Grevens amazon -65a

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Ghastly blank
Posts: 82
Joined: Sun Dec 11, 2005 5:42 pm
Location: skogås..

Post by Ghastly blank »

hehe fränt.. får glida ut te garaget nästa thinnertisdag då å kolla på den.. sist så va den ju underbyggnad.. så kan ja ta med stolen oxå..
61:a 4dr amazon.. första bilen ägt den i 10 år måste renoveras igen!

MATTSVART STOCKHOLM MG
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

gör det.tar du med 240 fälgen som satt fram på den svarta oxå? mina mags vobblar så j***a mycket.. :lol:
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Ghastly blank
Posts: 82
Joined: Sun Dec 11, 2005 5:42 pm
Location: skogås..

Post by Ghastly blank »

jo men de e lungt.. annars har ja nog ett 240 fälg å däck liggandes löst.. orkar fan inte palla upp å plocka av..
61:a 4dr amazon.. första bilen ägt den i 10 år måste renoveras igen!

MATTSVART STOCKHOLM MG
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

fälgen som sitter på är ju fulportad :idea: bultmönstret är olika
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Ghastly blank
Posts: 82
Joined: Sun Dec 11, 2005 5:42 pm
Location: skogås..

Post by Ghastly blank »

åfan... ja fan de måste den ju va eftersom de e en 240 fälg.. haha tänkte faninte på de.. jaja ja får väl skruva av skiten..
61:a 4dr amazon.. första bilen ägt den i 10 år måste renoveras igen!

MATTSVART STOCKHOLM MG
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

hänt sen sist:
ett par varv med spackel,slipa,rolla,sortera ut årets skörd på gå-sönder-fronten tex soppapump mm. tömde garaget och lgh och flyttade till djupaste skogen utanför Örebro 1 juli. åkte upp veckan efter med ungarna och hämtade amazonen och tog en dag i västerås på powermeet.
inte helt otippat blev det ett möte med sheriffen.efter lite tjafs så kallade dom in 2 trafikenheter för att försöka reda ut vad som gällde ang bes mm.
efter att ha kliat sej i huvet ett tag började dom mäta bilen.den var visst för låg,för lång,för bred men mest för konstig.. :lol: eftersom att sbp har släppt igenom den blev det lite jobbigt för dom,då jag har gjort vad jag ska. :?
det slutade med att jag fick ett föreläggande om regbes,men ändå glada miner från ca hälften av styrkan pga humorn i bygget :D

en av dom var enligt honom själv något av en expert på gamla volvo och var helt övertygad om att motorn var rejält uppskrämd :shock:
jag försökte övertyga honom genom att bla visa den slitna orginalförgasaren med stekpanna,men han stog och röck i gasreglaget och fick väl upp den i 5000 rpm och tyckte sej höra en massa hästar.. :shock: :lol:

nu hinner jag inte med den pga husbygge och andra projekt bla triken,men det blir lite ombyggnad i vinter innan regbes.

ha det
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Post by Shift »

Så det blir inga uppdateringar under hösten? Kan du inte slänga in lite andra bilder då och då? Dina byggen är ju rätt beundransvärda.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

haha tack :D
nä,det blir nog inget gjort under hösten tyvärr som det ser ut nu.måste röja plats i ladan innan jag ens får in bilen där.
kan ju slänga ut lite bilder på triken sen om nån är intresserad. jag fick ett infall för nån vecka sen och skruvade ihop den endast för att provstarta.efter 4 förgasarbyten,2 fördelare,lite kabelbränder och skit så gick den igång. den saknar bromsar,laddning,kylning,tomgång,växelväljare och vobblar nåt fruktansvärt. med en hand höll jag gasen på ca 3000rpm,slet bort startkablarna och röck i driven med polygrip. den blev jätteglad och börnade iväg genom grannens häck,körde några varv på grusvägen innan jag dundrade in i vedboden :lol:
så här i efterhand kunde man ha fegat och slagit av huvudströmmen,men vem tänker på det när man äntligen fått igång den :wink:

finns ett klipp på uppstarten här.
http://www.youtube.com/watch?v=xw0C7EYhVqY

som tur är så filmade ingen provkörningen.vill nog ha bla bromsar först :lol:
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

pga strulande bruksbilar,husbygge,dålig ekonomi och andra projekt så har det tyvärr inte hänt så mycket med amazonen i höst/vinter. motorn sa till slut upp sej totalt så jag byggde ihop en 8-bultad B20 med k-kam,portad e-topp,bytte vattenpump mm mest för att ha den körbar. leter för fullt efter delar för att bygga kompressormotor.har fortfarande inget eget garage den får plats i,då det råkade bli förråd/snickarverkstad i ladan tillsvidare.
köpte ett par amazonfälgar breddade till 8\" för några veckor sen som ska på senare.

Image
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Ghastly blank
Posts: 82
Joined: Sun Dec 11, 2005 5:42 pm
Location: skogås..

Post by Ghastly blank »

bygg om folkaholken till ett garage för den då.. :D eller flytta ut förådds delen till folkan så du får in härket i ladan.. :)
61:a 4dr amazon.. första bilen ägt den i 10 år måste renoveras igen!

MATTSVART STOCKHOLM MG
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

får nog takhöja bubblabussen lite om jag ska få in 120m2 prylar i den :lol:
dumpar nog allt i Jesses lada istället när han är i 08-byn :o

ses på fredag förresten.
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Ghastly blank
Posts: 82
Joined: Sun Dec 11, 2005 5:42 pm
Location: skogås..

Post by Ghastly blank »

haha ja fan han märker nog inget..

jepp ses på fredag.. om vi kommer så långt me folkaholken.. ingen startmotor å dra släp e ingen vidare kombination.. å jesse kan ju inte direkt dra i gång folkan me 740 å husvagn..
61:a 4dr amazon.. första bilen ägt den i 10 år måste renoveras igen!

MATTSVART STOCKHOLM MG
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Re: Grevens amazon -65a

Post by Ronny S »

efter många år som slit å släng bil har jag nu renoverat den, bytt motor, rutor,mm mm. har krigat några månader med myndigheter, SFRO besiktat och igår äntligen regbesiktat den som ändrat fordon. den är nu godkänd med fenor, breddning, förlängning, taksänkning, helsoffa ( 6 sitsig), ombyggt drag, breda däck mm. :D :D :D några mindre 2or på vanliga besiktningen som ska fixas i helgen, sen är den helt laglig :shock:
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Grevens amazon -65a

Post by Blomquist »

Hurrah! Trodde du gav upp. Ett av de mer extrema byggen jag sett och nog det enda med inslag av cement.
Lägg gärna upp en bild av den som den ser ut idag vid tillfälle.
210 -64, 223 -68
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Re: Grevens amazon -65a

Post by Ronny S »

ja tror den stackars amazonen fick en chock när den blev godkänd av sbp. efter bara några timmar så började den koka, tappade oljetryck, vattenpump och generator gav upp och lådan och kopplingen ansökte om pension. efter mycket stressmek så lyckades vi , med mycket hjälp, cruisa fredagen på powermeet, men kom knappt hem då elknas och noll oljetryck slutligen vann.
jag har några reservmotorer, men det lutar mer åt en rover v8 nu. har även påbörjat en ny baklucka och några mindre kustomtrix , men motivationen i ett kallgarage är inte den vassaste, så det går sakta än så länge.
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör
Post Reply