Vindrutespolare

Moderatorer
Post Reply
Pontus Fuchs
Posts: 12
Joined: Fri Mar 26, 2004 12:03 pm

Vindrutespolare

Post by Pontus Fuchs »

Hej,

Köpte nyligen en -59a. Den är utrustad med en vindrutespolare, men den är inte inkopplad och jag skulle vilja ha hjälp några saker:

* Spelar polariteten någon roll på pumpen? Går den sönder om jag kopplar den fel?
* Finns det strömbrytare att få tag på för montering på intrumentpanelen?
* Var brukar strömbrytaren monteras?

Tacksam för svar.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag är inte helt 100% säker över hur det ser ut på 59:orna, men på en normal amazon så styrs spolningen med samma brytare som torkarna. Brytaren har i regel 3-lägen där de 2 första är 2 torkarhastigheter och det 3:e är spolning.

En verkstadskatalog, elschema, försäljningsbroschyr mm. kan vara bra att ha som referens när man mekar.

Elschema kan du få tag på som PDF-fil här på forumet. Sök lite så hittar du länken.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Har du en kromad vridströmställare till torkarna?
Jag undrar om inte det sitter en knapp under instrumentbrädan till pumpen lika som hanskfacksbelysningsknappen.
Pumpen klarar en felkoppling eventuellt kommer den att gå åt fel håll med dålig/obefintligt spolarfunktion som följd, så det är bara att prova.
P221
Posts: 38
Joined: Tue Mar 30, 2004 6:25 am
Location: Älvängen

Post by P221 »

Hej!
Om du har en chromad vridströmbrytare till vänster om ratten så ska det sitta en strömbrytare under instrumentbrädan under vridströmbrytaren (liknande det till handskhyllan på h :shock: ger sida).
Man drar den neråt för att starta pumpen.
Amazon kombi -64 svart
Amazon kombi -66 ljusgrön
Amazon 4-d -62 dimgrön
Amazon 4-d till salu -61 blå-gråbiege
Amazon 4-d automatic -65 ljusblå
Pontus Fuchs
Posts: 12
Joined: Fri Mar 26, 2004 12:03 pm

Post by Pontus Fuchs »

Tack för alla tips. Visst sitter det en strömbrytare under instrumentbrädan! Sitter dock strax under värmereglagen hos mig.
Post Reply