Underrubrik?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Hm.. Titta på Enviken Records forum? Jag tycker att de är bra, stilrent och lätt att hitta i..
Jag tycker iofs. att hela deras sida är väldigt bra, iom. att allt är samlat på ett å samma ställe liksom, men ändå inte rörigt..

http://www.envikenrecords.com
Klicka sen på Forums
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ja de va en bra sida när forumet tex kommer upp på startsidan, då kan man ju lätt klicka på annonstorg, bilder, mm.

Tummen upp Sneaky Sue :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Mmm. Det såg ju bra ut. De har ju ett forum med bara ett fåtal kategorier. Det hade varit najs att ha det så här med, men det blir nog för jobbigt för folk att hitta då.

Angående att forumet dyker upp på \"förstasidan\". Det gör ju amazonklubbens också om man besöker det via \"www.amazonklubben.se\".
Sneaky Sue

Post by Sneaky Sue »

Ja.. Men om man har som Enviken så har man ju tex länkar på en annan sida, och det skrivs väldigt mycket på enviken också, om bilar å tips å skruvmetoder, och jag har aldrig upplevt att det är svårt att hitta.

Man kan tex. ha Rubriker, med \"underrubriker\", som beskriver vad man hittar när man går in på den rubriken (som enviken).
Tex.
Motor - Orginal
Motor - Trimm (underrubrik: Även andra motorer, som motorbyte till v8)

Transmission (underrubrik: Drivlina, bakaxlar, växellådor, kardan etc)
Bromssystem (Krävs det någon underrubrik?)
Kaross (Underrubrik: Rostangrepp, lack etc)
Inredning och El (Stereosystem, bilklädsel, Elsystem)

Övrigt (Krävs det någon underrubrik?? ;) )

Skulle va schysst å komma in på en hemsida OM amazoner, där skulle man kunna ha upplagt på första sidan en snygg Orginal Amazon och en snygg Custom Amazon.
Göra något liknande som Enviken har?
En speciell sida till länkar, kanske en speciell sida till bilder, en till amazon träffar och andra amazon relaterade evangemang runtom i landet,
Ja.. Jag har en känsla av att de skulle bli \"renare\". Lättare att hitta på nåt sätt..
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Ja, kika här:
http://forum.turboperformanceclub.com

Förutom beskrivande text står det också bara \"moderatorer\" för moderatorerna, klickar man på det så kommer man till sida vilka som är moderatorer! Det blir mycket snyggare så!


Så tycker jag vi skall ha här också!
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

JE Jr wrote:beskrivande text
Är för detaljerad man läser inte igenom all den texten men "moderatorer" var bra.
En beskrivande rubrik ska räcka på svenska och engelska sedan kan man ha detaljerad beskrivning tex ett separat inlägg i http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=3188
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Nej, jag håller inte alls med dig Lars.

De där underrubrikerna är ju till för att vägleda nya forumsbesökare, eller \"vanliga\" forumsbesökare som skall ställa en fråga de inte riktigt vet vart de skall ställa.

Ja, jag tycker det är alldeles för omständigt att leta sig in till nån tråd för att få reda på vart man diskuterar en sänkning. Är det framvagn eller är det väghållning??

Jag är av den uppfattningen att man skall underlätta så mycket som möjligt för besökarna, för då blir det roligare att besöka forumet, och stämningne blir bättre. Att stå och hänvisa till ett långt inlägg om allt möljligt om forumet är ett steg bakåt tycker jag.
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag håller iofs med Lars här. Det där forumet du länkade till hade lite väl långa \"infotexter\" under varje kategori.

Det behövs ju inte mer än ett fåtal väl valda ord för att leda in rätt trådar i rätt avdelning. :)

(se mina förslag innan ;) )
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

JE Jr wrote:Är det framvagn eller är det väghållning??
Med formuleringen
Framvagn original
och
Framvagn modifierad
så tycker jag det är tydligt var en fråga om modifiering av fjädrarna i framvagnen ska postas.

Ta hellre en rubrik med 2 ord till och skippa underrubriken.
Det borde kunna gå att ha en klickbar länk med en ingående beskrivning efter den tydliga rubriken så finns även utrymme för en förklaring på engelska.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Ja, TPC har ganska långa underrubriker, men slå en kik på forumet på Enviken Records. De hade riktigt schyssta underrubriker!! Motsvarandee tycker jag vi ska ha här också. Om inte annat tycker jag det bidrar till trevlig stämning.
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Visst dyker fourmet upp på \"www.amazonklubben.se\" Men som det är nu är det en trist sida, men det är ju tänkt att det ska bli roligare så tipset som Sneaky Sue lämnade som förslag på en fint designad sida måste tas allvar tycker jag. Jag hoppas det blir något liknande innom svar framtid. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply