Hjälp!LÅG AMAZON!

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

Hjälp!LÅG AMAZON!

Post by Amazon_Raggare »

Hej jag har köpt en amazon som är straffsänkt dvs. att dom har kapat närmare 4 varv på fjädrarna :( Jag skulle vilja ha min amazon så!men besiktningen gillar inte när fjädrarna har parkinson när man lyfter upp bilen...finns det några trick?kan man spänna banden som håller uppp bakaxeln??eller är det någon som vet om några andra fjädrar som passar amazon som gör bilen lägre fast fjädrar inte glappar så mycket?kan man använda sig av några andra fjädrar???behöver tips och hjälp ganska omgående...har snart bes :( Tack på förhand

Mvh.Pontus Eriksson
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
rally-amazon
Posts: 128
Joined: Wed Apr 07, 2004 8:02 pm

Post by rally-amazon »

Du kan kapa banden bak ja!
VOLVO AMAZON 67a B230 2,5L 531 weber 55or
VOLVO AMAZON 68a Banbil
VOLVO AMAZON 66a Orginalbil (b18)!!
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

kapa band

Post by Amazon_Raggare »

Hej!Så bes. har inget emot att man kapar banden och spänner upp dom??
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

ville bara på peka att det är väldigt onödigt att posta tråden på två ställen..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

hmm

Post by Amazon_Raggare »

Okej...vad är problemet?
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Att det bara blir förvirrande, i synnerhet med samma namn på trådarna på respektive ställe. Och att du garranterat inte får fler svar på din fråga, snarare tvärtom! :)

Korspostning är helt meningslöst...
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

jaja

Post by Amazon_Raggare »

Jaja jag ska inte göra så igen...jag menar va fan...har ni inga större problem än att klaga på de???jävla löjligt..om jag lägger ut tråden på två ställen så va spelar de för roll..sköt ert egna så sköter jag mitt..orginalpellar :shock:
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Jag klassar mig defenitivt inte som nån original pelle men med den attityden lär du inte komma långt.
Du kan ju hitta på dina egna trick och leta rätt på egna fjädrar själv.För inte fan får du nån hjälp av mig om du är så otrevlig.
Och det är nog fler som tycker så.

MVH Micke
ama tic
Posts: 155
Joined: Thu Oct 28, 2004 1:45 pm
Location: Småland
Contact:

Post by ama tic »

lungt och fint är nog en bra sak om alla på forumet ska känna sig hemma...
VOLVO 142-72 2.3L B20
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

som D59471 sa så är det störande att du postar på två ställen..
sen så lär du inte få så många fler svar..

och att kalla mej orginalpelle eller orginalare är ju inte nått som jag kan hålla med om.. :evil:

jaja skitsamma det här är ett trevligt forum och vi kan väl försöka ha det så i fortsättningen så det inte blir en massa pajkastning som på andra forum *host* Zatzy*host* :roll:
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: jaja

Post by D59471 »

Amazon_Raggare:

Du ställde frågan angående varför det var dumt, och du fick ett svar. Att följa simpel \"forum-netikett\" är enkelt, gör det i fortsättningen så får du mer positiva svar på dina frågor!

Ingen mening att börja tjaffsa om en sån sak, men nu vet du ju hur du skall göra nästa gång. :)
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

Post by Amazon_Raggare »

Jag har är trevlig och vill inte använda den attityden jag kan ta bort tråden om de stör er mycket....hur gör man???vill bara säga en grej att ni är duktiga och erna hjälp är bra ibland men klaga på folk som vill göra om sina amazoner tycker jag inte man ska klaga på de mesta går att göra om och återställa till orginal det har jag gjort flertal gånger med t.ex. uppskuret radio hål,ombyggd front,borttagen nummerplåtshållare bak m.m. m.m. så låt folk göra som dom vill i slut ända är det trots allt amazon vi pratar om inte en alltför ovanlig veteranare...eller hur?sen att folk vill turbokonvetera b16 och såna vansiniga projekt och även a-teaktor byggen som innebär kapning i karossen tycker jag man ska klaga på fast andra ombyggnationer är okej...fast det är ju min åsikt alla kan ju inte ha samma...ville bara säga vad jag tycker...ska ta bort den här tråden om det är möjligt och jag ber om ursäkt...orginalpellar :lol:
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Om några som är frekventa besökare här på forumet kunde få moderatorrättigheter hade det här inte varit något problem!

Man hade då lätt tagit bort den post som var i det minst passande forumet, som det är nu brukar jag och D59471 maila \"Parerl\" ibland så han får fixa sånt, men det är ju så primitivt!!
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

JE Jr wrote:Om några som är frekventa besökare här på forumet kunde få moderatorrättigheter hade det här inte varit något problem!
Det är ett nederlag varje gång ett inlägg radderas av någon annan än författaren och det ska inte behövas om besökarna använder huvudet och försöker lista ut varför det finns flera kategorier tex.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag håller helt med Lars. Det finns ingen anledning till moderering på det här forumet mer än när det till exempel postas \"porrinlägg\", ren företagsreklam eller om någon skulle bryta mot lagen på något vis.

Bättre att låta saker och ting lösa sig själva, i synnerhet på ett så pass städat forum som det här.

PS. Sist det redigerades inlägg av moderator på det här forumet blev det ju heta känslor och en flitig användare tog sitt pick och pack och stack. Trist om det skulle behöva hända igen med så pass få aktiva användare som vi har. ;) DS.
Post Reply