Angående ShowRoom

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.

Vill du ha ett separat showroom för custom/ombyggt?

Ja, ett för original och ett för custom
37
77%
Nej, som det är nu
11
23%
 
Total votes: 48

Chevyzon
Posts: 77
Joined: Sat Jan 07, 2006 3:34 pm
Location: Mellan Sverige och finland
Contact:

Post by Chevyzon »

Alltså.Detta är ju överhuvudtaget en löjlig disskusion.Herr Nikelason är du 75år med keps eller??vad folk gör med sina Amazoner är väl inget du skall överhuvudtaget borda yttra dig om med din attiyd.Visst finns det exempel där dom har förstört fina bilar men på det hela är det nog lågt räknat såna som hade blivit 100% ganska få det är ju ingen Buggati gjord i 100 ex det handlar om här.Min kaross fick jag gratis av en som originalrenoverade en Amazon han var som du det skall vara original till sista skruven.Ändå erkände han att denna kaross var bättre??Monsters bil då?eller grevens.skulle du renoverat den till originalskick??jamen visst lycka till :D Jag har inget emot en Amazon i 100% skick det är så vackert att se på men man måste kunna acceptera att det finns dom som gillar customs ochså.Så kanske det borde finnas en tråd för customs?Dom som får rysningar av det behöver ju inte ens titta där då.Jag tror inte jag är ensam om att tycka så här.Annars har det varit ett bra ställe att få/ge den kunskap man har av Amazon.Men som det är nu så vet jag inte om det känns så välkommet mer
Fullblod från Volvo Amazon.Det intelligenta valet.
http://spaces.msn.com/chevyzon/
http://petrolinahotrodders.websida.org/
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Om alla amazoner var i perfekt originalskick skulle en träff med amazoner vara lika upphetsande som att gå och titta på torslandaverkets uppställningsplats för nya bilar, intresset skulle vara 0 och intet.
Nikelas får tycka som han vill, och ni som gnäller över att folk inte repekterar andras åsikter gör exakt det.
Jag håller inte med Nikelas men han får framföra sina tankar om amazon här på forumet, i reglerna finns inget som begränsar tycke och smak.

För övrigt så tycker jag att svordommar och andra kraftuttryck inte hör hemma i en seriös diskussion mellan vuxna människor.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Nikelas
Posts: 37
Joined: Fri Mar 04, 2005 9:05 pm
Location: Rättvik

Post by Nikelas »

Har någon läst mina inlägg till slutet?
Har jag NÅGONSIN sagt att det skalla vara till 100% original? Det jag har sagt att jag inte gillar måndagsexemplar som man har takchoppat, målat svart med roller och sänkt den och sen kalla den för ett \"snyggt\" bygge. Det är sånt jag vänder mig emot.
Jag har sagt att en viss \"styling\" är snygg på en amazon. Jag har sagt att 10% av dom omgjorda amazonerna är snygga.
Jag fattar inte desaa starka reaktioner mot mig. Jag har aldrig sagt det som sagts ovan. Läs mina inlägg igen.
Jag vänder mig mot de amazoner som är oseriöst omgjorda.
Jag kan ta upp flera bra exempel på omgjorda amazoner.
Jag ber folk att läsa mina inlägg igen!

Post by »

Tråden startades den 30/3. Händer nåt? Vi är ju ganska många som tycker att det vore bra att dela Showroom.
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Post by Henke 12136 »

Jag skrev föregående.
-anglofil-
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Så här skrevs det i en liknande tråd.

Henke 12136 skrev:
Finns det ingen på forumet aktiv \"höjdare i klubben\" som kan kontakta Admin när forum-medlemmarna kommit fram till förändringar som efterfrågas? Eller vad händer om Ni moderatorer gör det? Eller hur ska Ni kunna få rättigheter att ändra på forumet själva?

D59471 skrev:
Det är redan gjort för ett bra tag sedan.

Och på de övriga frågorna, time will tell. Antar jag.
___________________________________________________________

Det lät ju så så enkelt när parerl skrev:

Hejsan !

Jag kan fixa ny grupp för Lack och Bilvård, gör så att ta kontakt med moderatorerna, får jag en \"beställning\" därifrån så lägger jag upp nya gruppen.

/Pär
Forum-Admin

Så man börjar ju undra.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jag håller med hasse, det verkar vara mycket snack o liten verkstad..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Hasse:

Vad vill du insinuera?

Det är knappast hos oss moderatorer trögheten ligger i alla fall.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Jag försökte skriva det lite svällt men får väl förklara med andra ord då..

Henke det var inte er jag syftade på. Ovan sträket så står det:
\"Det är redan gjort för ett bra tag sedan.
Och på de övriga frågorna, time will tell. Antar jag. \"

Detta tar jag som att ni gjort allt och att bollen ligger hos parerl, vilket jag menade med det som är skrivet under sträket.

Så det va ingen kretik till er, utan till parerl som verkar ha alldeles för mycket göra för att ha tid att svara er och göra de förändringar som ni har bett om att parerl ska utföra.

Ni moderatorer gör ett bra jobb och rättar er efter styrelsens beslut.
Nu får man väl skit av parerl också, men man börjar bli lite less nu.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Post by Amazon »

Blev riktigt bra tycker jag
Volvo P1200VB 1958
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Japp det blev kanon :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Nikelas
Posts: 37
Joined: Fri Mar 04, 2005 9:05 pm
Location: Rättvik

Post by Nikelas »

Jag tycker det är helt sanslöst dåligt att man startar en custom showroom före en lack och bilvårdsdel. Behovet av en lack och bilvårdsdel är bra mycket större än en fjantig custom showroom.
Ville man se på pilsneramazonerna var det ju bara att gå in i showroom men är det någon som kan svara på var man ska gå in om man vill ha lack hjälp??
Ronny S
Posts: 256
Joined: Mon Mar 29, 2004 8:46 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by Ronny S »

fråga tex sneaky sue på customforumet om det inte känns för fjantigt och dåligt!
urflippad-65a
amazon trike
cheva subba-79 med volvo TD40
Amazon hgv-67
husqvarna 118cc-51
hynda xr 600 grusvägsmassör

Re:

Post by »

Nikelas wrote:Jag tycker det är helt sanslöst dåligt att man startar en custom showroom före en lack och bilvårdsdel. Behovet av en lack och bilvårdsdel är bra mycket större än en fjantig custom showroom.
Ville man se på pilsneramazonerna var det ju bara att gå in i showroom men är det någon som kan svara på var man ska gå in om man vill ha lack hjälp??
Det ena utesluter väl inte det andra.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re:

Post by Lars Bd »

Nikelas wrote:var man ska gå in om man vill ha lack hjälp??
Kaross eller inredning kan vara lämpligt beroende på vilken typ av bilvård man vill diskutera.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply