Fällbeslag på b16 stolar

Moderatorer
Post Reply
Dael60
Posts: 153
Joined: Wed Jun 22, 2005 11:26 pm
Location: Huskvarna

Fällbeslag på b16 stolar

Post by Dael60 »

Hej
Mina b16 stolar (kod 14-112) har kromade fällbeslag, förre ägaren sa att de var orginal och det ser orginal monterat ut. Min fråga är nu är det orginal?
Min förarstol är nämligen väldigt sliten och jag har fått tag i en ny fast utan beslagen, tror ni att man kan bygga om den stolen med den gamla stolens beslag? Den andra stolen har en hel klädesel (rygg och sittdyna i ett) min är i två delar (sittdyna och rygg för sig)

Image
Tyvärr en dålig bild

skulle vara väldigt tacksam för snabba svar
Mvh Daniel
Old volvos never die - they only go faster:D U15720
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det är ett original tillbehör och bör gå att flytta över till en annan stol.
Dael60
Posts: 153
Joined: Wed Jun 22, 2005 11:26 pm
Location: Huskvarna

Post by Dael60 »

Okay tack för det snabba svaret, vet du om det var något vanligt tillbehör just på b16 stolarna?
Old volvos never die - they only go faster:D U15720
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

\"Den andra stolen har en hel klädesel (rygg och sittdyna i ett)\"

Det har jag aldrig sett. Alla Amazonstolar som jag tittat på har varit tvådelade (en stolsdyna och en ryggplatta)
Men i bland är man inte så observant.

När det gäller fällbeslag så finns det några varianter på dessa.
Dom tidiga har tre skruvhål för ryggstycket, och om mina efterforskningar är rätt så skall jag ha den varianten på min 63'a
Sedan vart dom bara med 2 skruvhål för ryggen
GT'n hade fällbeslag som standard

/janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

har aldrig heller sett eller hört talas om såna stolar där allt är i ett stycke, kan det vara nåt till fyradörrars där man inte behöver vicka fram stolarna?
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
pof2
Posts: 41
Joined: Mon Oct 04, 2004 7:18 pm

Post by pof2 »

Om du har kvar instruktionsboken till bilen kan du hitta de ställbara sätena under tillbehör. Enligt denna så kan man fälla ända bak och sova i bilen :)

Du kanske kan få tag på nytt tyg till stolen istället för att byta ut hela? Ring och hör med veteranprodukter. Du hittar länk i ett klistrat inlägg under \"övrigt\" här i forumet.

Får passa på att gratulera till bin bil. Såg den i showroom. Ser fin ut!
Dael60
Posts: 153
Joined: Wed Jun 22, 2005 11:26 pm
Location: Huskvarna

Post by Dael60 »

va på VROM i lördags och köpte en ny stol, tyvärr så märkte jag när jag kom hem att stolen inte va i två delar utan att båda satt fast i varandra dock verkar tyget va i två delar och jag ska därför(med lite hjälp) byta det gamla tyget med det från den \"nya\" stolen.
Enligt denna så kan man fälla ända bak och sova i bilen
Har faktiskt testat detta, inte att sova men att fäll ryggen hela vägen ner :lol:
tackar också för komplimangen om bilen, tyvärr måste jag säga att bilderna ljuger lite(som vanligt).
Vill passa på att tacka för alla hjälpsamma tips också och ni får önska mig lycka till :D
Mvh Daniel
Old volvos never die - they only go faster:D U15720
Post Reply