KL Trimning har för övrigt riktigt bra pris just nu på nedre kulbultar 195:- mot runt 500 st annars.
780:- plus frakt för 4 stycken spindelleder (2 övre 2 nedre) är bra pris i dagens läge..
Tänkte ge mig på att byta samtliga spindelleder.. dvs både övre och nedre på båda sidor. Skall sedan gå vidare med nya skivor och ok/slangar och bromsrör för att få lite hyfs på framvagnen till besiktningen.
Är det något speciellt man skall tänka på ? Som moment lägen och liknande. De gamla skruvarna är fastrostade så jag köpte en mutterspräckare för att ha en chans att få bort det gamla. Det verkar som om KL trimnings kulbultar kommer i satser med nya bultar och muttrar så det borde vara riskfritt att kapa av de gamla.
Är det knivigt att få rätt position på kulbultarna eller bara att montera dit och dra åt ? Vilket moment skall det isåfall vara ? är det skillnad i moment på övre och nedre ?
Tacksam för svar.. KL Trimning har för övrigt riktigt bra pris just nu på nedre kulbultar 195:- mot runt 500 st annars.
780:- plus frakt för 4 stycken spindelleder (2 övre 2 nedre) är bra pris i dagens läge..