Annonser på forumet?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Annonser på forumet?

Post by Decoy »

Denna tråd har vilat länge nu, så här skrev jag i en annan tråd idag ang annonssidan men även för att få fler aktiva medlemmar i forumet:

Mycket smidigare att ha köp/sälj i forumet.

1 Annonsen kommer ut direkt
2 Ingen behöver sitta och granska alla annonser
3 Bilder kan enklare läggas upp om man behöver komplettera
4 Direktlänkar stöds inte av annonsforumet som ligger i en frame. Adressen är alltid http://www.amazonklubben.se så den går inte att skicka vidare direkt in i en annons(ok, det går, om man vet hur man gör, högerklicka - egenskaper etc men det är bökigt och folk utan datorvana fixar det ej)
5 Man kan enkelt gå in och markera varan som SÅLD genom att ändra första inlägget.
6 Sist men kanske främsta anledningen - användarantalet/aktiva medlemmar på forumet skulle garanterat öka(och det vill vi väl alla, finns ju till och med en egen tråd om det)

eller?


Fråga: Är en förändring av forumet på gång inom kort eller spekulerar vi bara?
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Jag ställer upp på det men ska vi ha en annons plats här så tycker jag att det måste vara en som är bara för amazoner K/S och en som är för övrigt K/S + bytes. Alltså inga Toyota, Ford, Saab, 240 grejer/bilar bland amazon grejerna/bilarna.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Re:

Post by Decoy »

Hasse63 wrote:Jag ställer upp på det men ska vi ha en annons plats här så tycker jag att det måste vara en som är bara för amazoner K/S och en som är för övrigt K/S + bytes. Alltså inga Toyota, Ford, Saab, 240 grejer/bilar bland amazon grejerna/bilarna.

joo det är vi nog alla överens om att det bara är rörande amasunker och inget annat....
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det har som sagt redan funnits en plats men den lades ner därför att klubben vill ha kontroll över vad som säljs på deras \"annonstorg\".

Dessutom är det mycket bättre att ha alla annonser samlade på ett och samma ställe.

Det är inte bara en fördel att det är \"enkelt att lägga in annonser\" och att \"någon slipper granska\". Ni skulle bara veta vad folk försöker sälja på annonstorget på hemsidan.
Last edited by D59471 on Tue Aug 30, 2005 7:23 am, edited 1 time in total.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Kan för övrigt inte förstå varför man inte \"kan länka\" till annonstorget.

Det går utmärkt. http://www.amazonklubben.se/annons_visa.asp

Skulle man nu inte lyckas så är det ju inte jättesvårt att hitta dit från www.amazonklubben.se.
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

jeje, bara en tanke... :wink:
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag förstår det. Men om ni vill se en förändring måste ni kontakta någon i klubbstyrelsen för
att kunna få igenom den. \"Parerl\" på bilia som hostar forumet gör det bara \"åt klubben\". Min uppgift
som är \"admin\" är att se till att inläggen på forumet följer lagen om anslagstavlor på nätet
och allmän \"etik\".

Sorry. :wink:
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Då har jag missuppfattat din uppgift Henrik. Trodde genom att du skapade denna tråd även kunde med hjälp/samråd av andra i klubben kunde göra förändringar på forumet.

Men det var väl för att få se vad andra tycker och...:?:

Så det blir inga förändringar om inte flera hör av sig till klubbstyrelsen :?:

Mvh Hasse
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag skapade den andra tråden för att se om fler tyckte som jag. Samt vilka andra åsikter som fanns. Den tråden handlade dock inte om annonser på forumet. ;)

Jag har inte auktoritet att göra förändringar av forumets utseende/utförande. Men om alla (eller åtminstone många) är ense är det nog ganska enkelt att få igenom smärre förändringar som leder till det bättre.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Svarar i rätt tråd denna gång Henke :arrow: http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 7229#17229:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

D59471
Du är admin här och bestämmer över vad som skall vara och inte vara, och om du inte sett det så håller jag som oftast med dig i det sätt forumet sköts på. Men jag gillar inte att du skapar trådar i mitt namn och därigenom får det att se ut som att jag skulle vara på nåt korståg för detta ämne.

Jag gillar forumet som det är och har gett det beröm så väl här under andra kategorier som IRL och det där med annonser är bara ett spörsmål som har diskuterats lite från och till där jag gett min syn på saken.
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det var inte meningen att få det att se ut som om du skapat ett korståg.

Däremot ansåg jag att den här diskussionen inte riktigt hade med den om att \"locka fler aktiva medlemmar till forumet\" att göra.

Därför delade jag tråden... :)
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Post by Amazon_B16_Sport »

Jag håller med Decoy här, att ett enklare köp o säljsida skulle vara bra, det finns många som tycker att den som är nu är svår att använda, med ett enklare köp o säljsida skulle locka fler användare till forumet oxå o att bilar o delar hamnar på rätt ställe, eller hur !! :D
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Vad är det som ni tycker är svårt med Annonssidan på Amazonklubben.se egentligen?

Är det att annonserna måste granskas innan de läggs ut som är haken? Det verkar nästan så.

Ni borde vara tacksamma för att någon lägger ned tid/energi på att hålla annonstorget rent från saker som inte har med amazon att göra så att man slipper bläddra igenom fritidshus, husdjur, saab-delar, porrannonser och annan skit innan man hittar amazon-relaterade annonser att läsa.

:)
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Post by Amazon_B16_Sport »

Klart att det är bra att massa skit som inte har med amazoner sorteras bort :? , men det är svårt för fler att söka bland annonserna, o även sätta in annonser. titta på volvo 240klubbens annonssida :D , den tycker många att det är lätt att leta o läsa annonserna, o även sätta in annonser på den typ av köp o säljsida. (även jag :oops: ). jag har en kompis som inte är så bilintresserad, han ringde i våras o fråga mej om det fanns nått intresse för gamla volvodelar, hans farsa dog för en tid sen o han bodde på landet, hadde volvobilar på 50-70talet, så det fanns mycket i uthusen efter skrotade volvo amazoner. jag tipsa han om amazonklubbens hemsida o att han kunde sätta ut delarna där. efter några månader ringer jag upp han o frågar om han fått delarna sålda, nää jag kunde inte få in någon annons där svarade han, så jag kasta skiten på tippen (miljöstation) :cry: synd, jag som idag är ute efter en 57abräda med klocka, o även B16 fronten med grillarna mm o andra typiska 57a delar.. hadde tänkt mej använda delarna till en 2 dr. men några emblem (huvlyftare) till pv hadde han missat, så nu har jag dom i min bokhylla :D
Post Reply